/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
VNC på port 80 - hvordan?
Fra : ugilt


Dato : 29-01-02 10:13

Har brug for at kunne fjernstyre min putter hjemme. Udefra skal jeg
nogen gange igennem en restriktiv firewall - dvs. jeg har KUN port 80 at
gøre godt med....

Iflg. FAQ'en skal port sættes til -5820 for at gøre dette, men det får
jeg ikke lov til at gøre via regedit !

Jeg har også forsøgt at NAT'e port 5800 og 5900 uden held

Hvad gør jeg forkert ???

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
Asbjorn Hojmark (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-01-02 11:11

On Tue, 29 Jan 2002 09:13:27 GMT, "ugilt" <ugilt.news@kandu.dk>
wrote:

> Iflg. FAQ'en skal port sættes til -5820 for at gøre dette, men det får
> jeg ikke lov til at gøre via regedit !

Har du prøvet at bruge et fast port-nummer i stedet for auto?
Se http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html under Port-
Number.

-A

CAWH (29-01-2002)
Kommentar
Fra : CAWH


Dato : 29-01-02 14:18

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:m7tc5ucop2bskqaq5sg47csm4daol23kvo@news.sunsite.dk...
> On Tue, 29 Jan 2002 09:13:27 GMT, "ugilt" <ugilt.news@kandu.dk>
> wrote:
> > Iflg. FAQ'en skal port sættes til -5820 for at gøre dette, men det får
> > jeg ikke lov til at gøre via regedit !
> Har du prøvet at bruge et fast port-nummer i stedet for auto?
> Se http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html under Port-
> Number.
> -A

Se også evt. indlægget med subjt "VNC og router...!" fra 28-01-2002 21:40

Mvh. Casper



Asbjorn Hojmark (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-01-02 00:23

On Tue, 29 Jan 2002 14:17:53 +0100, "CAWH"
<casper_awh@REMOVEhotmail.com> wrote:

>> Har du prøvet at bruge et fast port-nummer i stedet for auto?
>> Se http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html under Port-
>> Number.

> Se også evt. indlægget med subjt "VNC og router...!" fra 28-01-2002 21:40

Ja, du snakker om at sætte porten til noget negativt. Det er
ikke, hvad der står i FAQ'en, at man skal.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Bjarne Duelund (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 30-01-02 21:21

Hej Asbjørn

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse news:0mbe5u023eqvrikhii1323canlbaqnd8vv@news.worldonline.dk...
>
> > Se også evt. indlægget med subjt "VNC og router...!" fra 28-01-2002 21:40
>
> Ja, du snakker om at sætte porten til noget negativt. Det er
> ikke, hvad der står i FAQ'en, at man skal.

Er det ikke hvad der står her:
http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q53

Men Casper er selv kommet med den rigtige løsning i samme tråd.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk
!-! Remove _X_ from Email address


Asbjorn Hojmark (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-01-02 22:20

On Wed, 30 Jan 2002 21:20:50 +0100, "Bjarne Duelund"
<_X_duelund@danbbs.dk> wrote:

>> Ja, du snakker om at sætte porten til noget negativt. Det er
>> ikke, hvad der står i FAQ'en, at man skal.

> Er det ikke hvad der står her:

http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html

"PortNumber
specifies the port number to be used for VNC. You will need to
disable AutoPortSelect to use this.
Local or Global per-user setting"

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Lars Kim Lund (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 30-01-02 22:35

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>>> Ja, du snakker om at sætte porten til noget negativt. Det er
>>> ikke, hvad der står i FAQ'en, at man skal.
>
>> Er det ikke hvad der står her:
>
>http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html
>
>"PortNumber
>specifies the port number to be used for VNC. You will need to
>disable AutoPortSelect to use this.
>Local or Global per-user setting"

Det står tilgengæld i FAQ'en.

http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q53

Q53 Can I run VNC over a port normally used for a standard service?
(eg. port 21, or port 80)

In rare circumstances, people may want to do this, perhaps because
they have a firewall which only allows connections to certain ports.
This can be done, at least for the Windows and Unix servers (see their
documentation), but the following points need to be borne in mind:
On some systems (eg. most forms of Unix), ordinary users are not
allowed to run servers on ports below 1024.

You obviously can't run a VNC server on a port that's already being
used for other things.

Many VNC servers use two ports: one for the VNC server, and one for
the HTTP server that provides the Java applet (see previous question).
If you plan to use the Java viewer, you may want to change both. Not
all servers will allow this at present.

You need to tell the viewer the right display number. Normally,
display numbers come between 0 and 99. If you specify any number
smaller than 99, the viewers add 5900 to get the port number. If you
specify a larger number, the viewers take it as a port number
directly. So how do you use port numbers lower than 99? You have to
specify a negative display number! For example, to connect to a server
running on port 80 on machine 'snoopy':

vncviewer snoopy:-5820

because -5820 + 5900 = 80. This may not work with all viewers, but
Unix and Windows seem to be fine.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Asbjorn Hojmark (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-01-02 23:56

On Wed, 30 Jan 2002 22:34:50 +0100, Lars Kim Lund
<larskim@mail.com> wrote:

>> http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html
>>
>> "PortNumber
>> specifies the port number to be used for VNC. You will need to
>> disable AutoPortSelect to use this.
>> Local or Global per-user setting"

> http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q53

Jeg kan ikke se noget i det du citerer, der siger noget om, hvor-
dan VNC *serveren* skal konfigureres til at bruge en anden port.
Der er derimod en forklaring på, hvordan man får *klienten* til
at bruge den port, man har konfigureret serveren til.

Så vi taler om to forskellige ting.

Der var to forskellige spørgsmål om, hvordan man konfigurerer VNC
om til at bruge en anden port. Jeg svarede på, hvordan man konfi-
gurerer serveren. Et par stykker har snakket om, hvordan man bru-
ger klienten.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Lars Kim Lund (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 31-01-02 00:10

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Jeg kan ikke se noget i det du citerer, der siger noget om, hvor-
>dan VNC *serveren* skal konfigureres til at bruge en anden port.
>Der er derimod en forklaring på, hvordan man får *klienten* til
>at bruge den port, man har konfigureret serveren til.
>
>Så vi taler om to forskellige ting.

Næ, jeg mente at det samme princip fungerede på serveren. Men åbenbart
ikke.

>Der var to forskellige spørgsmål om, hvordan man konfigurerer VNC
>om til at bruge en anden port. Jeg svarede på, hvordan man konfi-
>gurerer serveren. Et par stykker har snakket om, hvordan man bru-
>ger klienten.

Jeg er i tvivl om det er dokumenteret, men det er ret tydeligt at se
hvordan hvis man kigger lidt i registry.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORL\WinVNC3\Default\PortNumber (DWORD)

Og det virker tilsyneladende fint:

C:\>net start "vnc server"
The VNC Server service is starting.
The VNC Server service was started successfully.

C:\>telnet localhost 80
RFB 003.003

Connection to host lost.

C:\>net stop "vnc server"
The VNC Server service was stopped successfully.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Asbjorn Hojmark (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 31-01-02 00:36

On Thu, 31 Jan 2002 00:09:45 +0100, Lars Kim Lund
<larskim@mail.com> wrote:

> Jeg er i tvivl om det er dokumenteret,

Det stod ellers netop i det dokument jeg citerede fra: "Hvis du
vil ændre portnummer, så sæt det i denne registry key". Jeg
synes, det er svært at misforstå.

> Og det virker tilsyneladende fint:

Ja, det konstaterede jeg også.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Bjarne Duelund (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 31-01-02 20:50

Hej Asbjørn

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse news:g5ug5ucnkr8rifcpi06motd8v11q348q6i@news.worldonline.dk...
>
> >> http://www.uk.research.att.com/vnc/winvnc.html
> >>
>
> > http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q53
>
> Jeg kan ikke se noget i det du citerer, der siger noget om, hvor-
> dan VNC *serveren* skal konfigureres til at bruge en anden port.
> Der er derimod en forklaring på, hvordan man får *klienten* til
> at bruge den port, man har konfigureret serveren til.

Ok, jeg faldt i med et brag og opdegede ikke at der var den store
forskel på opsætning af Server og Viewer (det kunne de godt have nævnt i deres FAQ).

Tak for at blive oplyst.
Jeg har nu rettet min side, jeg håber at den nu er korrekt.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk
!-! Remove _X_ from Email address


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste