Afbrudt samleje
Fra : Naess

Dato : 29-01-02 19:44

Samme skuffelse følte jeg da jeg igår i Bogart opdagede, at filmen "Vanilla
Sky" af seje Cameron Crowe med seværdige Tom Cruise og absolut seværdige
Penelope Cruz var en remake af den spanske film "Abre los ojos", en
halvdårlig film med en weird slutning og hvor handlingen halter flere
steder, som jeg så i sidste uge på Canal Digital. Faktisk så jeg kun filmen
færdig fordi en vis frøken var topløs flere steder i filmen .
Mine forventninger til "Vanilla Sky" blev ikke bedre af, at hr. Michelsen
gav filmen nogle alvorlige hug.
Kom igen Cameron Crowe.

/Naess

Fra : Per Kristensen

Dato : 29-01-02 19:52

"Naess" <Nomail@nomail.com> wrote in message
> [...]
> færdig fordi en vis frøken var topløs flere steder i filmen .
> Mine forventninger til "Vanilla Sky" blev ikke bedre af, at hr. Michelsen

Det virker ikke særlig smart, at udtale sig om en film man ikke engang selv
har set! Jeg syntes filmen er kanon og jeg ved jeg ikke er alene med den
mening. Så se nu filmen og lad være med at tro for meget på Ole Bogart. Der
snakkes jo ikke fransk i film, så det er da klart han giver den hug ;)

Fra : Ole

Dato : 29-01-02 20:29

> [...]
Der
> snakkes jo ikke fransk i film, så det er da klart han giver den hug ;)

Der tales ikke fransk i 12 monkeys, LOTR, Babe, Moulin Rouge + mange andre,
alle fik 5 hatte, der tales fransk i Baise-Moi, den fik 2 (eller var det kun
1?!). Måske er det et stykke tid siden at du sidst så bogart?!

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 29-01-02 21:55

Hej

Ole wrote:
> [...]
> andre, alle fik 5 hatte, der tales fransk i Baise-Moi, den fik 2
> (eller var det kun 1?!). Måske er det et stykke tid siden at du sidst

Nu er "Moulin Rouge" jo fransk...... og der står også "Diamants" på et
skilt inde i filmen..... ;)

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : n k p

Dato : 30-01-02 08:02

Og 12 monkeys er bygget over den franske film La Jetée, skrevet af
franskmanden Christian François Bouche-Villeneuve.
Og var Babe ikke en fransk avlsgris?

Fra : Ole Kofoed

Dato : 29-01-02 21:41

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker ikke særlig smart, at udtale sig om en film man ikke engang
selv
> har set!

Det minder mig om den anmeldelse af Get Carter jeg læste på DVD-Town i
dag:

http://www.dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=360

"Jeg satte mig til at se filmen uden at have set den originale Get
Carter fra 1971 og min mening er at man sagtens kan gøre dette. Jeg tror
ikke det gør en forskel om man har set den originale. Men jeg kan kun
forestille mig at denne genindspilning er bedre."

Tsk..tsk..

Mvh.

Ole

Fra : Jens Thomsen

Dato : 30-01-02 02:34

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> Det minder mig om den anmeldelse af Get Carter jeg læste på DVD-Town i
> dag:
>
> http://www.dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=360

Tak for den. Det må absolut være både den mest skræmmende og morsomste
anmeldelse, jeg har længe har læst. Hvilken fantastisk medieindsigt og
sprogbrug ("Der er stadig masser at hente i [Sylvester Stallone]. Han er
ligesom en ost. Han bliver bare bedre med årene").

Utroligt. Jeg skal vist til at læse dem noget mere.

MVH
Jens

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-01-02 13:27

On Tue, 29 Jan 2002 21:40:46 +0100, "Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk>
wrote:

> [...]
>ikke det gør en forskel om man har set den originale. Men jeg kan kun
>forestille mig at denne genindspilning er bedre."

Her er der en stribe
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00005LZOD/ref=pd_huc_mri/102-4624776-3828967
Og det er negativitet der er fremherskende
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Naess

Dato : 30-01-02 08:04

> [...]
Der
> snakkes jo ikke fransk i film, så det er da klart han giver den hug ;)

Til dem som har misforstået mit indlæg kan jeg fortælle, at det handler om
at jeg som stor Cameron Crowe-fan længe havde set frem til denne film dog
uden at kende handlingen, og som endda har Tom Cruise og Penelope Cruz på
rollelisten. Derfor var min skuffelse stor da jeg opdagede, at jeg allerede
kender historien, plottet og slutningen, for hvor spændende er "Den sjette
sans" eller "The usual suspect" hvis du kender slutningen inden du har set
filmen ?

Iøvrigt mener jeg, at det ikke er særligt smart at rakke Ole Michelsen ned
fordi han engang imellem anmelder en fransk film og kan tale sproget.
Jantelov siger jeg bare !

/Naess

Fra : Wolfgang

Dato : 30-01-02 10:39

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> [...]
Der
> snakkes jo ikke fransk i film, så det er da klart han giver den hug ;)

Når vi nu er ved smarte udtalelser, så er giver din intelligente kritik
udtryk af, at du også udtaler dig om noget, du ikke har set...

/w

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-01-02 21:00

On Tue, 29 Jan 2002 19:43:51 +0100, "Naess" <Nomail@nomail.com> wrote:

> [...]
>færdig fordi en vis frøken var topløs flere steder i filmen .
>Mine forventninger til "Vanilla Sky" blev ikke bedre af, at hr. Michelsen

Abres les ojos, er genial!!
imo
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-01-02 02:28

Naess skrev:

> [...] var en remake af den spanske film "Abre los ojos",
> en halvdårlig film med en weird slutning og hvor handlingen
> halter flere steder, som jeg så i sidste uge på Canal Digital.

Hm. Min spanske og meget filmkyndige buddy forsikrer mig ellers hele
tiden om, at jeg skal se "Arbre los ojos" (Open Your Eyes). Den skulle
være fremragende!

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Naess

Dato : 30-01-02 07:56

> Hm. Min spanske og meget filmkyndige buddy forsikrer mig ellers hele
> tiden om, at jeg skal se "Arbre los ojos" (Open Your Eyes). Den skulle
> være fremragende!

Hej Peter.

Jeg syntes filmen var alt for boheme-agtig til at holde min opmærksomhed
fanget, men det er jo bare min smag :)
Se filmen alligevel Peter, måske vil du få mere ud af den end jeg gjorde.

Hilsen Naess

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-02 09:23

Peter Bjerre Rosa <Peter.rosa@mobilixnet.dk> escribió en el mensaje de
noticias a37hvp$qr4$1@sunsite.dk...

> Hm. Min spanske og meget filmkyndige buddy forsikrer mig ellers hele
> tiden om, at jeg skal se "Arbre los ojos" (Open Your Eyes). Den skulle
> være fremragende!

Jeg kan kun give ham ret. Den har en stemning som man sjaeldent ser i
Hollywood film, mysteriet er vaeldig godt gennemtaenkt og ... nej jeg
maa hellere standse saa jeg ikke spoiler noget. Den er udkommet paa en
laekker DVD version med engelske undertekster og fremragende billede- og
lydkvalitet.
Trivia: I scenen paa badevaerelset paa discoteket har instruktoeren
(Alejandro Amenabar(Tesis, The Others)) en cameo paa ca 2 sekunder.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann