Modes
Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 29-01-02 10:34

Er det muligt at definere modes i html?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-01-02 13:15

Michael Kjeldsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt at definere modes i html?

Hvad mener du med modes?

Mvh
Jonas

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 29-01-02 13:33

Jonas Astrup - html.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvad mener du med modes?

at alle informationer på et site ligger i ét dokument

Hentes fx af
modes.htm?mode=link1
modes.htm?mode=link2
modes.htm?mode=link3

Virker det, for jeg kan ikke få det til det... Eller skal jeg
stoppe med at spilde tid på ligegyldige forsøg?

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 29-01-02 13:55

Umiidelbart ser det jo bare ud, som at du på siden skal lave et anker ved de
nekelte informationer du vil have frem. Et eksempel er FAQ, hvos spørgsmål
står øverst på siden og svarene længere nede. Spørgsmålene har svarene som
links.
Et andet eksempel er http://www.reinkvist.dk/tony/d2BN.html#stash, hvor jeg
linker til et bestemt punkt på en side

--
<------------------------------->
Tony H. Reinkvist

Aaahhhh. Først nu forstår jeg ingenting...

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 29-01-02 15:56

Tony H. Reinkvist wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> står øverst på siden og svarene længere nede. Spørgsmålene har svarene som

Hmm... Det jeg mener er at jeg ønsker ét dokument, hvor der ligger mange
dokumenter i.

Et dokument, der kunne se ca. sådan ud:

modes.htm
---
<head><title></title
</head>

(set mode1)

<h1>mode 1</h1>

(end mode1)

(set mode2)

<h2>mode 2</h>
(end mode2>

---

Kan det lade sig gøre, med mine (sparsommelige!) evner kan det ikke...

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-01-02 17:20

Michael Kjeldsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kan det lade sig gøre, med mine (sparsommelige!)
> evner kan det ikke...

Du kan ikke goere det med HTML - der skal et eller andet scripting sprog til.
F.eks. VBScript i ASP.

Det er faktisk ret let at lave i ASP

<%
Select Case Request("mode")
Case 1
%>Her skriver du HTML koder til dokument 1<%
Case 2
%>Her skriver du HTML koder til dokument 2<%
Case 3
%>Her skriver du HTML koder til dokument 3<%
End Select
%>

Voila!

Hvis filen f.eks. hedder show.asp kaldes den med show.asp?mode=1 og saa videre.

Her er to relevante lektioner du kan laese:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion6.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion10.asp

Du kan ogsaa lave det med PHP eller et andet serverside sprog.

Og endelig kan det lade sig goere med noget javascript - men aerligt talt er det
ikke anbefalelsesvaerdigt eller hensigtsmaessigt.

Bedste hilsener
Jonas

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 29-01-02 13:42