Nokia SMS "Virus"
Fra : LookingAroundReallyS~

Dato : 16-12-00 11:30

Bare til oplysning :

Hvis nogen modtager en SMS som indeholder teksten :

"o_oFAX e

FLASHMSG:

wwwiki.fi/pat/nokia"

og telefonen derefter får skrevet symboler for talebeskeder, e-mails og
faxbesked i displayet, kan
dette fjernes ved at sætte et andet SIM-kort (fra samme operatør) i
telefonen, og derefter tænde telefonen med dette kort i.
Derefter skiftes SIM-kortene tilbage og telefonen er nu tilbage i "original"
stand.

Mvh. Lars

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 19:26

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 19:26

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 19:26

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-12-00 19:26

Japster skrev:

>Den besked man får der udløser alle de belastende ikoner, kan sagtens fjerne
>dem igen på samme måde...

Den samme besked igen? Hvad er det for en besked der skal sendes (for
at fjerne skidtet). SKAL de sendes fra en telefon, eller kan det gøres
med en mail->SMS?

>Så hvis man kender afsenderen af beskeden, så få vedkommende til at sende en
>"undo"-besked. Så fucker intet up..

Man kan vel godt få en anden til at gøre det? Det smarteste ville nok
være, hvis man kunne gøre det via email.
--
venligst,
Lasse

Gratis Julebryg - nu med sne på *<
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : N/A

Dato : 17-12-00 22:31

Fra : "

Dato : 17-12-00 22:31

det er det gamle program af Panuworld....jeg har selv gjort det engang, både
sendt og fjernet ikonerne.nemt!

OG DET ER IKKE EN VIRUS, SOM I KALDER DEN!!!! Det er noget med at det kan
blive vist is du har modtaget en e-mail eller voicemail telefonsvare), så
bliver iconet vist! men det virker vist ikke mere!!

slimZ.dk

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 22-12-00 00:46

"<--slimZ--->" <slimz@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive vist is du har modtaget en e-mail eller voicemail telefonsvare), så
> bliver iconet vist! men det virker vist ikke mere!!

det virker stadigvæk, den "virus"...

hvordan får du det væk igen?? det med at skifte sim kort virker ik på min ..
den er sim locked!

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-12-00 14:30

Klaus Thuesen skrev:

>hvordan får du det væk igen?? det med at skifte sim kort virker ik på min ..
>den er sim locked!

Du kan måske bruge et SIM-kort som er fra samme telefonselskab? Virker
det ikke?
--
venligst,
Lasse

Min julegave - fra mig til dig.
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : TF

Dato : 24-12-00 01:31

> Du kan måske bruge et SIM-kort som er fra samme telefonselskab? Virker
> det ikke?

Han kunne evt. være så uheldigt at den er "SIM"-locked i stedet for
"operator"-locked... fx. lissom Nokia 3210 med Telefona TankKit...

-TF

Fra : Michael Krog

Dato : 24-12-00 13:56

For h.... da! Nu har vi vist hørt nok om den "virus" !

DET ER IKKE NOGEN VIRUS! Det hedder CLI-ikoner og bruges ganske hyppigt i
andre lande (og vist nok også hos Mobilix). De fleste danske udbydere har
dog aldrig brugt ikonerne - som ganske rigtigt skulle kunne fortælle om man
havde ventende fax, e-mails eller telefonsvarerbeskeder....

Det er uhyggeligt simpelt at tænde for ikonerne. Panuworld's FlashMSG
program kan lagre skabeloner i 5110/6110/6150 telefonerne, som derefter kan
sende dem videre til 3210/3310/5110/6110/6150/6210/7110/8210 og 8850.

Hvad mange åbentbart ikke har set pointen i, er at FlashMSG også kan slette
disse igen!

Så blot for at stoppe denne evindelige diskussion, så gør følgende:

Hvis du har fået tændt ikonerne og ikke ved hvordan de fjernes igen, så glem
alt om de besværlige måde med at skifte SIM-kort, slukke/tænde osv.; Send
mig en e-mail med dit nr. - så skal jeg fjerne dem for dig.

Og lad os så komme videre med nogle mere interessante områder...

Michael

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 19:04

Fra : Erik Einum

Dato : 18-12-00 19:04

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev

> Der står ikke www.iki.fi/pat/nokia ?
>
> Det er en finsk side om Nokia, som jeg bare fatter nada af :)

www.hut.fi/~ptuomine/nokia/software/flashmsg.htm
som er den samme, og der står det også på engelsk....

///Mvh. EE

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 22-12-00 00:45

"LookingAroundReallyStill" <lmn@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefonen, og derefter tænde telefonen med dette kort i.
> Derefter skiftes SIM-kortene tilbage og telefonen er nu tilbage i

Ja tak ... men det virker ik for os med sim lock!!! Der var en der synes han
var sjov at sende den til HELE klassen idag = PANIK !!! ....og jeg kan ik
få det crap væk igen! Underligt nok er jeg sluppet af med den der
telefonsvarer ikon, så der da er plads til uret, men e-mail og fax ikonet er
der stadig.

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen