Spy game. Underlig oplevelse. Minispoiler!
Fra : Peter Fleinert

Dato : 29-01-02 14:16

Så filmen i går aftes og havde en underlig fornemmelse da jeg gik ud af
biografen.
Jeg havde ikke de store forventninger og de blev da også kun til dels
indfriet.
Jeg har stadig ikke helt fundet ud af hvad der gik galt, men jeg mener
filmen mangler noger rygrad for at blive rigtig god. Det er en slags film
der hurtig går i glemmebogen. Jeg kunne dermod godt lide den måde den var
filmet på, men det hjalp ikke på helhedsindtrykket.
Desuden var det sjovt at se både Pitts og Redfords alder være næsten den
samme lige fra da de mødtes første gang. okay.. Redford havde bakkenbarter
og rødligt hår. hårfarven kan måske syldes den måd det var filmet på så det
hele var gulligt som Mexicoscenerne i Traffic.

Hvem var filmen dedikeret til ? Det var en dame med efternavnet Scott men er
hun i familie med Tony og Ridley?

Venlig hilsen Peter F

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 29-01-02 15:37

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
> Så filmen i går aftes

Er det ikke en af dem man passende kan se på video engang?

> Desuden var det sjovt at se både Pitts og Redfords alder være næsten den
> samme lige fra da de mødtes første gang.

hvor lang tid foregår filmen over??

Jørgen

Fra : Peter Fleinert

Dato : 29-01-02 18:54

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message

> Er det ikke en af dem man passende kan se på video engang?

> Jørgen

Helt bestemt, jeg tror det er fin fin filmtil videoen.
Filmen foregår 1991, men der flashback tilbage til 1975.

Peter.

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-01-02 09:32

Er jeg den eneste der syntes filmen er fed? i mine øjne ligger den helt på
linie med film som - The Insider, JFK, Thirteen Days.

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 30-01-02 16:45

"Jesper Winding" skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste der syntes filmen er fed? i mine øjne ligger den helt på
> linie med film som - The Insider, JFK, Thirteen Days.

Jeg så den i går. Den var OK, men den er absolut lige så god på video en
søndag....

Men lad mig lige lufte nogle tanker: SPOILER

Da filmen var slut havde jeg to teorier om slutningen:
Redford har fortalt løgnhistorier hele tiden, de navne på koner han havde
var alle hjælpere, så jeg tror at det var ham der var forelsket i hende der
blev hentet ud af det kinesiske fængsel. Pitt var altså på en hemmelig
mission for Redford for at hente hans kæreste ud af det kinesiske fængsel.
Derfor hjalp han Pitt og damen?

Er det langt ude? - og hvis det er rigtigt det er sådan det forholder sig,
hvem sagde så "Usual Suspects"....?

Den anden teori er så den at, det faktisk er som det blev fortalt, men det
giver mig bare ikke et motiv for Redford til at hjælpe Pitt.

Hvad siger I ?

Kåre

Fra : Peter Fleinert

Dato : 30-01-02 18:56

> [...]
>
> Den anden teori er så den at, det faktisk er som det blev fortalt, men det
> giver mig bare ikke et motiv for Redford til at hjælpe Pitt.

Din teori med at det hele er sat i gang af Redford lyder meget interessant,
men jeg tror mere på at Redford hjalp Pitt, fordi han følte ligesom at Pitt
var hans "elev" og derfor havde følelser tilovers for ham.
Desuden siger han selv til Pitt at man Skal spare penge og ALDRIG bruge dem
på andre, uanset hvem. Derfor tror jeg at Redford havde noget tilovers for
Pitt, ellers havde han ikke brugt sine penge på ham.
Peter

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 30-01-02 20:56

"Peter Fleinert"
skrev i en meddelelse

> [...]
> på andre, uanset hvem. Derfor tror jeg at Redford havde noget tilovers for
> Pitt, ellers havde han ikke brugt sine penge på ham.

Men det jeg mente var faktisk, at hende pigen var Redfords kæreste, og at
hans historie var opspind. Pitt har hentet hende ud af fængslet til Redford
for CIAs midler, men da det jo kikser bruger han til sidst sine egne midler
for at redde hende - og der med også Pitt - derfor mener jeg den ligner
Usual Suspekts

Kåre