/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
suk... igen :-(
Fra : Gitte J


Dato : 29-01-02 16:45

Så er Laban endnu engang indlagt ( Det skete også i julen, hvor han
pludselig fik diarré, opkastninger og blev dehydreret i løbet af nul komma
fem...og i går skete det så igen, mens jeg løste eksamensopgaver kun 1 km
hjemmefra. Kæresten sendte mig og Labbemis afsted med det samme jeg kom ind
ad døren, og endnu engang valgte min dyrlæge at beholde Laban i to døgn.
Denne gang bliver lever-tallene også undersøgt. Testen idag viste - igen -
normale blodtal, nul tegn på virus, og Laban har det betydeligt bedre efter
at have fået kvalmestillende medicin og vædske i drop. Imorgen får jeg mere
at vide igen, og i denne omgang mente min dyrlæge at det ville være lidt for
voldsom at lave en kikkertundersøgelse (men han har den i tankerne, da han
ganske enkelt regner med at de kan være IBD). På sigt bliver
kikkertundersøgelsen jo nok alligevel resultatet, siden Laban igen og igen
bliver akut syg på denne måde - trods skånekost. Der er noget helt galt, og
ærlig talt....det slider i hjertet at efterlade ham derude igen og igen. Han
er så bange, når det sker. Og han har det så skidt.
Ja, og SU'en.... den får fandens hurtigt ben at gå på, for selvrisiko er der
jo også i de her sygeforsikringer. Snøft... det er rigtig rigtig trist
herhjemme lige nu, og Freja synes absolut heller ikke at det er sjovt, at
han sådan "forsvinder" et par dage ad gangen.
eftermiddagshilsner fra Gitte,
-der må nøjes med een kat i sofaen i aften igen



 
 
Joan Frederiksen (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 29-01-02 17:01

Åh hvor er det trist - stakkels Laban og selvfølgelig også jer andre

Krydser fingre og poter for Laban herfra

Tanker, trøstekram og spind fra
Joan, Neo & Dixie
www.nepton.dk/catz



Henrik Pedersen (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 29-01-02 18:24

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> writes:

Hvor trist :((
Også herfra skal lyde et god bedring og et næsmøz med stort spinbrum
skal heller ikke mangle :))

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Kate (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 29-01-02 21:04

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in news:a36ftm$3vv$1@sunsite.dk:

> Så er Laban endnu engang indlagt ( Det skete også i julen,
> hvor han pludselig fik diarré, opkastninger og blev dehydreret i
> løbet af nul komma
>

Åhhh stakkels Laban. Jeg håber dyrlægen snart finder ud af hvad der kan
være galt.
Krydser fingre for ham.

Kate

Jette (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 29-01-02 21:18


"Gitte J" skrev:
> Så er Laban endnu engang indlagt (
[klip en lang]

Hej Gitte

Vil bare lige sige at jeg også tænker på den stakkels mis, og Jer der endnu
engang må undvære ham. God bedring!

Mvh. Jette



Heidi Høegh (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Heidi Høegh


Dato : 30-01-02 06:51

Hej Gitte

Vi krydser fingre og alt andet hvad der kan krydses for den lille Laban.
Håber virkelig det bedste, og håber i snart kan få det lidt rart igen alle
sammen

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh og hendes tre frække katte der alle sender tanker til Laban.



Denise (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 30-01-02 07:49

Hej Gitte.
Hvor jeg føler med jer, det er bare så ulykkeligt at have sin mis indlagt,
og især hvis der er tvivl om hvad der er galt.
Prøvede selv et par gange for år tilbage med en 6 år ung mis,
alting viste ok, men han havde kvalme og feberture op og ned hele tiden.
De endte op med at kalde det en autoimum sygdom.
Håber de finder ud af hvad der er galt med stakkels Laban.
Kram fra Denise

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
news:a36ftm$3vv$1@sunsite.dk...
> Så er Laban endnu engang indlagt ( Det skete også i julen, hvor han
> pludselig fik diarré, opkastninger og blev dehydreret i løbet af nul komma
> fem...og i går skete det så igen, mens jeg løste eksamensopgaver kun 1 km
> hjemmefra. Kæresten sendte mig og Labbemis afsted med det samme jeg kom
ind
> ad døren, og endnu engang valgte min dyrlæge at beholde Laban i to døgn.
> Denne gang bliver lever-tallene også undersøgt. Testen idag viste - igen -
> normale blodtal, nul tegn på virus, og Laban har det betydeligt bedre
efter
> at have fået kvalmestillende medicin og vædske i drop. Imorgen får jeg
mere
> at vide igen, og i denne omgang mente min dyrlæge at det ville være lidt
for
> voldsom at lave en kikkertundersøgelse (men han har den i tankerne, da han
> ganske enkelt regner med at de kan være IBD). På sigt bliver
> kikkertundersøgelsen jo nok alligevel resultatet, siden Laban igen og igen
> bliver akut syg på denne måde - trods skånekost. Der er noget helt galt,
og
> ærlig talt....det slider i hjertet at efterlade ham derude igen og igen.
Han
> er så bange, når det sker. Og han har det så skidt.
> Ja, og SU'en.... den får fandens hurtigt ben at gå på, for selvrisiko er
der
> jo også i de her sygeforsikringer. Snøft... det er rigtig rigtig trist
> herhjemme lige nu, og Freja synes absolut heller ikke at det er sjovt, at
> han sådan "forsvinder" et par dage ad gangen.
> eftermiddagshilsner fra Gitte,
> -der må nøjes med een kat i sofaen i aften igen
>
>



Gitte J (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 30-01-02 11:40

Tak for de trøstende ord allesammen... Sært, når jeg taler med min
familie om det, så trøster de ved at nævne aflivning som en mulighed (fordi
det på sigt er billigst, vil jeg tro? )
Jeg må hente ham idag, i eftermiddag, og så får jeg noget medicin med hjem
og han skal fortsætte på skånekosten. Jeg håber de kan fortælle lidt mere,
når jeg kommer derud.... men det lader ikke til at de kan finde noget på
ham, der vil føre til en diagnose. Så.... det fortsætter jo nok sådan her i
nogen tid. Det gode er så, at han som regel kun skal være indlagt ca. 2
døgn, fordi han så hurtigt kommer ovenpå igen med drop og kvalmestillende
medicin.
Det bliver nu rart at få ham hjem igen, for her er lidt småtomt, og Freja
virker ret nedtrykt.
-Gitte


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3c5797b0$0$14011$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gitte.
> Hvor jeg føler med jer, det er bare så ulykkeligt at have sin mis indlagt,
> og især hvis der er tvivl om hvad der er galt.
> Prøvede selv et par gange for år tilbage med en 6 år ung mis,
> alting viste ok, men han havde kvalme og feberture op og ned hele tiden.
> De endte op med at kalde det en autoimum sygdom.
> Håber de finder ud af hvad der er galt med stakkels Laban.
> Kram fra Denise
>
> "Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> news:a36ftm$3vv$1@sunsite.dk...
> > Så er Laban endnu engang indlagt ( Det skete også i julen, hvor han
> > pludselig fik diarré, opkastninger og blev dehydreret i løbet af nul
komma
> > fem...og i går skete det så igen, mens jeg løste eksamensopgaver kun 1
km
> > hjemmefra. Kæresten sendte mig og Labbemis afsted med det samme jeg kom
> ind
> > ad døren, og endnu engang valgte min dyrlæge at beholde Laban i to døgn.
> > Denne gang bliver lever-tallene også undersøgt. Testen idag viste -
igen -
> > normale blodtal, nul tegn på virus, og Laban har det betydeligt bedre
> efter
> > at have fået kvalmestillende medicin og vædske i drop. Imorgen får jeg
> mere
> > at vide igen, og i denne omgang mente min dyrlæge at det ville være lidt
> for
> > voldsom at lave en kikkertundersøgelse (men han har den i tankerne, da
han
> > ganske enkelt regner med at de kan være IBD). På sigt bliver
> > kikkertundersøgelsen jo nok alligevel resultatet, siden Laban igen og
igen
> > bliver akut syg på denne måde - trods skånekost. Der er noget helt galt,
> og
> > ærlig talt....det slider i hjertet at efterlade ham derude igen og igen.
> Han
> > er så bange, når det sker. Og han har det så skidt.
> > Ja, og SU'en.... den får fandens hurtigt ben at gå på, for selvrisiko er
> der
> > jo også i de her sygeforsikringer. Snøft... det er rigtig rigtig trist
> > herhjemme lige nu, og Freja synes absolut heller ikke at det er sjovt,
at
> > han sådan "forsvinder" et par dage ad gangen.
> > eftermiddagshilsner fra Gitte,
> > -der må nøjes med een kat i sofaen i aften igen
> >
> >
>
>



Henrik Pedersen (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 30-01-02 13:43

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> writes:

> Tak for de trøstende ord allesammen...

Det var/er så lidt, jeg er sikker på at vi alle herinde kan sætte os
ind i din situation og føler med dig..

> Sært, når jeg taler med min familie om det, så trøster de ved at
> nævne aflivning som en mulighed (fordi det på sigt er billigst,
> vil jeg tro? )

At tale om aflivning som trøst lyder mærkeligt.. Tja, det kan godt
være at det er billigst i kr/øre, men jeg ved med mig selv at jeg
ville gå og spekulere resten af mine dage på om ikke den stakkels mis
kunne være reddet, hvis jeg havde været villig til at ofte nok et
forsøg..
Men du må ikke blive "underlig" på familien, for trods alt er du jo
"tættere" på dem end missen er..;D

> Jeg må hente ham idag, i eftermiddag, og så får jeg noget medicin med hjem
> og han skal fortsætte på skånekosten. Jeg håber de kan fortælle lidt mere,
> når jeg kommer derud.... men det lader ikke til at de kan finde noget på
> ham, der vil føre til en diagnose. Så.... det fortsætter jo nok sådan her i
> nogen tid. Det gode er så, at han som regel kun skal være indlagt ca. 2
> døgn, fordi han så hurtigt kommer ovenpå igen med drop og kvalmestillende
> medicin.
> Det bliver nu rart at få ham hjem igen, for her er lidt småtomt, og Freja
> virker ret nedtrykt.
> -Gitte

Uha, jeg håber at de enten snart finder ud af hvad han fejler, så han
kan blive rask. Så Freja kan få sin legekammerat tilbage og hans mor
ikke skal sidde med kun en mis i sofaen..;D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Gitte J (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 30-01-02 19:11


Hejsa Henrik

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in message

> At tale om aflivning som trøst lyder mærkeligt.. Tja, det kan godt
> være at det er billigst i kr/øre, men jeg ved med mig selv at jeg
> ville gå og spekulere resten af mine dage på om ikke den stakkels mis
> kunne være reddet, hvis jeg havde været villig til at ofte nok et
> forsøg..
> Men du må ikke blive "underlig" på familien, for trods alt er du jo
> "tættere" på dem end missen er..;D

Aflivningen bliver ligesom nævnt med henvisning til, at det jo også er synd
for Laban, at han skal have det så dårligt. Men, han har det jo ikke dårligt
til daglig, det er "kun" de her to-3 døgn, hvor opkastning osv. står på, at
han ikke virker som en glad, legene og energisk katbasse.... jeg tror
desværre bare, at min mor (og andre i familien) opfatter det sådan, at syge
dyr skal aflives, også selvom dyrlægen mener at de faktisk har et ganske
glimrende liv ... og især såsnart det begynder at gøre ondt på pengepungen.
Hm....underlig bliver jeg ikke på dem , men jeg ryger automatisk ud i en
længere smøre om nutidens "brug-og-smid-væk-mentalitet (hvilket nok
irriterer dem endnu mere).

> Uha, jeg håber at de enten snart finder ud af hvad han fejler, så han
> kan blive rask. Så Freja kan få sin legekammerat tilbage og hans mor
> ikke skal sidde med kun en mis i sofaen..;D

IBD, bliver diagnosen jo så nok. I øjeblikket spadserer han rundt herhjemme
i jagten på aftensmåltidet (vi fodrer stadig på den måde at vi gemmer maden
rundt omkring på klatremæøbler, fodlister osv.). Freja er rigtig glad igen
også, og de spinder næsten hele tiden nu
pelset hilsen herfra
Gitte & vækkeursdjævlene



Henrik Pedersen (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 30-01-02 23:46

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> writes:


> Aflivningen bliver ligesom nævnt med henvisning til, at det jo også er synd
> for Laban, at han skal have det så dårligt. Men, han har det jo ikke dårligt
> til daglig, det er "kun" de her to-3 døgn, hvor opkastning osv. står på, at
> han ikke virker som en glad, legene og energisk katbasse.... jeg tror
> desværre bare, at min mor (og andre i familien) opfatter det sådan, at syge
> dyr skal aflives, også selvom dyrlægen mener at de faktisk har et ganske
> glimrende liv ... og især såsnart det begynder at gøre ondt på pengepungen.
> Hm....underlig bliver jeg ikke på dem , men jeg ryger automatisk ud i en
> længere smøre om nutidens "brug-og-smid-væk-mentalitet (hvilket nok
> irriterer dem endnu mere).

Ja, men jeg kan ikke lige forstille mig, at du ikke ville vælge at
holde Laban i live, hvis hans livkvalitet var/er null..

Og desværre er din familie ikke alene om brug og smid væk
mentaliteten. Jeg føler det som en rød klud og kan virkelig tænde af,
hvis folk kommer med den. Selv har jeg besluttet at den dag Melissa
ikke har et liv mere og dyrlægen ikke kan gøre noget for hende, vil
jeg gennem at vælge at give hende fred gøre hende en sidste tjeneste.
At der ret sikkert vil blive en kraftig oversvømmelse er en anden sag. Men jeg
kunne heller aldrig vælge aflivning, "bare" fordi hun koster penge
eller at det er upraktisk for mig af en eller anden grund...

> IBD, bliver diagnosen jo så nok. I øjeblikket spadserer han rundt herhjemme
> i jagten på aftensmåltidet (vi fodrer stadig på den måde at vi gemmer maden
> rundt omkring på klatremæøbler, fodlister osv.). Freja er rigtig glad igen
> også, og de spinder næsten hele tiden nu
> pelset hilsen herfra
> Gitte & vækkeursdjævlene

Hmm, må jo så håbe at i det mindste generne kan mindskes på en eller
anden måde, for det er jo dælme synd for Laban, men jo også for Freja
som heller ikke kan forstå noget. Nåe, de er glade for at se hinanden,
et lille plaster på savnet ;-D
Hehe god ide med at gemme maden, for lang tid siden købte jeg en
foderbold, ingen interesse overhovedet ;(( Men hendes mad står også
altid fremme..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Gitte J (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 31-01-02 13:59

Nej, og jeg har gudskelov en dyrlæge, der ville fortælle mig det, hvis hun
mente at vi nærmede os den slags overvejelser. I dag kan man fx ikke mærke
på Laban at han har været indlagt - overhovedet ikke
Og endvidere er jeg åbenbart drønheldig, for det lader til at min dyrlæge
slår en del af prisen.... det kostede kun lidt over 900 kr denne gang, og på
regningen har de simpelthen ikke skrevet indlæggelsen med. De har kun taget
betaling for konsultation og div. prøver....
Mmmm.... en kat er en skat er en skat er en skat
-Gitte


"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in message
news:wk665je9tq.fsf@cybercity.dk...
> Ja, men jeg kan ikke lige forstille mig, at du ikke ville vælge at
> holde Laban i live, hvis hans livkvalitet var/er null..
<snip af hensyn til gamle modem'er>



Henrik Pedersen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 31-01-02 17:50

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> writes:

> Nej, og jeg har gudskelov en dyrlæge, der ville fortælle mig det, hvis hun
> mente at vi nærmede os den slags overvejelser. I dag kan man fx ikke mærke
> på Laban at han har været indlagt - overhovedet ikke

Det er godt, men jeg ville jo heller ikke anklage dig for, at tænke
mindre på Labans tarv end din egen ;-D
Det var den med afliving som tændte mig lidt af..*gg*

Hehe, jeg ønsker også selv at glemme den slags oplevelser i en fart ;-D

> Og endvidere er jeg åbenbart drønheldig, for det lader til at min dyrlæge
> slår en del af prisen.... det kostede kun lidt over 900 kr denne gang, og på
> regningen har de simpelthen ikke skrevet indlæggelsen med. De har kun taget
> betaling for konsultation og div. prøver....

Stor ros til din dyrlæge, det er bare så godt at "høre" oven på den
historie fra Horsens ??
Det bringer ligesom troen på dyrlæge standen tilbage..;D

> Mmmm.... en kat er en skat er en skat er en skat
> -Gitte
Bestemt ingen tvivl om det.
Lykken er : En kat... og alle de oplevelser som følger med *gg*

> <snip af hensyn til gamle modem'er>

Ja, dem må vi huske, selvom mange dsl'er glemmer det...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Kate (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 30-01-02 23:58

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in news:a38idf$q0s$1@sunsite.dk:

> familie om det, så trøster de ved at nævne aflivning som en
> mulighed (fordi det på sigt er billigst, vil jeg tro? )
>

Uh det er en af de bemærkninger jeg bliver gal over. For mange år siden
blev Sofie "nød-steriliseret". Meningen var hele tiden at hun skulle
steriliseres, men pga. arbejdsløshed var pengene små og derfor fik hun
så p-piller, hun havde ikke fået ret mange før hun blev syg med
livmoderbetændelse. Så blev sterilisationen pludseligt 2x så dyr og jeg
fik en afdragsordning hos min daværende dyrlæge. Min søster sagde
senere i ramme alvor at til den pris kunne jeg ha' fået Sofie aflivet
og fået en anden kat. Selvom det er 10+ år siden har jeg ikke glemt det
for jeg blev rigtigt gal.

Gitte, jeg håber bare sådan at dyrlægen finder ud af hvad Laban fejler
så han kan få ro.
Næsemøz og kindgnid.

Kate

Gitte J (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 31-01-02 14:02

Ja ik, man bliver sådan helt fnysende gal når de siger sådan.... igår aftes
glattede min mor dog ud, og det lader til hun nu egentlig godt forstår mig

Gitte


"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message
news:jU_58.2486$%P3.462056512@news.orangenet.dk...
> "Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in news:a38idf$q0s$1@sunsite.dk:
>
> > familie om det, så trøster de ved at nævne aflivning som en
> > mulighed (fordi det på sigt er billigst, vil jeg tro? )
> >
>
> Uh det er en af de bemærkninger jeg bliver gal over. For mange år siden
> blev Sofie "nød-steriliseret". Meningen var hele tiden at hun skulle
> steriliseres, men pga. arbejdsløshed var pengene små og derfor fik hun
> så p-piller, hun havde ikke fået ret mange før hun blev syg med
> livmoderbetændelse. Så blev sterilisationen pludseligt 2x så dyr og jeg
> fik en afdragsordning hos min daværende dyrlæge. Min søster sagde
> senere i ramme alvor at til den pris kunne jeg ha' fået Sofie aflivet
> og fået en anden kat. Selvom det er 10+ år siden har jeg ikke glemt det
> for jeg blev rigtigt gal.
>
> Gitte, jeg håber bare sådan at dyrlægen finder ud af hvad Laban fejler
> så han kan få ro.
> Næsemøz og kindgnid.
>
> Kate



Henrik Pedersen (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 31-01-02 17:55

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> writes:

> Ja ik, man bliver sådan helt fnysende gal når de siger sådan.... igår aftes
> glattede min mor dog ud, og det lader til hun nu egentlig godt forstår mig
>
> Gitte

Nåe, det er da godt at hun så, at linien var kraftigt overskredet der,
måske du skulle prøve at lokke hende til at læse med i gruppen *gg*
Indrømmet kan det jo nok være svært for de "andre", at forstå os med
misser, hvilket gør et sted som gruppen her så meget mere "nødvendig"
for her "om ikke andre steder" bliver man forstået og ingen tænker på
at ringe efter en blå vogn som kommer med en trøje med meget lange ærmer...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Kate (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 31-01-02 22:34

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in news:a3bf4f$d10$1@sunsite.dk:

>
> Ja ik, man bliver sådan helt fnysende gal når de siger sådan....
> igår aftes glattede min mor dog ud, og det lader til hun nu
> egentlig godt forstår mig
>
> Gitte
>

Nå, det lyder da godt. Indrømmet lige præcis hos mine forældre får jeg
al den opbakning jeg kan ønske mig hvis misser (eller kaniner) er syge,
for selvfølgelig skal de da til dyrlæge. Hvad det koster er en mindre
detalje. Måske er det fordi mine forældre selv har 8 katte som de ikke
ville drømme om at undvære en eneste af

Hvordan har Laban det?

Kate

Gitte J (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 01-02-02 21:07

Mmm... godt jeg har en kæreste, der ikke kunne drømme om at lade pengene
afgøre Labans skæbne heller...han er ligeså forliebt i kattene som jeg er (i
al "hemmelighed").
Han har det bedre. Meget. I går virkede han, som om han aldrig havde oplevet
noget skidt, og i dag er han en anelse mere stille. Men han får også medicin
lige nu.... jeg holder dog et vågent øje med ham.
Freja derimod lagde os på is i går, for jeg var så ond at bringe hende til
dyrlægen for revaccinering. Puha...hun er så bange, så bange, når hun først
kan lugte dyrlægen....så angst, at man ikke kan tage ved hende og så angst
at hun slap en lille l... i kassen. Og så var det enddog kun et lille stik
hun skulle have...
Når nu en af dem absolut skal være kronisk syg, så er det næsten godt at det
er Laban, for han er da ikke ude af den, som Freja, når vi er hos dyrlægen.
Desuden spiser han næsten pillerne frivilligt....han siger en muggen lyd og
lægger nærmest selv hovedet bagover og synker.Freja derimod...jeg tror ikke
jeg kunne bære det, hvis hun skulle indlægges eller til dyrlæge så
ofte...ikke så angst som hun er.
-Gitte



"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message
news:4Li68.2537$p66.537665592@news.orangenet.dk...
> "Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in news:a3bf4f$d10$1@sunsite.dk:
>
> >
> > Ja ik, man bliver sådan helt fnysende gal når de siger sådan....
> > igår aftes glattede min mor dog ud, og det lader til hun nu
> > egentlig godt forstår mig
> >
> > Gitte
> >
>
> Nå, det lyder da godt. Indrømmet lige præcis hos mine forældre får jeg
> al den opbakning jeg kan ønske mig hvis misser (eller kaniner) er syge,
> for selvfølgelig skal de da til dyrlæge. Hvad det koster er en mindre
> detalje. Måske er det fordi mine forældre selv har 8 katte som de ikke
> ville drømme om at undvære en eneste af
>
> Hvordan har Laban det?
>
> Kate



Kate (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 01-02-02 21:46

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in news:a3escf$6sv$1@sunsite.dk:

> Når nu en af dem absolut skal være kronisk syg, så er det næsten
> godt at det er Laban, for han er da ikke ude af den, som Freja,
> når vi er hos dyrlægen. Desuden spiser han næsten pillerne
> frivilligt....han siger en muggen lyd og lægger nærmest selv
> hovedet bagover og synker.Freja derimod...jeg tror ikke jeg kunne
> bære det, hvis hun skulle indlægges eller til dyrlæge så
> ofte...ikke så angst som hun er. -Gitte
>

Ja, Gitte, de er jo meget forskellige personligheder sådan nogle
misser. Jeg er også helt sikker på at jeg ville/kunne byde Johan meget
mere end Sofie, hun er utroligt let at skræme, hvor han tager det meste
i stiv pote.

Det er godt at høre at Laban er i bedring, dog synd at det er kronisk.
Stort kram til begge misser,

Kate

Trine Stubbe Teglbja~ (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbja~


Dato : 01-02-02 08:52

In <jU_58.2486$%P3.462056512@news.orangenet.dk>, Kate wrote:


> Uh det er en af de bemærkninger jeg bliver gal over. For mange år siden
> blev Sofie "nød-steriliseret". Meningen var hele tiden at hun skulle
> steriliseres, men pga. arbejdsløshed var pengene små og derfor fik hun
> så p-piller, hun havde ikke fået ret mange før hun blev syg med
> livmoderbetændelse. Så blev sterilisationen pludseligt 2x så dyr og jeg
> fik en afdragsordning hos min daværende dyrlæge. Min søster sagde senere
> i ramme alvor at til den pris kunne jeg ha' fået Sofie aflivet og fået
> en anden kat. Selvom det er 10+ år siden har jeg ikke glemt det for jeg
> blev rigtigt gal.

   For pokker jeg ku osse ha smidt kæresten ud da han sagde (Han var i
forvejen muggen over heleste verden skal lige siges) at de var så skide
forskræmte begge to at vi fandme lisså godt ku få dem aflivet i stedet
for steriliseret - det var jo osse billigere! Heldigvis var det med en
noget anden tone dagen efter og da de begge to er blevet mere rolige og
stabile efter sterilisationen holder _den_ tone sig vidst!

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Henrik Pedersen (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 01-02-02 09:22

Trine Stubbe Teglbjaerg <snoe@nospam.dk> writes:


>    For pokker jeg ku osse ha smidt kæresten ud da han sagde (Han var i
> forvejen muggen over heleste verden skal lige siges) at de var så skide
> forskræmte begge to at vi fandme lisså godt ku få dem aflivet i stedet
> for steriliseret - det var jo osse billigere! Heldigvis var det med en
> noget anden tone dagen efter og da de begge to er blevet mere rolige og
> stabile efter sterilisationen holder _den_ tone sig vidst!

