[spørgsmål] 100%
Fra : Morten A.

Dato : 30-01-02 10:42

Hejsa.

Jeg har skrevet noget (x)html som ikke validerer og så var det jeg tænkte,
at der måske var nogen der kunne hjælpe mig?

Jeg har lavet et website, hvor der skal stå noget copyright text i bunden
af siden. For at opnå dette har jeg gjort flg.:

På den måde "tvinger" jeg copyright teksten ned i bunden af siden og det
ser ud som ønsket, men det validerer ikke :(

Nogen der har en løsning?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-02 10:54

Wed, 30 Jan 2002 09:41:33 GMT, skrev "Morten A."
<mortena@ofir.dk>:

>Jeg har lavet et website, hvor der skal stå noget copyright text i bunden
>af siden. For at opnå dette har jeg gjort flg.:

Noget i den stil:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title></title>
<!--
..ned   {position: absolute; top:95%; left: 48%}
-->
</head>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Morten A.

Dato : 30-01-02 11:14

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> .ned {position: absolute; top:95%; left: 48%}

Mange tak, men det har jeg også lidt problemer med. På alle
sider hvor der skal scrolles nedad, placeres copyright-teksten
oveni den "almindelige" tekst, hvilket ikke helt er meningen.

Har du andre gode idéer og på forhånd tak!

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-01-02 11:09

Morten A. skrev: (messageID:

> [...]
>
> Jeg har lavet et website, hvor der skal stå noget copyright text i
> bunden af siden. For at opnå dette har jeg gjort flg.:

[SNIP kode]

Problemet er, at 'height' ikke er tilladt parameter for tabeller.

> På den måde "tvinger" jeg copyright teksten ned i bunden af siden og
> det ser ud som ønsket, men det validerer ikke :(
>
> Nogen der har en løsning?

Du kunne overveje positionering med CSS, hvor du definerer en div-boks til
din copyrightnotits og placerer boksen 0px fra bunden. F.eks.:

<head>
   <title>Side med copyright</title>
#copyright {
   width : 100%;