Upload script (newbie spg)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-01-02 11:38

Hej,

Jeg er lige startet med at rode med PHP og har nu siddet hele natten og kan
ikke få dette til at virke:
Skal bruges til at uploade en textfil.

<?
if (is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name']))
{
umask(033);
copy($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'],
"path/".$HTTP_POST_FILES['userfile']['name']);
// Bemærk / efter path navnet. Den skal med.
// Windows brugere, erstat "path" med "d:\\home\\FtpBrugernavn\\db\\"
}
else
{
echo "Possible file upload attack: filename ",
$HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
}
?>

<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="upload.php" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="2000000">
Send this file: <INPUT NAME="userfile" TYPE="file">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Upload">
</FORM>

http://www.a0.dk/?/support/programmering/php/phpupload/

Scriptet er taget fra ovenstående hvor jeg også har mit site liggende på en
af deres NT servere (er det bedre at få det lagt over på en Unix???)
Sådan som jeg forstår det skal jeg abre udskifte path/ med
d:\\home\\bennyhilldk\\db\\ , erdet rigtigt??
Hvis I gider klikke på linket, er der måske nogle flere oplysninger I skal
bruge.

På forhånd tak

Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-01-02 13:21

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> wrote in message
> Jeg er lige startet med at rode med PHP og har nu siddet hele natten og
kan
> ikke få dette til at virke:

Hvad sker der helt præcist?

> Sådan som jeg forstår det skal jeg abre udskifte path/ med
> d:\\home\\bennyhilldk\\db\\ , erdet rigtigt??

Tjah, det må du spørge webhotellet om. :)
Men hvis du lige fortæller hvad problemet er, så kan vi nok se, om det kan
skyldes en forkert path.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 30-01-02 22:29

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> "Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> wrote in message
>
> Hvad sker der helt præcist?

tjaa. på windows ville jeg nok bruge: d:/home/bennyhilldk/db/
Der kommer ikke noget godt ud af at bruge backslashes med php.

--
Med venlig hilsen Esben
for svar over email fjern _slet_

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-01-02 00:15

> tjaa. på windows ville jeg nok bruge: d:/home/bennyhilldk/db/
> Der kommer ikke noget godt ud af at bruge backslashes med php.

> [...]

Hej Esben

Det virker ellers fint

Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-01-02 00:14

fandt ud af det.
Havde lagt filen i forkert dir :o

Tak for de hurtige svar

Thomas

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-01-02 13:40

Thomas Jensen <tgsj@mail.dk> wrote:

> copy($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'],
> "path/".$HTTP_POST_FILES['userfile']['name']);

move_uploaded_file() er klart at foretrække til dette formål.

--
Christian Jørgensen / Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk /