LANGSOMT ADSL
Fra : Ronald Benson

Dato : 29-01-02 17:58

Hejsa
Jeg har Tiscali Adsl 128/256. Mit internet går meget langsomt. Fx.
Nogle gange downloader den med 1.0kb i sek. Da jeg fik det gil det meget
hurtigt men nu er det næsten dødt

Fra : Søren Blom

Dato : 29-01-02 18:53

"Ronald Benson" <ronaldbenson@hotmail.com> skrev
> Jeg har Tiscali Adsl 128/256. Mit internet går meget langsomt. Fx.
> Nogle gange downloader den med 1.0kb i sek.

Har du prøvet at snakke med Supporten hos Tiscali?

ER det alle steder du dovnloader far at hastigheden er så lav og hvorfra
oplever du den lave hastighed?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-01-02 20:56

Ronald Benson skrev i meddelelsen ...
>Hejsa
> Jeg har Tiscali Adsl 128/256. Mit internet går meget langsomt. Fx.
>Nogle gange downloader den med 1.0kb i sek. Da jeg fik det gil det meget
>hurtigt men nu er det næsten dødt

Jeg skal også have ringet til supporten imorgen.. Det er sgu lidt
irriterende at der har været dårlig ping fra svendborg-odense i et par uger
+ download + web + news kører som en lunken letmælk!

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : TT

Dato : 29-01-02 23:08

Næææ folkens..... Orange ADSL, det kører sku

Fra : Benito

Dato : 30-01-02 00:47

Helt enig.Orange det rykker ! Mit Alcatel 512/128 modem henter med ca. 50
kbit hver gang.
--
Hilsen
§ ?

Fra : S. Andersen

Dato : 30-01-02 02:05

"Benito" <benito@orangenet.dk> wrote in message
> Helt enig.Orange det rykker ! Mit Alcatel 512/128 modem henter med ca. 50
> kbit hver gang.

Det er sgu da noget lort .. det er jo 1/10 af hvad det skal .. ROFL !

Fra : Benito

Dato : 30-01-02 23:46

Bli'r lige nød til svare !

"S. Andersen" <na@na.com> skrev i en meddelelse >
> Det er sgu da noget lort .. det er jo 1/10 af hvad det skal .. ROFL !

Tjah - 1/10 del er hvad du optimalt kan opnå - ka' ik' lige huske hvordan
man regner det ud. Men det er der sikkert nogle der ka' svare på !
På Mortens ADSL-sider, http://staff.web.dk/~web101/adsl/ kan man læse flg.

512 kilobits/s skal give ca. 48-52 kilobytes/s i aktuel download

1024 kilobits/s skal give ca. 98-110 kilobytes/s i aktuel download

2048 kilobits/s skal give ca. 185-200 kilobytes/s i aktuel download

--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : TT

Dato : 30-01-02 23:58

Jeg tror du misofrstod pointen. Benito skrev:

"Mit Alcatel 512/128 modem henter med ca. 50
kbit hver gang."

Han skrivet kbit, men mener selvfølgelig kbyte. Derfor er der en
faktor 10 i forhold til de 512 kbps. Faktisk begår mange fejlen ikke
at skelne mellem b(bit) og B(byte). Til Benitos forsvar kan det så
siges, at han ikke opgiver tidsenheden. Han skriver ikke om det er pr.
sekund eller hvad det er. Så i princippet kunne det godt være at han
mente pr. tiendedele sekund, og så passer regnestykket. GAB.. hvor er
jeg kedelig at høre på.

Fra : Benito

Dato : 31-01-02 10:55

"TT" - det er rigtigt at jeg byttede rundt på bit & byt el. var det omvendt

Jeg synes nu ikke du er kedelig at høre på - tværtom så fik du forklaret mig
og sikkert også andre, at man godt kan "byte" rundt på bit - el. hvad det nu
hedder !
Tak for det.

--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : none@none.com

Dato : 31-01-02 15:17

Ditto. 56 kilobyte/s stabilt på 512/128 med Orange. Kun uanmeldt nedetid i
arbejdstiden en gang om ugen cirka.. (de kunne nu godt sende en email, hvis
det er planlagt!).

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-01-02 08:48

TT <tandberg_luke@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Næææ folkens..... Orange ADSL, det kører sku

Det er sgu da klart. Der er ikke særlig mange kunder på i forhold til andre
danske ADSL udbydere og der kommer heller ikke flere nye kunder til.

Et netværk er jo stabilt og fungerer optimalt, når ingen bruger det.

--
Bjarke Andersen