Nokia 6210 problemer
Fra : Carsten

Dato : 29-01-02 10:25

Hej

Jeg har en Nokia 6210 som driller mig lidt.
Den slukker periodisk, nogengange tit andre gange går der flere dage
imellem.
Den låser sig, så batteriet skal pilles fra for at få gang i den igen.
Sjældent fortæller den mig at der skal isættes simkort.

Jeg har fået fortalt at det er den mest stabile telefon fra Nokia, jeg har
også hørt at der er en hel del problemer med denne tlf.
Har tidligere haft en 5110 som altid virkede uden nogensomhelst problemer.
Er det fordi Nokia propper mere og mere ned i tlf.'en og det så løber løbsk
for dem ?

Købte oprindelig telefonen fordi det var noget af det fedeste der findes,
men begynder at savne
min 5110'er mere og mere....

Mvh
Carsten.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-01-02 11:30

On Tue, 29 Jan 2002 10:25:13 +0100, "Carsten" <cbjn@cbjn.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har fået fortalt at det er den mest stabile telefon fra Nokia, jeg har
>også hørt at der er en hel del problemer med denne tlf.

Jeg havde aldrig problemer med min 6210. Hvilken softwareversion er
der i din? Det kunne være det hjalp med at få den nyeste.

Selv havde jeg en af de første versioner (vistnok 3.01), og hørte fra
flere sider, at der bare var flere og flere problemer med alle de nye
versioner, der efterhånden kom. Så jeg opgraderede aldrig min. Men det
skulle vist efterhånden være fikset nu (med de nyeste versioner). Jeg
har i hvert fald ikke hørt om nogen problemer her på det sidste.

Fra : Carsten

Dato : 29-01-02 13:18

> Jeg havde aldrig problemer med min 6210. Hvilken softwareversion er
> der i din? Det kunne være det hjalp med at få den nyeste.

Ok. Hvordan finder jeg ud af software versionen ?
Og hvordan får jeg den opgraderet ?

Mvh
Carsten

Fra : SFC

Dato : 29-01-02 13:41

*#0000#

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-01-02 14:18

On Tue, 29 Jan 2002 13:17:30 +0100, "Carsten" <cbjn@cbjn.dk> wrote:

>Ok. Hvordan finder jeg ud af software versionen ?

Ved at taste *#0000#

>Og hvordan får jeg den opgraderet ?

Du tager den med ned til en mobilforhandler, der selv servicerer
Nokiatelefoner. Er den under et år, så hav også kvittering med på den,
da det så er gratis.
Ellers skal du nok slippe lidt penge for det.

Fra : Carsten

Dato : 29-01-02 15:32

> Ved at taste *#0000#
Det er en V. 05.02
02-04-01
NPE-3
Håber det kan hjælpe lidt på det.

Er der nogen som kender den seneste software version ?

Mvh
Carsten

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-01-02 15:50

On Tue, 29 Jan 2002 15:31:33 +0100, "Carsten" <cbjn@cbjn.dk> wrote:

>Det er en V. 05.02
>Er der nogen som kender den seneste software version ?

Den seneste jeg har hørt om, er V 5.44

Fra : Nick Christensen

Dato : 29-01-02 21:24

> Den seneste jeg har hørt om, er V 5.44

Korrekt, V 05.44 (29-11-01).

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-01-02 19:25

"Carsten" <cbjn@cbjn.dk> wrote in message
> [...]
> Den låser sig, så batteriet skal pilles fra for at få gang i den igen.
> Sjældent fortæller den mig at der skal isættes simkort.

Velkommen i klubben :/
Jeg har nu fået min opgraderet *2* gange og det er faktisk blevet værre med
bugs begge gange så jeg tør næsten ikke sende den afsted en 3. gang.
Det er på ingen måder et ukendt fænomen at den låser, min kunne f.eks finde
på at gøre det hvergang jeg modtog en sms, nu er det kun sådan fra tid til
anden det sker. Derimod har den lommefobi , du kan kaste aldrig så meget
rundt med den men putte den i en lomme er det 110% sikkert den er slukket
når du tager den op igen.
Mit samlede indtryk er at den telefon er de ikke sluppet alt for heldigt
fra.

/Dennis