NT-domæne og XP
Fra : Polle

Dato : 29-01-02 19:02

.... skal tilslutte min XP'er til et NT-domæne, men min XP'er tror
tilsyneladende, at der er tale om et active directory domæne og kommer med
flg. meddelse når jeg forsøger, at blive medlem. HVORFOR ?

Fra : Polle

Dato : 29-01-02 19:17

Glemte at vedhæfte systemmeddelsen...

--
Polle
"Polle" <networker@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> ... skal tilslutte min XP'er til et NT-domæne, men min XP'er tror
> tilsyneladende, at der er tale om et active directory domæne og kommer med
> flg. meddelse når jeg forsøger, at blive medlem. HVORFOR ?

Bemærk: Disse oplysninger er beregnet til en netværksadministrator. Hvis du
ikke er netværkets administrator, skal du give administratoren besked om, at
du har modtaget disse oplysninger, som er blevet gemt i filen
C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

Følgende fejl opstod, da DNS blev forespurgt om den SRV-ressourcepost, der
bruges til at finde en domænecontroller til domænet ba.dom:

Fejlen var: "DNS-navnet eksisterer ikke."
(fejlkode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

Forespørgslen var til SRV-posten for _ldap._tcp.dc._msdcs.ba.dom

De mest almindelige årsager til denne fejl er følgende:

- DNS-SRV-posten er ikke registeret i DNS.

- En eller flere af følgende zoner indeholder ikke delegering til zonens
underzone:

ba.dom
dom
.. (rodzonen)

Fra : Jens

Dato : 29-01-02 23:26

> [...]
> tilsyneladende, at der er tale om et active directory domæne og kommer med
> flg. meddelse når jeg forsøger, at blive medlem. HVORFOR ?

Tror du får bedre hjælp til dit spørgsmål i gruppen

Jens

Fra : Polle

Dato : 30-01-02 19:32

?

> Tror du får bedre hjælp til dit spørgsmål i gruppen
>
> Jens

.... fik selv fixed problemet. Havde glemt at aktivere netbios via dhcp !