Tja ellers må du overveje at få ham neutraliseret også og se om ikke
bare "truslen" virker *gg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Kate (01-02-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 01-02-02 21:43

Henrik Pedersen <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in
news:wkadutwr0e.fsf@cybercity.dk:

> Trine Stubbe Teglbjaerg <snoe@nospam.dk> writes:
>
>
>> For pokker jeg ku osse ha smidt kæresten ud da han sagde
>> (Han var i
>> forvejen muggen over heleste verden skal lige siges) at de var så
>> skide forskræmte begge to at vi fandme lisså godt ku få dem
>> aflivet i stedet for steriliseret - det var jo osse billigere!
>> Heldigvis var det med en noget anden tone dagen efter og da de
>> begge to er blevet mere rolige og stabile efter sterilisationen
>> holder _den_ tone sig vidst!
>
> Tja ellers må du overveje at få ham neutraliseret også og se om
> ikke bare "truslen" virker *gg*
>

Hahahaha, Henrik, jeg havde aldrig troet at det kulle komme fra en
mand.

Kate

Trine Stubbe Teglbja~ (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbja~


Dato : 05-02-02 09:49

In <H5D68.2583$tL2.622793881@news.orangenet.dk>, Kate wrote:


>> Tja ellers må du overveje at få ham neutraliseret også og se om ikke
>> bare "truslen" virker *gg*
>>
>>
> Hahahaha, Henrik, jeg havde aldrig troet at det kulle komme fra en mand.

   Naeh, han fik sex og så fik han lov at sove længe - af en eller anden
grund hjælper det altid. Jeg sørgede naturligvis for behørigt at holde
kræene ude af soveværelset imens - især Oscar skal hen og glo. Det tager
alså koncentrationen fra andre ting ;)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Gitte J (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 05-02-02 12:14

Ha...jeg havde sgi nær fået kaffen i den gale hals *GG*
- Alternativ voksenpædagogik, psykologi fremfor magt altså .... måske
kæresten her også burde udsættes for et lille forsøg
Men, når du holder kattene ude af soveværelset imens, står de så ikke og
kradser på døren, mens de mjaver højt og indtrængende? Det tager nemlig også
koncentrationen.... Nogenlunde lisså meget som en kat, der jagter ens tær
"imens" eller en kat der skal op og trampe.
-Gitte

"Trine Stubbe Teglbjaerg" <snoe@nospam.dk> wrote in message news:q1N78.11856

> Naeh, han fik sex og så fik han lov at sove længe - af en eller anden
> grund hjælper det altid. Jeg sørgede naturligvis for behørigt at holde
> kræene ude af soveværelset imens - især Oscar skal hen og glo. Det tager
> alså koncentrationen fra andre ting ;)
>
> --
> Trine.
> What We Do in Life Echoes in Eternity.



Trine Stubbe Teglbja~ (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbja~


Dato : 08-02-02 10:04

In <a3oekc$epu$1@sunsite.dk>, Gitte J wrote:

> Ha...jeg havde sgi nær fået kaffen i den gale hals *GG*
> - Alternativ voksenpædagogik, psykologi fremfor magt altså .... måske
> kæresten her også burde udsættes for et lille forsøg Men, når du
> holder kattene ude af soveværelset imens, står de så ikke og kradser på
> døren, mens de mjaver højt og indtrængende? Det tager nemlig også
> koncentrationen.... Nogenlunde lisså meget som en kat, der jagter ens
> tær "imens" eller en kat der skal op og trampe. -Gitte

   Faktisk så tror jeg mest de synes vi lyder underligt - så som regel kan
man tage dem og smide dem ned uden at de protesterer. Så længe de ikke
som du skriver skal hen og trampe og kæle og hvad de ellers skal så går
det med koncentrationen af sig selv. Omend vi alså _har_ prøvet at dyrke
sex - mens Oscar ville nusses _NU!_ .... Det havde vi så meget grin ud af
;)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Gitte J (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 30-01-02 11:44

Autoimun? Er det så ikke virus? .... det lyder ret så trist. Hvordan kom det
til at gå missen? Vi regner indtil videre med IBD, men alle muligheder
bortset fra vira står jo åbne...
-Gitte

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3c5797b0$0$14011$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gitte.
> Hvor jeg føler med jer, det er bare så ulykkeligt at have sin mis indlagt,
> og især hvis der er tvivl om hvad der er galt.
> Prøvede selv et par gange for år tilbage med en 6 år ung mis,
> alting viste ok, men han havde kvalme og feberture op og ned hele tiden.
> De endte op med at kalde det en autoimum sygdom.
> Håber de finder ud af hvad der er galt med stakkels Laban.
> Kram fra Denise
>




Ann Rudbeck (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 30-01-02 12:15

Gitte J wrote:

> Autoimun? Er det så ikke virus? ....


Hej Gitte

Autoimmunitet er en tilstand, hvor kroppens immunforsvar af ukendte
årsager går til angreb på sig selv - altså pludselig opfatter noget af
kroppens egne væv som et fremmedlegeme. Scelerose og leddegigt er
autoimmunsygdomme. Der er nok mange flere, men jeg kan ikke huske flere
lige nu Der er ingen virus eller bakterier indblandet - bortset fra
at visse gætter på at en infektion i kroppen (der nu er overstået) kan
have udløst immunforsvarets "overreaktion". Men man ved det ikke.

