Fire huller i ECS K7S5A ???
Fra : Jesper

Dato : 30-01-02 11:57

Hurtigt og enkelt spørgsmål. Er der fire "huller" i ECS K7S5A, således at
jeg kan montere en Zalman CNPS5005 CU. Og er det iøvrigt et godt valg af
køler, når jeg skal have en Athlon XP 1700+ i maskinen ?
Andre forslag modtages gerne

Mvh. Jesper

Fra : Hans

Dato : 30-01-02 13:19

"Jesper" <jbj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan montere en Zalman CNPS5005 CU. Og er det iøvrigt et godt valg af
> køler, når jeg skal have en Athlon XP 1700+ i maskinen ?

Hvis du kigger på Toms Hardwareguide vil du finde ud af at Zalmans kølere
ser mere imponerende ud end de køler, så de vil ikke være det første valg
hos mig.

Køb du en Thermaltake Silent Viking, så har din XP1700+ det godt. Et kig på
temperaturen på min egen XP1700 viser 47 grader og der snurrer en Silent
Viking på toppen af den.

Mvh
Hans

Fra : Jesper

Dato : 30-01-02 14:58

> Hvis du kigger på Toms Hardwareguide vil du finde ud af at Zalmans kølere
> ser mere imponerende ud end de køler, så de vil ikke være det første valg
> hos mig.

Det er muligt, at Zalman ikke får de bedste anmeldelser af Tom, men jeg har
altså ingen intensioner om at OC systemet, så mon ikke den kan klare det.
Jeg kiggede på Thermaltake Silent Viking, og den er jo heller ikke helt
billig. Hvad pris angår kan det være hip som hap om jeg vælger Zalman eller
Silent Viking.
SHG skriver at Thermaltake´s kølere er kendt for at være besværlige at
montere. Jeg har aldrig tidligere monteret en køler, og derfor er det for
mig et plus, at Zalman "bare" skal skrues fast med 4 skruer. Det kan da ikke
være så svært. Måske er jeg en kylling, men jeg vil nødig ødelægge min nye
CPU inden jeg for alvor er kommet i gang
Så egentlig mangler jeg jo stadig at få at vide om Zalman´s kølere kan
monteres på et ECS K7S5A. Er der 4 huller ?
Der må da være nogen der kører med denne kombination af mobo+køler.

Mvh. Jesper

Fra : Jens Mørup

Dato : 30-01-02 15:13

Der er 4 huller rundt om socket'en.

mvh.
Jens

Fra : Deaster

Dato : 30-01-02 18:08

> [...]
> være så svært. Måske er jeg en kylling, men jeg vil nødig ødelægge min nye
> CPU inden jeg for alvor er kommet i gang

Hmm, syntes egentligt det er nemmere lige at smække en bøjle på, end at
skrue fire skruer i MB'et. Jeg havde ihvertfald ingen problemer med at
installe min Silent V.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-01-02 19:52

"Jesper" <jbj@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
[snip]
> [...]
> være så svært. Måske er jeg en kylling, men jeg vil nødig ødelægge min nye
> CPU inden jeg for alvor er kommet i gang

Sådan havde jeg det også. Som jeg har forstået det, knækker CPU'en let hvis
trykket på kernen er skævt. Derfor kikkede jeg mest efter en køler med en
god klips, så køleren ikke kunne vippe af. Mit valg faldt på en Taisol.
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Taisol_CGK_760092.shtml
Med AMD vejledning ved hånden gik monteringen som en leg.
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/2398
6.pdf

--
- Lars
http://opera.no - the fastest browser on earth!

Fra : Deaster

Dato : 30-01-02 20:34

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Taisol_CGK_760092.shtml
> Med AMD vejledning ved hånden gik monteringen som en leg.

Meeen med 26 db, så larmer den jo temmelitg meget.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 30-01-02 20:49

> Meeen med 26 db, så larmer den jo temmelitg meget.

