mulighed for at tilføje tekst
Fra : Anette og Arne Haahr~

Dato : 30-01-02 05:16

Hej i gruppen!

Jeg ved ikke, om jeg er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, men
jeg prøver alligevel.

Jeg har som de fleste en hjemmeside, men nu ønsker jeg at udvide hjemmesiden
med en tekstboks, hvor jeg eller andre kan skrive kommentarer direkte på
hjemmesiden.
Hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen

Arne

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-01-02 10:00

Anette og Arne Haahr Hansen skrev: (messageID:

> [...]
>
> Jeg har som de fleste en hjemmeside, men nu ønsker jeg at udvide
> hjemmesiden med en tekstboks, hvor jeg eller andre kan skrive

Du skal bruge en serverside-teknologi (PHP, ASP, CGI el. lign.).

Når tekstboxen er udfyldt, skal indholdet gemmes i en database eller en fil
(begge dele på serveren). Derefter skal teksten hentes frem igen og vises på
siden. Begge disse opgaver er ret nemme med f.eks. PHP.

Løsningen kræver naturligvis, at din webserver understøtter en serverside-
teknologi. Alternativt tilbyder din udbyder måske en færdig "gæstebog" eller
lignende.

Du kan få konkret hjælp til serversideprogrammering i følgende
nyhedsgrupper:

CGI m.fl.: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside
PHP: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
ASP: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-01-02 10:32

Kasper Damkjær skrev: (messageID:

> Anette og Arne Haahr Hansen skrev: (messageID:

> Du skal bruge en serverside-teknologi (PHP, ASP, CGI el. lign.).

Lige et par links til inspiration:

Gæstebøger i PHP:
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Guestbooks/

Nyhedsscripts:
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/News_Publishing/

NB! På hotscripts.com findes også ASP, CGI og andre teknologier. Endvidere
er der en sektion om scripts hosted på andre sider, som kan implementeres på
din side:
Gæstebøger:
http://www.hotscripts.com/Remotely_Hosted/Guestbooks/

Nyhedsscripts: