Jubii - fremgang!
Fra : Anja

Dato : 29-01-02 23:32

Hejsa

Så gjorde den det. Den har både drukket og spist lidt, men den miaw'er som
sagt stadig. lige fra midnat til tidlig morgen. Men katte er vist også
natdyr? Så det er spørgsmålet, om det er noget den holder op med. Den nærmer
sig os også mere og mere, men den tør nu ikke komme helt op til os.

Mange hilsner Anja

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-01-02 23:53

Hej Anja

Uh det var godt at høre Du skal bare se, nu går det stærkt fremad *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Anita Christensen

Dato : 30-01-02 00:10

"Anja" <netkatten@e-box.dk> wrote in message
> [...]
nærmer
> sig os også mere og mere, men den tør nu ikke komme helt op til os.

Hej Anja

Godt at høre at der er fremskridt med missen Krydser fingre for at
mislingen tør lidt mere op overfor jer

Mange hilsner
Anita

Fra : A. Knudsen

Dato : 30-01-02 00:09

"Anja" <netkatten@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nærmer
> sig os også mere og mere, men den tør nu ikke komme helt op til os.

Skidegodt Anja !

Det skal nok gå fremad nu. Blot tag det stille og roligt, selvom det er
svært...*S*
Pøj pøj...

Hilsen
Anya & Oscar ( Som gerne vil nusse din kat og sender lige et par varme spind
og tanker.....).

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 30-01-02 00:58

Hvor lyder det godt, håber det bliver ved med at gå fremad nu.....

Camilla Christiansen
www.snabe.dk/camilla

Fra : Birgitte

Dato : 30-01-02 01:13

Hej Anja
Åhh det var dejligt at høre, at det går bedre
Det der med natlyde *S* mine er altså vågen den halve nat *S*
Held og lykke
missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-01-02 01:49

"Anja" <netkatten@e-box.dk> writes:

> [...]
> natdyr? Så det er spørgsmålet, om det er noget den holder op med. Den nærmer
> sig os også mere og mere, men den tør nu ikke komme helt op til os.

Rigtig godt at høre...;D
Og det med miaw'en tror jeg også vil holde i nær fremtid, når den har
knyttet sig til jer og ikke mere savner alle de andre misser..;-D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-01-02 07:49

> [...]
nærmer
> sig os også mere og mere, men den tør nu ikke komme helt op til os.

som jeg har sagt før*G* det er en helt normal lille mis du har fået dig)
kan du ikke fortælle lidt mere om den??

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Denise

Dato : 30-01-02 08:39

Hej Anja
Jamen, fint, så kan det vel kun gå fremad nu.
(har først læst dette, efter jeg svarede på det sidste - men det er fordi du
skifter tråd hele tiden
så bliver det jo lidt rodet og svært at følge med i).
God vind fremad med missen.
Hilsen Denise

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-01-02 13:00

In <3c5722dd$0$277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Anja wrote:

> [...]
> også natdyr? Så det er spørgsmålet, om det er noget den holder op med.
> Den nærmer sig os også mere og mere, men den tør nu ikke komme helt op

   Det lyder rigtigt godt :) Men jeg kommer nok til at skuffe dig lidt - du
kan komme til at skulle indstille dig på enten at have mis med i seng
(Med det tramperi og møflen rundt det indebærer) eller lukke den inde
hvor du ikke kan høre at den miaver ;) Vores Oscar-tøs miaver som en
vanvittig når vi går i seng og hvis vi står op i løbet af natten. Og hvis
hun får lov til at komme med i seng tramper hun rundt på mig hele natten.
Valget er lidt pest eller kolera ;) Nu har vi så godt nok en kat mere -
så helt alene er hun jo ikke :)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Anja

Dato : 30-01-02 15:29

Det vil altså sige, at den vil holde op med at miave på et tidspunkt? Hvis
den ikke gør det, så vil den altså ikke være egnet som alenekat? Hvor lang
tid kan der så gå inden den ikke miaver så meget, for lige for tiden er det
ekstremt. Nu er den også begyndt at miave om dagen. Mig og min kæreste har
ikke sovet meget siden fredags :) Det er træls, at man ikke kan vide hvorfor
den miaver - om det er fordi den har ondt, eller fordi den er ensom, eller
bare fordi den snakker. Men det kan også være at den holder op med det, når
den tør at komme op til os.

