Hvilket intel Bundkort med Intel 850...
Fra : keldking

Dato : 29-01-02 17:51

chipset kan anbefales

KV

Fra : H.G

Dato : 29-01-02 21:36

MSI Pro5!

HG
"keldking" <k_king_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8pA58.8318$Eu2.888134@news010.worldonline.dk...
> chipset kan anbefales
>
> KV

Fra : Peter Pan

Dato : 29-01-02 22:14

"H.G" <gundersen@city.dk> skrev i en meddelelse
news:a3713r$2i74$1@news.cybercity.dk...
> MSI Pro5!

Forkert svar! MSI er jo ligesom ikke Intel....

Der blev spurgt efter et Intel bundkort med Intel 850 chipsæt..

Derfor er der flg. 3 at vælge imellem:
D850GB - Kun Socket 423 og bør derfor udelukkes
D850MD - MicroATX, fåes med og uden Ethernet
D850MV - Alm. ATX, fåes med og uden LAN og USB2
Kig på http://www.intel.com/design/motherbd/mv/mv_available.htm for mere
info om D850MV.

Mvh
Anders

Fra : keldking

Dato : 30-01-02 00:00

OK - Men hvad er Jeres erfaringer, med de forskellige
bundkortsproducenter (Er der nogen man skal holde sig
fra og andre der er at foretrække.

KV

Fra : H.G

Dato : 30-01-02 10:12

OK Peter P..

Mit MSI kort kører upåklageligt.
Kortene er kendt for at være meget stabile.

Fra : keldking

Dato : 30-01-02 14:22

> Mit MSI kort kører upåklageligt.

Hvilket

Venligst

KV

Fra : Hans

Dato : 30-01-02 19:06

> Hvilket

Jeg tror han mente dette MSI kort:
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6545

mvh
Hans

Fra : Lars Krag

Dato : 30-01-02 14:17

"keldking" <k_king_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:XOF58.3166$m6.280749@news000.worldonline.dk...
> OK - Men hvad er Jeres erfaringer, med de forskellige
> bundkortsproducenter (Er der nogen man skal holde sig
> fra og andre der er at foretrække.

Jeg tror ikke der er den store forskel på kvalitet, hvis blot du
vælger ét af de kendte fabrikater, såsom f.eks. Abit, Asus,
Epox eller MSI. Jeg bruger selv et Abit TH7-II Raid, som jeg
er meget glad for. Dit valg burde komme an på dit behov for
specifikke features, hvad enten det er onboard LAN, audio,
raid controller eller om du vil overclocke. Det skriver du jo
ikke lige noget om, så det er svært at sige.

Lars

Fra : keldking

Dato : 30-01-02 14:21

>Det skriver du jo ikke lige noget om, så det er svært at >sige.

Jeg går vel egentlig efter det board, som er mest "kram"
Så må det gerne være uden alt muligt ekstra..

Venligst

KV

Fra : Lars Krag

Dato : 30-01-02 16:01

> Jeg går vel egentlig efter det board, som er mest "kram"
> Så må det gerne være uden alt muligt ekstra..

Hvis du ikke har tænkt dig at overclocke, eller i øvrigt bruge tid
på at "tweake" dit system, men blot vil have et super stabilt og
problemfrit bundkort, så vil jeg nok anbefale dig at købe et
originalt Intel board, som f.eks. det Intel D850MV, som Anders
henviste et link til tidligere i denne tråd. Meget mere "kram" kan
man nok ikke få til de penge.

Personligt ville jeg vælge enten et Abit TH7-II Raid eller et Asus
P4T-E, og måske et Epox eller MSI (men dem har jeg dog ikke
selv prøvet), men mine ønsker/krav til bundkortet er heller ikke de
samme som dine.

Lars