Mange hilsner fra Ann R



Sabina Hertzum (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 30-01-02 12:30

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
news:3C57D5BF.3070703@mac.com...
Gitte J wrote:

Hej Gitte

>Autoimmunitet er en tilstand, hvor kroppens immunforsvar af ukendte
>årsager går til angreb på sig selv - altså pludselig opfatter noget af
>kroppens egne væv som et fremmedlegeme. Scelerose og leddegigt er
>autoimmunsygdomme. Der er nok mange flere, men jeg kan ikke huske flere
>lige nu Der er ingen virus eller bakterier indblandet - bortset fra
>at visse gætter på at en infektion i kroppen (der nu er overstået) kan
>have udløst immunforsvarets "overreaktion". Men man ved det ikke.

IBD er også autoimmunsygdomme.... ( inflamatory bowel disease) altså ligesom
det jeg netop er blevet opereret for....
noget af den medicin de kan bruge mod disse sygdomme er ting som
binyrebarkhormon og celledræbende medicin.... det er generelt noget giftigt
stads.... ting der feks også bliver brugt ved transplantationer......

problemet er at de ikke kan sige hvorfor det kommer... hvad der har været
den udløsende faktor.....
men mange gange viser det sig at være stress af den ene eller anden art...
enten psykisk stress eller fysisk som feks leddegigt hvor det enkelte led
bliver overbelastet.... eller hvor der har været en mild infektion af en art
som stresser kroppen...

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk



Ann Rudbeck (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 30-01-02 15:15

Sabina Hertzum wrote:


> problemet er at de ikke kan sige hvorfor det kommer... hvad der har været
> den udløsende faktor.....
> men mange gange viser det sig at være stress af den ene eller anden art...
> enten psykisk stress eller fysisk som feks leddegigt hvor det enkelte led
> bliver overbelastet....


Njah, overbelastning er det ikke rigtigt. Immunforsvaret angriber leddet
indefra og skaber en slags steril betændelse, der giver varme, hævede,
ømme led, det er svært at bevæge. Med tiden bliver leddet ødelagt. Det
er rigtigt at stressede perioder kan få det til at bryde ud. Men stress
kan også få det til at gå i ro, fordi man under stress producerer mere
kortison selv. (Min erfaring , bekræftet af reumatologen)

Men nu er vi vist ved at bevæge os væk fra den arme Laban. Også
mange ønsker om god bedring herfra

Mange hilsner fra Ann R


Sabina Hertzum (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 30-01-02 15:30

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
news:3C57FFEC.2080102@mac.com...
Sabina Hertzum wrote:

>Njah, overbelastning er det ikke rigtigt. Immunforsvaret angriber leddet
>indefra og skaber en slags steril betændelse, der giver varme, hævede,
>ømme led, det er svært at bevæge. Med tiden bliver leddet ødelagt. Det
>er rigtigt at stressede perioder kan få det til at bryde ud. Men stress
>kan også få det til at gå i ro, fordi man under stress producerer mere
>kortison selv. (Min erfaring , bekræftet af reumatologen)

ok så lærte jeg noget nyt i dag.....
jeg snakkede jo også mest ud fra mine egne erfaringer med
autoimmunsygdomme...... og der gør det sig nemlig gældende at både psykisk
og fysisk stress påvirker.... feks med IBD ( colitis og chrons sygdomme) der
bliver tarmen meget påvirket af den almene psykiske tilstand.... eks: da jeg
endelig var symptomfri igennem længere tid brød det op igen i samme øjeblik
jeg havde en afgørende eksamen hængene over hovedet... og da min søn faldt
og brækkede benet 3 uger efte forværredes tilstanden sig yderligere....
men også en fysisk påvirkning af det kan forværre det.... feks en voldsom
forstoppelse eller diarre..... og en let infektion i mave/tarm regionen kan
også påvirke....

>Men nu er vi vist ved at bevæge os væk fra den arme Laban. Også
>mange ønsker om god bedring herfra

og herfra

FUT: dk.helbred
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk



Denise (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 30-01-02 12:40

Hej Ann
Ja, det er rigtigt, gigt for mennesker ved jeg egentlig godt, derfor
forhøjet blodsænkning,
som bl.a. er ved autoimmume sygdomme.
Hos vores mis var det feberen der røg i vejret og så nyretallene, men der
var intet i
nogle af alle de blodprøver, så samtlige dyrlæger på hospitalet kunne ikke
forstå det,
men det er heldigvis 7 år siden. For at få feberen ned skulle de efterhånden
(hold lige HELT
fast) op på 15 mg prednison, fuldstændig vanvittigt. Derfor er jeg i dag
overhysterisk med prednison,
bare navnet får mig til at tænke på de grimme dage, da jeg jo så en del af
bivirkningerne.
Hilsen Denise

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
news:3C57D5BF.3070703@mac.com...
Gitte J wrote:

> Autoimun? Er det så ikke virus? ....


Hej Gitte

Autoimmunitet er en tilstand, hvor kroppens immunforsvar af ukendte
årsager går til angreb på sig selv - altså pludselig opfatter noget af
kroppens egne væv som et fremmedlegeme. Scelerose og leddegigt er
autoimmunsygdomme. Der er nok mange flere, men jeg kan ikke huske flere
lige nu Der er ingen virus eller bakterier indblandet - bortset fra
at visse gætter på at en infektion i kroppen (der nu er overstået) kan
have udløst immunforsvarets "overreaktion". Men man ved det ikke.

Mange hilsner fra Ann R





Denise (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 30-01-02 12:22

Hej Gitte
Autoimum, populært sagt er det noget med at være imum overfor
sig selv, altså han forgiftede sig selv hele tiden. De eneste prøver der
ikke
var normale var nyretallene og feber der for op og ned,
så de ikke kunne forstå det. Indlæggelse, hjem 2 dage så gal igen,
Så prednison, så nedtrapning så gik det galt igen osv.
Han blev aflivet efter 1 måned, da nogle af medicinbivirkningerne
begyndte at vise sig, og vi mente vi ikke overfor katten kunne
forsvare det mere, en lang og trist historie.
Heldigvis en utrolig sjælden sygdom.
Hans søster døde også af det fik jeg at vide ret langt henne i forløbet.
Det kan være andre kender mere til autoimume sygdomme, der
findes jo flere.
Jeg går ud fra du har læst om IBD på internettet så du kan se, at
symptomerne passer på din kat.
Jeg håber de finder ud af hvad der er galt, og dyrlægen er dygtig
ellers kan det være du skal få en anden dyrlæges mening også.
Og husk og skriv ned med datoer, tider og kattens opførsel så
du har noget at holde dig til, hvis du skal forklare en anden det.
Hilsen Denise

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
news:a38ikm$r46$1@sunsite.dk...
> Autoimun? Er det så ikke virus? .... det lyder ret så trist. Hvordan kom
det
> til at gå missen? Vi regner indtil videre med IBD, men alle muligheder
> bortset fra vira står jo åbne...
> -Gitte
>
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> news:3c5797b0$0$14011$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Gitte.
> > Hvor jeg føler med jer, det er bare så ulykkeligt at have sin mis
indlagt,
> > og især hvis der er tvivl om hvad der er galt.
> > Prøvede selv et par gange for år tilbage med en 6 år ung mis,
> > alting viste ok, men han havde kvalme og feberture op og ned hele tiden.
> > De endte op med at kalde det en autoimum sygdom.
> > Håber de finder ud af hvad der er galt med stakkels Laban.
> > Kram fra Denise
> >
>
>
>



Gitte J (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J


Dato : 30-01-02 16:03

Så er han hjemme igen. Med en stor barberet plet på halsen Han er glad,
og Freja er tilsyneladende også glad.
Begge dyrlægerne på dyrehospitalet mener at det må være IBD, og efter det
jeg har læst om IBD på Nettet, så tror jeg de har ret. Den udløsende faktor
_kan_ have været et lille stykke kogt kylling, som Laban stjal fra
spisebordet forleden dag. Nu står den så på piller et lille stykke tid og vi
fortsætter med i/d (skånekosten). Min dyrlæge (dem begge to) foretrækker at
undgå kikkertindgreb indtil videre af hensyn til katten, men de mener at en
biopsi ville afsløre at det er IBD. Pyha...jeg er helt udmattet efter en
lang dag, så jeg vil bare sove nu. Men tak for indlæggene...jeg har lidt at
læse på nu
-Gitte



"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3c57d7aa$0$89068$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gitte
> Autoimum, populært sagt er det noget med at være imum overfor
> sig selv, altså han forgiftede sig selv hele tiden. De eneste prøver der
> ikke
> var normale var nyretallene og feber der for op og ned,
> så de ikke kunne forstå det. Indlæggelse, hjem 2 dage så gal igen,
> Så prednison, så nedtrapning så gik det galt igen osv.
> Han blev aflivet efter 1 måned, da nogle af medicinbivirkningerne
> begyndte at vise sig, og vi mente vi ikke overfor katten kunne
> forsvare det mere, en lang og trist historie.
> Heldigvis en utrolig sjælden sygdom.
> Hans søster døde også af det fik jeg at vide ret langt henne i forløbet.
> Det kan være andre kender mere til autoimume sygdomme, der
> findes jo flere.
> Jeg går ud fra du har læst om IBD på internettet så du kan se, at
> symptomerne passer på din kat.
> Jeg håber de finder ud af hvad der er galt, og dyrlægen er dygtig
> ellers kan det være du skal få en anden dyrlæges mening også.
> Og husk og skriv ned med datoer, tider og kattens opførsel så
> du har noget at holde dig til, hvis du skal forklare en anden det.
> Hilsen Denise
>
> "Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> news:a38ikm$r46$1@sunsite.dk...
> > Autoimun? Er det så ikke virus? .... det lyder ret så trist. Hvordan kom
> det
> > til at gå missen? Vi regner indtil videre med IBD, men alle muligheder
> > bortset fra vira står jo åbne...
> > -Gitte
> >
> > "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> > news:3c5797b0$0$14011$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej Gitte.
> > > Hvor jeg føler med jer, det er bare så ulykkeligt at have sin mis
> indlagt,
> > > og især hvis der er tvivl om hvad der er galt.
> > > Prøvede selv et par gange for år tilbage med en 6 år ung mis,
> > > alting viste ok, men han havde kvalme og feberture op og ned hele
tiden.
> > > De endte op med at kalde det en autoimum sygdom.
> > > Håber de finder ud af hvad der er galt med stakkels Laban.
> > > Kram fra Denise
> > >
> >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408575
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste