Skærme
Fijala 3554
Er skærmen (Sony CPD200GST) ved at ryge?
Fra : Morten Thomsen

Dato : 29-01-02 15:20

Hejsa

Jeg har et par spørgsmål.

Jeg har en Sony CPD200GST, som jeg har haft siden oktober 98. Sidste
år i foråret, skete den første skade. Det skete mens den var ved at
skifte opløsning, altså mens den står og "klikker". Det den gjorde var
at opløsning og indstillinger blev skæve. Menuen gik over i et
underligt sprog og den låste. Det lykkedes at låse den op, men skærmen
har siden været meget mørk, og den har nu kørt siden hvor jeg har
skruet op for brightness, og den giver da også et normalt billede nu.
I går aftes kom der et par høje klik fra den mens den var slukket. Det
lød som om der var noget plastik der knækkede. Jeg tændte den og
billedet kom frem og så normalt ud. Jeg slukkede den igen og der gik
et stykke tid hvorefter det samme høje klik kom.

Her i dag hvor jeg er kommet hjem fra skole, var der en fæl lugt fra
den. Som om der er et eller andet der er brændt af. Jeg tænder for
skærmen og lugten forværres.
Jeg går ud fra at jeg kan regne med at det kun er et spørgsmål om tid
før den brænder helt af.
Er der nogen som har et forslag til hvad der eventuelt kunne være
galt, og om det overhovedet kan betale sig at reparere på det.

Jeg har kigget lidt på en 220GST som værdig afløser. Er der en skærm
med lige så godt billede, som kan anbefales istedet? Det skal siges at
min nuværende skærm, har jeg været ualmindelig glad for det gode
skarpe billede.

Mvh
Morten Thomsen
--
This email address is used only for usenet.
It can change and/or be deleted without warning.