CSS spørgsmål
Fra : Ole Hanelius

Dato : 29-01-02 14:51

Hvad er der galt med følgende kode:

BODY {
   background-color : #CCCCCC;
   color : #666666;
   font-family : Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   text-align : left;
   font-style : normal;
   }

A {
   color : Blue;
}

Alt virker undtagen font størrelsen, der får jeg
ikke den ønskede størrelse vist i browswren

PS. CSS'en ligger i en ext. fil i roden med link
i head, hvis det betyder noget

Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-01-02 14:54

Davs

> Hvad er der galt med følgende kode:
>
> BODY {
> background-color : #CCCCCC;
> color : #666666;
> font-family : Arial, Helvetica, sans-serif;
> font-size : 10px;
> text-align : left;
> font-style : normal;
> }
>
> A {
> color : Blue;
> }

Jæ katte lige se noget galt... det er vel ikke fordi du skriver tekten på
siden inden i en tabel eller sårn (det er ikke altid BODYs font-størrelse
mv. bliver "nedarvet")?

/Thomas

Fra : Ole Hanelius

Dato : 29-01-02 15:05

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> wrote in

> [...]
> siden inden i en tabel eller sårn (det er ikke altid BODYs font-størrelse

Hej Thomas

Jo det er lige det jeg gør

Men hvad gør jeg så for at få font-størrelsen
"med ind i tabelen" ?

Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-01-02 15:56

Angiv den for TD.

Fra : Ole Hanelius

Dato : 30-01-02 02:39

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> wrote in

{Snip]

.... det er vel ikke fordi du skriver tekten på
> siden inden i en tabel eller sårn (det er ikke altid BODYs font-størrelse
> mv. bliver "nedarvet")?
>
> /Thomas

Tak for svarende, jeg løste problemet ved lave
min css til såvel body som td

Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Claus Pryds

Dato : 29-01-02 15:16

"Ole Hanelius" <hanelius@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Alt virker undtagen font størrelsen, der får jeg
> ikke den ønskede størrelse vist i browswren
>
> PS. CSS'en ligger i en ext. fil i roden med link

Alt ser fint ud og virker som det skal i følge min test af din kode.
det har ingen betydning om CSS'en ligger i en ekstern fil.

Det eneste jeg umidlbart kan forestille mig er at du har lavet noget
formatering for andre tags du bruger og at de egenskaber du har for andre
tags "overstyere" den formatering du har for dit body tag.
Hvis du vil have mere hjælp end dette bliver du nødt til at vise os hele
indholdet i CSS filen.

En anden ting disse to egenskaber:
text-align : left;
font-style : normal;
er default egenskaber og er derfor ikke nødvendige i et body tag.
--
MVH
Claus Pryds