/Anja

Fra : Pernille Scharff

Dato : 30-01-02 15:38

Hej Anja,

det kan godt være det lyder tåbeligt, men har du prøvet at mjave igen??
Nogle katte reagerer vildt meget på at man forsøger at efterligne "deres
egne" lyde, min gamle kat f.eks. kunne jeg føre lange samtaler med og vi
kunne skam også skændes på "katsk" ved at knurre og hvæse ad hinanden
når hun skulle skældes ud for at gøre noget hun ikke måtte. Jeg har
efterhånden udviklet en evne til at mjave halvt i søvne når kattene
kommer i soveværelset om natten og brumme-mjaver for at checke at vi
stadig er der. Vi snakker frem og tilbage et par gange, og når de så er
overbevist om at vi ligger på vores plads kommer de enten ned i sengen
eller går tilbage i køkkenet for at blive færdige med det de nu var i
gang med.

Du skal ikke tage dig af at du ikke kan lyde helt ligesom katten, som
regel er de ret overbærende med evt. fejl (hvis man f.eks. kommer til at
sige "din far har en grim hale" i stedet for "kom og få noget mad"
*fnis*)

/Pernille

Fra : Anja

Dato : 30-01-02 16:02

Den miaver især, når den sidder i vindueskarmen og kigger ud. Der hvor den
kom fra, har den ikke været ude. Hvad skal jeg gøre for at få den til at
lege med legetøjet? Den har overhovedet ikke vist interesse for legetøjet.
Den sidder bare og kigger ligeglad på det. Så den beskæftiger sig slet ikke
med noget - det er måske derfor at den miav'er meget.

Forresten noget helt andet - lige nu får den piller (pencillin). Gør det
ondt på den, når man giver den en pille, hvis nu man ikke giver den pillen
rigtig? Vi har godt nok set, hvordan man skal gøre det af dyrlæge, men det
ser bare så slemt ud at skulle proppe en pille ned i munden på den, og den
kan ihvertfald ikke lide det, når vi gør det. Har det været svært for jer at
give jeres katte piller (hvis i har prøvet det)? Skal man hver gang man
giver den en pille også putte et par dråber vand ned i munden? Hvis man ikke
giver den lidt vand, gør det så ondt at sluge den. Jeg kan f.eks. ikke
fordrage at sluge en stor tør pille uden vand. Det kan godt være at det er
lidt nogle tåbelige spørgsmål, jeg kommer med, men jeg tror bare, at jeg er
følsom, når det angår dyr - jeg vil jo nødig have, at den har smerter.

/Anja

Fra : Pernille Scharff

Dato : 30-01-02 16:09

Det kan da være den mjaver fordi den vil "snakke" med fuglene derude.
Legetøjet skal jo "sættes i gang" af dig og du skal lege med, ellers er
det ikke sjovt!

Det er de færreste katte der kan modstå en korkprop el. lign. der bliver
trukket hen over gulvet i en lang snor...

Der er ikke ret mange katte der bryder sig om at få piller, men du kan
prøve at smøre pillen på ydersiden med lidt smør, så glider de som regel
nemmere. Jeg har en gang skullet gi' min kat penicillinmikstur med
banansmag (beregnet til børn) og det var i hvert fald en
kat-astrofe....Vi gav det med en engangssprøjte og hun spyttede det bare
ud over os *G* og det _stank_ af syntetisk banan!! Hvis man bare får det
overstået hurtigst muligt er det som regel ikke noget problem at gi'
katten piller.

/Pernille

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 30-01-02 16:20

Da jeg flyttede til Århus med Lille Mis var det første gang at den skulle
være alenemis. Den virkede meget depri ville ikke lege, sov hele dagen og
tog ret meget på.

Så jeg prøvede at lægge med ned på gulvet ved den og miavede, kravlede rundt
på alle fire, puffede let til den med snuden og daskede den lige så
´stille - altså generelt lege sådan som jeg havde set den lege med Sjang
(min venindes kat, vi boede sammen før), og det virkede både på katten og
samtidig fik kæresten et godt grin *S*.

Nu har vi så fået en kat men jeg "leger" da stadig nogen gange med dem på
den måde.

Jeg ved ikke om det vil virke, for din misser kender jo ikke rigtig jer
endnu, Lille Mis var tryg ved mig og derfor var det muligt at gøre det. Men
det er da et forsøg værd.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-01-02 17:10

> [...]
ikke
> med noget - det er måske derfor at den miav'er meget.

mit bud er at den savner selskabet fra de andre misser.... men det må i jo
så afhjælpe... igen ved at snakke med den og gøre den opmærksom på at i
altså godt kan lide den og gerne vil være sammen med den...
og som andre også har sagt... legetøj er kun sjovt når der er et menneske i
den anden ende... prøv at binde en snor i noget af dens legetøj... det kan
være en pelsmus med catnip eller en fjerbold eller hvad i nu ellers har....
hvis den ikke bider på i første omgang så prøv et andet stykke legetøj...
nogle katte foretrækker noget med en klokke i og andre gør ikke....

iøvrigt så synes jeg da at den gør klart at den holder sig beskæftiget.....
nemlig med at savne de andre og noget sjov......

> [...]
er
> følsom, når det angår dyr - jeg vil jo nødig have, at den har smerter.

som andre har nævnt så put lidt smør på pillen... eller lidt leverpostej....
bare noget til at smøre halsen med....
jeg har god erfaring med at give piller til en genstridig mis på denne
måde...

ned på knæ... katten mellem knæene og fødderne samlet så den ikke kan bakke
ud... fat om hovedet med den ene hånd... pillen mellem pege og tommel i den
anden hånd.... presser ringefingeren ind mellem kæberne og smutter pillen så
langt ned i halsen som muligt.... hvorefter jeg stryger den ned over halsen
og derved fremprovokerer synkerefleksen... og så lige bruge et minut på at
kæle bagefter...

jeg tvivler på at den har smerter ved det... men sjovt er det helt sikkert
ikke..... derfor er det også det primære at gøre det så hurtigt og nemt som
muligt.... så ubehaget er så kortvarigt som muligt...

Fra : Kate

Dato : 30-01-02 23:48

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in

> det kan godt være det lyder tåbeligt, men har du prøvet at mjave
> igen??

hihi, det begyndte jeg på med Johan en overgang. Efter Oliwers død og
før Lantes ankomst havde Johan en lang periode hvor han nærmest skreg.
Så tog fanden ved mig og jeg begyndte at miawe igen, men jeg holdt godt
nok hurtigt op for jeg må ha ' fået sagt noget værre sludder til ham,
han hyleri blev bare endnu værre.

Anja, jeg håber din kat holder op med at "græde" for det er bare
frustrende når man ikke aner sine levende råd.

Kate

Fra : Denise

Dato : 31-01-02 08:23

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message
> Hej Anja,

<klip>

> [...]
> regel er de ret overbærende med evt. fejl (hvis man f.eks. kommer til at
> sige "din far har en grim hale" i stedet for "kom og få noget mad"

Altså Pernille, LOL. Sådan har jeg aldrig tænkt på det, gud ved hvad jeg
fortæller kattene når vi snakker katsk, nogle gange pisker halerne mere end
andre gange )
Hilsen Denise

Fra : Pernille Scharff

Dato : 31-01-02 08:40

> [...]
jeg
> fortæller kattene når vi snakker katsk, nogle gange pisker halerne

Altså jeg ved jo sjældent hvad jeg siger når jeg snakker katsk - så det
kan jo godt være jeg siger noget forkert, ikke?

Tykke, min gamle kat, mente helt klart at det var en af hendes opgaver
at lære mig at snakke "ordentligt". Hun kunne komme hen og mjave,
hvorefter jeg så gentog det - så kiggede hun på mig og man fornemmede at
hun rynkede panden lidt, mjavede på samme måde igen, og jeg prøvede at
gentage så godt jeg nu kunne, og det kunne vi så gøre mange gange indtil
hun enten blev nogenlunde tilfreds eller syntes det var en håbløs
opgave.... *G*

/Pernille

Fra : Denise

Dato : 31-01-02 09:32

Hej Pernille
Så forstår jeg bedre.
Jeg orker ikke altid at snakke ret længe med min gamle Molly, for hun bliver
ved
og ved med at svare, indtil hun får det sidste ord, men så er det jo nok
fordi jeg bliver
ved og ved med at sige det forkert )
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-02 15:09

Denise wrote:

> [...]
> ved
> og ved med at svare, indtil hun får det sidste ord, men så er det jo nok

Hm - jah - eller osse tænker missen "Hun er ikke for kvik, jeg siger at
jeg vil ha' mad og så siger hun også "jeg vil ha' mad". Hvorfor henter
konen så ikke noget? Nu opgiver jeg..."
Man ved aldrig...

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 31-01-02 15:19

Hej Ann
Hihi, men det er så godt, at jeg ikke kan forstå det (altså nu når
man ser hendes stovte figur).
Hilsen Denise

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-01-02 15:36

> [...]
> bare fordi den snakker. Men det kan også være at den holder op med det,

hvad gør i når den miaver??
jeg mener... svarer i den??
det gør jeg med mine misser når de kalder.... især sweety kalder meget
intenst når han har noget at sige ( somregel at der er ALT for lidt mad i
skålen også selvom den er halvt fuld*G*)
så går jeg efter dem og ser hvad det er de vil mig.... snakker med dem og
spørger hvad der er galt..... i det hele taget behandler dem som mennesker
der bare ikke rigtig kan kommunikere på dansk*G*
prøv at lytte til tonefaldet i dens miaven.... mange gange kan man ud fra
tonefald og kropssprog "lugte" sig frem til hvad det er den vil...
det kan være den savner sine medkatte.... så vil den nok gå søgene omkring
og kalde lidt over det hele...
hvis den vil se om i er der... så vil den nok kalde meget højt og intenst
indtil i svarer den....
hvis den kigger intenst på jer mens den kalder, kan det være den mener den
ikke får den opmærksomhed den fortjener....
hvis den render lidt frem og tilbage mellem et sted og jer kan det være den
vil fortælle jer noget om det sted den render til....

prøv jer frem..... og lyt og svar

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-01-02 16:08

In <3c580347$0$62891$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Anja wrote:

> Det vil altså sige, at den vil holde op med at miave på et tidspunkt?

   Måske. Men jeg vil ikke love det :)

> Hvis den ikke gør det, så vil den altså ikke være egnet som alenekat?

   Vores Oscar går sammen med sin søster (Og de leger meget sammen så de
burde alså ikke kede sig) men alligevel miaver hun som en gal når vi går
i seng. Så blir hun stille når hun efter nogen minutter finder ud af at
den alså ikke går og så starter hun igen når nogen står op og hun ikke
bliver lukket ind. Men jeg tilskriver det en binding til vores seng/dyner
og måske til os. Så alt efter hvor glad din kat bliver for dig vil den
måske blive ved hvis den ikke må komme i sengen.
   Men i øvrigt kan du jo fx. aktivere den ved at gemme dens tørfodder
forskellige steder. Ann R (Som har Saga???) har vist erfaringer med det.
Og hvis du gør det om aftenen har mis så travlt med at finde mad at den
glemmer at miave :)

> [...]
> fordi den er ensom, eller bare fordi den snakker. Men det kan også være
> at den holder op med det, når den tør at komme op til os.

   Jeg tror den keder sig. Den har jo været vant til at blive aktiveret af
sine søskende. Men det kan I være med til at afhjælpe, bind et eller
andet for enden af en lang snor og lad det ligger. Hiv i snoren når mis
viser interessen - blidt forstås så mis for noget at koncentrere sig om.
Eller lav andre små lege som ikke er voldsomme (I hvert fald ikke til at
starte med.).

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-01-02 21:19

Trine Stubbe Teglbjaerg wrote:

> Ann R (Som har Saga???) har vist erfaringer med det.
> Og hvis du gør det om aftenen har mis så travlt med at finde mad at den
> glemmer at miave [:)]

Næ nej! Saga ville vist være for stor en mundfuld for mig *ggg*. Det er
min navnesøster Ann K der huser dronningen
Her har vi til gengæld 2 siamdamer, og _de_ snakker. Op ad stolper, ned
ad vægge. Og vi har det efterhånden sådan, at katte der ikke siger noget
er lidt - hm - ja, der mangler noget... Så man kan altså vænne sig til
at føre lange samtaler med sin kat. Måske du bare har fået en snakkemis?

Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-01-02 23:33

In <3C58553E.8010205@mac.com>, Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> mangler noget... Så man kan altså vænne sig til at føre lange samtaler
> med sin kat. Måske du bare har fået en snakkemis?

   *G* Jeg nævnte med vilje Saga sammen med navnet fordi jeg ikke var
sikker ;) Oscar vil bare helst møvle rundt i sengen - dynerne er hendes
et og alt. Det er faktisk ikke nær så vigtigt at vi er der..... Så meget
for at have husdyr ;)

Fra : Ann K

Dato : 31-01-02 23:16

Hejsa.
Jamen så må jeg da hellere komme på banen
Anja - jeg har ikke svaret dig tidligere... men det du beskriver, minder
faktisk _meget_ om dengang vi fik Saga i huset... En lille stresset og
angst misling, som lå og gemte sig under vores kommode i en uge! Vi
kunne heller ikke finde ud af om hun spiste og drak, men efter to dage
kunne vi se at hun havde brugt bakken - og vi trøstede os så med at hun
da måtte have fået _noget_ indenbords...
Tiden under kommoden må hun have brugt til virkelig at se os an... for
efter en uge kom hun lige pludselig _ræsende_ over gulvet, op i sofaen,
møvede rundt på mit skød, spandt højt - og lagde sig til at sove... 3
timer efter _skreg_ mine ben om at få lov til at bevæge sig 2 dage
efter begyndte hun at lære os at lege apport og senere skulle vi også
lære at trække en lædersnøre rigtigt hen over gulvet....
At din kat snakker... Tja, som andre har foreslået kan den føle sig
ensom... eller også er du "bare" blevet den lykkelige ejer af en
"ævle-bævle-kat" ;) Når først man har vænnet sig til det, er det
utroligt hyggeligt, sådan at gå rundt og føre lange samtaler om hele
verdenssituationen... (Saga og Aske er begge nogle snakkehoveder
Hvis du gerne vil have fred om natten, så forsøg at sprede kattens mad
rundt omkring i stuen... eller gem maden i et gammelt, stort tørklæde...
der bliver brugt masser af kræfter (psykisk) på at få rodet mamsen
frem... Katten bliver roligere - dvs stresset bliver mindre )

Ann R:
>Det er min navnesøster Ann K der huser dronningen
<> Saga takker nådigst for de pæne ord!

Mvh Ann

Fra : Richard Nybo

Dato : 30-03-02 15:20

Hej igen Anja!
Bare lige for at du ikke helt skal miste modet, så vil jeg fortælle dig, at
jeg havde en kat, som jeg fangede da han var ca. 4 år. TOTAL vild og
menneskesky. Han havde aldrig været i kærlige menneskehænder. Han lå tre
måneder under sofaen og hvæsede og spruttede når jeg nærmede mig. Og så
pludselig efter de her tre måneder, så kravlede han ud fra sofaen og op på
mine ben og lå der og spandt som om han aldrig havde lavet andet!! Efter det
var han som en hund! Han fulgte mig lige i hælene hvor jeg end gik. Han fik
sig endda sneget med ind i bussen en dag, da jeg skulle i skole. Pointe: Det
kan godt være, at det tager tid, men det er ventetiden og besværet værd. Og
i øvrigt er katte absolut ikke et flokdyr, så din skal nok får det rigtigt
fint som alenekat.

Mvh Camilla