opsætning af bundkort
Fra : Danlamp Teknik

Dato : 30-01-02 07:51

Hejsa
Jeg har lige købt et MSI K7T Turbo2 MS-6630 ATX bundkort og en AMD Duron
1000 MHz processer.
Når jeg kigger i manualen til bundkortet, står der noget med :

If CPU Clock = 100MHz
Core/Bus ration = 7
then CPU core speed = 700Mhz

Hvad betyder dette for mig ?

Der står også noget med en jumper til "CPU Front Side Bus frequency" der er
sat til 100MHz, Men den kan også sættes til 133MHz.

Hvad skal jeg vælge ?
og hvad betyder dette ?

Mvh. Henrik

Fra : Coach

Dato : 30-01-02 09:12

Hej

Det betyder, hvis du havde købt en Athlon processor med 266 FSB (front side
bus) havde det været nødvendig at stille den på 133 MHz.
Da din er en 200 FSB processor skal den stå på 100 MHz for at køre korrekt.
Om man så piller ved den når man skal overclocke ved jeg ikke så meget om,
men det er muligt.

Men kan du ikke stille dit MB til jumperless config. Så skulle den selv
finde ud af hvad du har sat i den?

mvh
BJ

Fra : Lars

Dato : 31-01-02 21:01

Den GRØNNE jumper skal kun af når du skal køre 266
på din cpu og ikke 100 mhz :))