Trådløst netværk - Access points.
Fra : Gregers Petersen

Dato : 30-01-02 15:33

Hejsa.

Jeg overvejer at opbygge et trødlåst netværk, med Level1, SMC eller
lignende udstyr.´
Mit spørgsmål er om jeg skal bruge en bestemt trådløs-hub/switch og om
det er en sådan man kalder et Accespoint (Level1 prod-nr: WAP-0001).
Level1's produkter kan ses på: http://www.level-one.net

Hvad er jeres erfaringer med trådløt netværk, kan det række fra f.eks.
stuen til 1. sal i et alm. parcelhus?

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-01-02 02:38

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dettePetersen.nu> wrote in message

> Jeg overvejer at opbygge et trødlåst netværk, med Level1, SMC eller
> lignende udstyr.´

Det kunne også lyde fristende.

> Mit spørgsmål er om jeg skal bruge en bestemt trådløs-hub/switch og
om
> det er en sådan man kalder et Accespoint (Level1 prod-nr: WAP-0001).

Ja.

> Hvad er jeres erfaringer med trådløt netværk, kan det række fra
f.eks.
> stuen til 1. sal i et alm. parcelhus?

Jeg har ingen konkrete erfaringer, men efter min vurdering skal der
meget umulige kablingsforhold til eller behov for at flytte rundt
frit, fordi du betaler en del mere for en meget langsommere
forbindelse end standard 100 Mbit.

Niels

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 31-01-02 02:56

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dettePetersen.nu> wrote:

> Hvad er jeres erfaringer med trådløt netværk, kan det række fra f.eks.
> stuen til 1. sal i et alm. parcelhus?

Du vil i 90% af tilfældende opleve at du finde en placering så du kan dække
et standard paracelhus med et enkelt AP, men køb et med mulighed for ekstern
antenne, så kan du altid købe en sådan hvis ud ikke har forbindelse en den
fjerne ende af haven.

Linksys WAP11 syntes jeg er et godt bud og der findes utalliges sider på
nettet med tips til netop dette produkt, prøv selv med google.

http://www.proconsult.dk/go/netlswap11

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

P.S. Jeg arbejder i ovenstående firma.

Fra : Keld Sørensen

Dato : 30-01-02 19:08

Fungere tilsyneladende godt og stabilt.
Hastigheden er omvendt propertional med afstanden
- jo større afstand jo mindre hastighed - 11Mb/s op til 150 m
jævnt faldende til 1 Mb/s op til 550m gennem husmure m.v.

Jeg har ingen problemer haft - mit er COMPAQ WL310

mvh Keld Sørensen