Deling af mapper (med adgangskode) win2000~
Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 29-01-02 21:57

Jeg er koblet op på et netværk hvor det er muligt at dele mapper med de
andre på netværket.
Jeg kan godt dele min mappe så alle kan se, hente og redigere i den.
Men er det ikke muligt at sætte en adgangskode på så det kun er få udvalgte
der kan hente fra den mappe jeg har valgt at dele.

Glæder mig til at få nogle svar.

Mvh.

Thomas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-01-02 01:23

"Thomas K. Østerbye" <osterbye@mail.dk> wrote in message

> Men er det ikke muligt at sætte en adgangskode på så det kun er få
udvalgte
> der kan hente fra den mappe jeg har valgt at dele.

Højreklik, Egenskaber, Sikkerhed.

Niels

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 30-01-02 16:55

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Thomas K. Østerbye" <osterbye@mail.dk> wrote in message

> udvalgte
>
> Højreklik, Egenskaber, Sikkerhed.
>
> Niels

Hej igen,

Jeg har prøvet ovenstående, men jeg kan stadigvæk ikke se hvor jeg kan sætte
en adgangskode på mappen, så det kun er udvalgte med koden, der kan komme i
min mappe.

Thomas

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-01-02 21:28

"Thomas K. Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c58176d$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har prøvet ovenstående, men jeg kan stadigvæk ikke se hvor jeg kan sætte
> en adgangskode på mappen, så det kun er udvalgte med koden, der kan komme i
> min mappe.

Filsystemet skal være NTFS.
Ellers er der kun sharerettigheder.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 30-01-02 23:23

Jeg køre også NTSF.

Mvh.

Thomas

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-01-02 02:29

> [...]

kan sætte
> en adgangskode på mappen, så det kun er udvalgte med koden, der kan

Du opretter brugere/grupper som du giver (evt. nægter) adgang.

Niels