Så må man jo sætte blæseren til at køre ved 7V. Så er
støjniveauet meget bedre.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 30-01-02 21:21

In article <3c57fc3d$0$247$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, jbj@stofanet.dk
says...
> [...]
> være så svært. Måske er jeg en kylling, men jeg vil nødig ødelægge min nye
> CPU inden jeg for alvor er kommet i gang

Faktisk er Thermaltakes kølere MEGET nemme at montere, når man først lige
finder ud af at bruge en skruetrækker til at vippe bøjlen ned og ud. Det er det
nemmeste system, jeg har prøvet.

Når det er sagt, vil jeg til enhver tid foretrække en køler, der monteres i de
4 huller. Især når man tager dagens kølere i betragtning. Jeg ville sq være
noget nervøs, hvis man ALlåha 8045 bare sad i en bøjle og kunne vippe alt det,
den havde lyst til :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Bachelor

Dato : 31-01-02 01:01

"Jesper" <jbj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3c57fc3d$0$247$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> Så egentlig mangler jeg jo stadig at få at vide om Zalman´s kølere kan
> monteres på et ECS K7S5A. Er der 4 huller ?

Jeg syntes du er noget negativ mht. det svar. Du spørger efter alternativer
men virker ikke interesseret i andet end det du har bestemt dig for ?
Med den indstilling gider man da ikke hjælpe dig !

Fra : Søren

Dato : 30-01-02 14:31

jeg kører 1700+ og samme kort som du skal have..
denne køler er fin her.. temp gennemsnit ca 34 grader

Titan Socket A CPU køler 199,

Fra : Deaster

Dato : 30-01-02 14:34

"Søren" <somelierxxx@hotmail.com> wrote in message
> jeg kører 1700+ og samme kort som du skal have..
> denne køler er fin her.. temp gennemsnit ca 34 grader
>
> Titan Socket A CPU køler 199,

Vel ikke cpu temp. eller hvad ?

Fra : Søren

Dato : 30-01-02 15:54

30 grader cpu temp
27 grader board
37 grader power

det er gennemsnittet, er det forkert ??

Fra : Deaster

Dato : 30-01-02 18:07

"Søren" <somelierxxx@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 30 grader cpu temp
> 27 grader board
> 37 grader power
>
> det er gennemsnittet, er det forkert ??

Det lyder godt nok af MEGET lidt, er den vandkølet eller hur ?

Det er vel ikke et Asus board du har, for de er "berygtede" for at vise
forkert?

Fra : Kenneth Bon

Dato : 30-01-02 17:19

> [...]
> jeg kan montere en Zalman CNPS5005 CU. Og er det iøvrigt et godt valg af
> køler, når jeg skal have en Athlon XP 1700+ i maskinen ?

Jeg kører samme bundkort og 1600+ og jeg købte en Molex køler til 299,- -
den både køler godt og larmer ikke specielt meget.

Ja - der er 4 huller - men min Molex-køler er klips-baseret.

Pas forresten på med ikke at komme til at sætte en skrue der hvor en af de
fire 'køler-huller' er...

/Kenneth

Fra : Kelloggs

Dato : 30-01-02 22:57

> [...]
> jeg kan montere en Zalman CNPS5005 CU. Og er det iøvrigt et godt valg af
> køler, når jeg skal have en Athlon XP 1700+ i maskinen ?

Er det egenligt et godt bundkort, for det er dejligt billigt
Nogen der har erfaringer med det ?

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-02-02 15:05

> [...]
> jeg kan montere en Zalman CNPS5005 CU. Og er det iøvrigt et godt valg af
> køler, når jeg skal have en Athlon XP 1700+ i maskinen ?

Selvom der er fire huller i dit mobo, kan alle kølere ikke skrues på.
Hulafstanden er nemlig forskellig for socket A, socket 423 og socket 478.
Jeg mener dog at socket 478 er den eneste som den omtalte Zalman køler ikke
passer til til. Se linket:
http://www.mm-data.dk/catalog/product_info.php?manufacturers_id=90&products_
id=336

/Søren