Søges Router Software
Fra : Allan Riise

Dato : 29-01-02 17:15

Har 2 pc'er begge XP Pro DK et netkort i hver:
1 stk. ADSL Teledanmark 1024/256 med 1fast IP
Er forbundet til Accton Cheetahub 3016 A
Forbindelsen er således..
ADSL ---- Port 1 Hub
PC1 ---- Port 2 Hub
PC2 ---- Port 3 Hub

Findes der en Software Router, meget gerne freeware, der kan bruges så
begge pc'ere er både på Lan og Net ??

På forhånd tak...

PS: Havde ellers købt en Cisco 677, og det fjols jeg købte den af
forsikrede mig at den kunne bruges til min forbindelse, goddag mand
økseskaft, så der er ikke råd til at købe en Router lige nu, så derfor
software.
Venligst Allan Riise
ICQ 55853098
www.AriSoft.dk
www.WinXP-DK.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-01-02 17:46

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PC1 ---- Port 2 Hub
> PC2 ---- Port 3 Hub
>
> Findes der en Software Router, meget gerne freeware, der kan bruges så

Ja, kør netværks opsætning på XP´en og del den derfra.

Fra : Allan Riise

Dato : 29-01-02 18:58

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c56d1e1$0$17233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, kør netværks opsætning på XP´en og del den derfra.

Hmm, Bjarke, Nu har jeg prøvet, sagt at begge maskiner skal på nettet
over hub, men nej, det vil den ski ikke. Er der ikke noget med at man så
skal have 2 faste IP'ere, eller 1 dynamisk ??

--
Venligst Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-01-02 19:14

> Hmm, Bjarke, Nu har jeg prøvet, sagt at begge maskiner skal på nettet
> over hub, men nej, det vil den ski ikke. Er der ikke noget med at man så
> skal have 2 faste IP'ere, eller 1 dynamisk ??

Jeg kender ikke dit ADSL-produkt, men 2 dynamiske ip'er, 2 maskiner & en hub
ville løse dit problem.
Hvis en maskine skal dele forbindelsen, skal den have 2 netkort i - et til
internettet og et til lokalnettet - og maskinen, der deler skal selvsagt
være tændt, når den anden maskine skal på.

/Chr

Fra : Hans

Dato : 29-01-02 19:15

> [...]
> PC1 ---- Port 2 Hub
> PC2 ---- Port 3 Hub
>
> Findes der en Software Router, meget gerne freeware, der kan bruges så

Du skal have ændret din ADSL til 4 dynamiske IP-adresser, og installere
NETBEUI på alle maskiner ud over TCP/IP protokollen. Så har du nu mulighed
for ADSL og LAN på alle maskiner + en ekstra.

mvh
Hans