Firewall
Fra : Carsten Ducjan

Dato : 30-01-02 14:40

Jeg skal bruge en Firewall som ikke blokerer mit lokale netværk som
arbejder med en ADSL-ruter hvad skal jeg bruge/købe. Har prøvet med
zonealarm men det giver mange problemer i det lokale netværket.
Carsten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-02 15:10

On Wed, 30 Jan 2002 14:39:57 +0100, "Carsten Ducjan"
<ducjan@ducjan.dk> wrote:

> Jeg skal bruge en Firewall som ikke blokerer mit lokale netværk
> som arbejder med en ADSL-ruter hvad skal jeg bruge/købe.

Hele idéen med firewalls er jo li'som at begrænse trafik, så hvis
du ønsker alt åbent, så kan du lige så godt køre uden firewall.

Hvis du har et LAN, du ønsker at beskytte, men hvor du ikke vil
lave begrænsninger maskinerne imellem, kan du med fordel bruge en
firewall på en separat, dedikeret maskine eller en stand-alone,
hardware-firewall (som fx. Cisco PIX 501).

-A

Fra : George Flint

Dato : 30-01-02 18:39

Eller tage det tunge slæb de første par dage, og oprette et regelsæt der
tillader trafik mellen interne noder