Tele-DK simmlåst mobil med Telmore?
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 19-12-00 12:47

Kan nogen be- eller afkræfte rygtet om, at det skulle være muligt at benytte
en Tele-DK SIMM-låst mobil sammen med et Telmore-kort?

Telmores kundeservice siger det kan, men jeg synes at have hørt det modsatte
her i gruppen.

/Jørgen Hansen

Fra : +* Trinity *+

Dato : 19-12-00 18:00

Jeg har også hørt rygtet og vil meget gerne have det bekræftet......

Dj Koch / Trinity
ICQ: 210224743
koch@hansen.dk

Fra : N/A

Dato : 21-12-00 21:46

Fra : BG

Dato : 21-12-00 21:46

"Ann-Marie Sørensen" <dame@post7.tele.dk> wrote:

>Det er sådan set simpelt nok. SIMLOCK spærrer for et eller flere
>operatørnet.

Nej at spärre för bare et net er ikke muligt

> Altså ved en TDM telefon spærres for Sonofon og Mobilix mm. Men
>der er selvfølgelig åbent op for TDM på et TDMkort.

>Og da TELMORE kører på TDMs net er TELMORE på samme måde nød til at have
>deres kort åbnet for TDMs net, ergo kan man faktisk rent teknisk ikke se
>forskel på et TDMkort og et TELMORE kort.

Det er ikke nogle probleme med at se forskel på et TDM og et Telemore.
Der er en kode som man kan läse fra korte

> Dette har jeg fået af vide af en
>gammel TDMmand. Det er ikke noget Teledanmark praler med, men de kan ikke
>gøre noget ved det.

Jo, de kan de. Det må ha varet en MEGET gammel TDMmand!!!

> Desuden kan jeg oplyse at en Nokia mobiltelefon ALDRIG er spærret. Og det
>er
>ligegyldigt ved hvilken operatør du køber den, så kan du bruge alle
>operatørers kort i den....

Fantasi! Helt fel, selvföljelig, kan man låse en Nokia!!! Pröv bara og
skifte kort i en Nokia 3210 - Telia Cash pakke!

Der er flere type af låse (se vores GSM-sider, på svensk og på
engelsk)

her er lidt på engelsk

In the GSM world there are a couple of "locks" e g ways of blocking
the use of different SIM cards in a GSM phone. It is the phone, not
the card, that has the lock.

- Country lock
- Network lock
- Provider lock
- SIM card lock

Country Lock makes the phone functioning only with cards issued in
that specific country.

Network Lock makes the phone functioning only with cards from one
single network.

Service Provider Lock is only used in countries with so called Service
Providers, which means companies reselling the services of one or more
net operators. They have no net of their own. The SP-lock makes the
phone functioning only with cards issued by that specific Service
Provider.

SIM Card Lock makes the phone functioning only with one single card.
If your SIM cards is malfunctioning, you'll have return both card and
phone.

The most used lock is the SP-lock (Service Provider Lock).

================================ Phone Pages
http://home.swipnet.se/OsbyMikro
================================ email address
mailto:borje@gmx.net.REMOVE_TH.IS

Fra : Fischer

Dato : 21-12-00 22:13

> Desuden kan jeg oplyse at en Nokia mobiltelefon ALDRIG er spærret. Og det
> er
> ligegyldigt ved hvilken operatør du køber den, så kan du bruge alle
> operatørers kort i den....

Det passer simpelthen ikke.
Din kilde ligger inde med MEGET gamle informationer.

(F)