Hjælp til valg af bundkort
Fra : |ce

Dato : 30-01-02 00:57

Hej Allesammen!
Jeg søger en person der har lidt mere forstand på bundkort end mig..
Problemet er at jeg er blevet tilbudt et andet bundkort til min computer,
men jeg ved ikke om det er bedre end mit gamle bundkort!
Dette er hvad der står på kassen til mit gamle bundkort:

CUBX Motherboard.
The Best Solution for intel 440BX & FCPGA CPU.
Socket 370 for Intel FCPGA Pentium 3 / Celeron.
Intel 440BX AGPset.
2 UltraDMA/66 & 2 UltraDMA/33 IDE Ports Support up to 8 devices.
5 USB Ports
Asus Jumperfree, BIOS Liveupdate
Og på siden er der et lille mærke hvor der står:
CUBX/533/6P1 I-U

Det andet bundkort jeg er blevet tilbudt er dette:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/00q3/000906/i815-08.html

Hvis en vil give mig noget hjælp til hvilket et der er bedst, og hvad
forskellen er på dem...
På forhånd
Tusind Tak for hjælpen

Best Regards:
|ce

PS: Begge skal køre med en Pentium 3 650MHZ

Fra : Henrik

Dato : 30-01-02 01:11

De er næsten ens CUSL har dog udma 100 hvor CUBX har udma 66 det er den
største forskel på de 2 boards.

Henrik

Fra : |ce

Dato : 30-01-02 03:39

Det vil sige at hvis jeg skifter til det andet board, vil min Hardisk komme
til at kører hurtigere??
Jeg kører med denne Harddisk:
http://www.storage.ibm.com/hdd/desk/ds60gxp.htm
Der står at den kører ultraDma 100, men lige nu kører den vel kun UltaDma 66
når mit board ikke kan kører højere???
Er der meget forskel på 66 & 100

Best Regards