Hvordan kan jeg snakke med en computer ude~
Fra : Dennis

Dato : 30-01-02 15:47

Jeg har sammen med en kammerat prøvet om man kunne fjernstyre hans comuter fra min. Jeg prøvede VNC og Panda. Begge programmer virker fint på mit netværk herhjemme men når vi går på nettet går det galt.

Er der nogen der kender et godt program som kan gå på nettet og fjernstyr en anden computer? Det må gerne være et freeware program.

Nogen der kender de 2 overnævnte programmer og som kan sige hvad vi evt gør forkert? Vi bruger winipcfg til at få vores ip adresser men alligevel får vi medd. om at der ikke kan fåes forbindelses til serveren.

Dennis

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 30-01-02 16:53

On Wed, 30 Jan 2002 15:46:34 +0100, "Dennis" <JoshvaREMOVE@wanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nogen der kender de 2 overnævnte programmer og som kan sige hvad vi evt gør forkert? Vi bruger winipcfg til at få vores ip adresser men alligevel får vi medd. om at der ikke kan fåes forbindelses til serveren.

www.radmin.com

Tjek jeres IP-adresser på www.myip.dk ....

vh
Henrik

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-01-02 17:11

"Dennis" <JoshvaREMOVE@wanadoo.dk> wrote in message
> Er der nogen der kender et godt program som kan gå på nettet
> og fjernstyr en anden computer? Det må gerne være et freeware
> program.

VNC. Jeg bruger ikke andet selv, til Windows.

> Nogen der kender de 2 overnævnte programmer og som kan
> sige hvad vi evt gør forkert?

Forkert IP-adresse?
Sidder bag en (NAT) router?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dennis

Dato : 30-01-02 17:27

Forkert IP-adresse?
Sidder bag en (NAT) router?

IP adressen skulle være god nok. Hvad er en NAT router? Ingen af os sidder bag sådan en.Går jeg ind under winipcfg står mit modem der ikke men der står istedetfor ICSHARE Adapter.

Kan det have noget med det at gøre (jeg har en delt internetforbindelse)

Mht VNC: Hvilken del skal den maskine jeg gerne vil se over skuldren køre? Der er jo både vncviewer og så er der winvnc?

Dennis

Begge maskiner køre win98

Fra : Nej

Dato : 30-01-02 18:41

VNC virker fint for mig. Bjarne Duelund har skrevet en fin guide om det, den
finder du ved at søge efter Bjarne Duelund på jubii.dk ...
-Anders;

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-02-02 09:07

"Nej" <æmann@lort.kom> skrev:
> VNC virker fint for mig. Bjarne Duelund har skrevet en
> fin guide om det, den finder du ved at søge efter Bjarne
> Duelund på jubii.dk ...
> -Anders;

Eller på <www.danbbs.dk~duelund>

/Mikael

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 04-02-02 18:10

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3c5e4102$0$202$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Eller på <www.danbbs.dk~duelund>

Mere korrekt på:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-01-02 19:49

> Forkert IP-adresse?
> Sidder bag en (NAT) router?

Den situation jeg tænker på er, at du har en lokal og en global IP-adresse.
Hvis jeg spørger min PC om, hvad min IP-adresse er, så får jeg en lokal
IP-adresse. Den virker kun her i huset. Skal andre kontake min PC, skal de
bruge den globale IP-adresse.

> Mht VNC: Hvilken del skal den maskine jeg gerne vil se over
> skuldren køre? Der er jo både vncviewer og så er der winvnc?

Vieweren er til at se (og fjernstyre) med.

--
Mvh.

Niels Andersen