A Beautiful Mind - se den!
Fra : Per Kristensen

Dato : 29-01-02 08:51

Jeg så lige A Beautiful Mind i går, og kan blot sige én ting... se den! Det
er en fantastisk rørende og flot film, mesterligt udført af Ron Howard. Jeg
læste tidligere i denne gruppe om en, som ikke kunne lide den, men det har
nok været en action-liderlig Lundgren fan ;) Nej ok, men hvis man kan lide
film som, Heart in Atlantis, Shadowlands, Vanilla Sky, Livet er Smukt,
Rainman, Good Will Hunting og lign. vil man sikkert også syntes godt om A
Beautiful Mind.

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 29-01-02 11:33

Sig mig... hvad har du imod Dolphen !?

Fra : Per Kristensen

Dato : 29-01-02 14:18

"Eivind Andreassen" <_nospam_eivind@mail.dk> wrote in message
> Sig mig... hvad har du imod Dolphen !?

Ikke noget da! Han er da fuldt ud en ligeså god skuespiller som Van Damnit
;) Hvor ville B-film dog være uden dem?

Fra : David Schjelde

Dato : 29-01-02 15:27

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> "Eivind Andreassen" <_nospam_eivind@mail.dk> wrote in message
> >
> Ikke noget da! Han er da fuldt ud en ligeså god skuespiller som Van Damnit
> ;) Hvor ville B-film dog være uden dem?

Glem ikke Chuck Norris og Charles Bronson. Det ville være at forkaste ideen
om det går guld.

David

Fra : Macready

Dato : 29-01-02 15:42

On Tue, 29 Jan 2002 15:27:15 +0100, "David Schjelde" <dauis@yahoo.com>
wrote:

>Glem ikke Chuck Norris og Charles Bronson.

Eller:

Michael Dudikoff
Mark Dacascos
Brian Bosworth
David Bradley
Steve James

eller Albert Pyun, der er indbegrebet af B-films instruktør.

- Macready

Fra : Troels

Dato : 29-01-02 17:17

I glemmer alle Steven Seagal!!!

hvor kan i ?????

jeg er dybt rystet

tjeck denne nuttede lille ting:

http://www.counterverse.com/seagal.htm

Troels

Fra : Mogens

Dato : 29-01-02 19:28

> [...]
> film som, Heart in Atlantis, Shadowlands, Vanilla Sky, Livet er Smukt,
> Rainman, Good Will Hunting og lign. vil man sikkert også syntes godt om A

Jeg har læst en del om filmen og den autentiske person og glæder mig meget
til at se den. Hvor har du set den? Så vidt jeg ved har den først DK
premiere 1. marts.

mvh
Mogens

Fra : Thomas K

Dato : 21-02-02 19:06

Har også set ABM, men det er ikke lige noget jeg mener som ligge i samme
klasse som de andre der her er nævnt såsom Good will, finding forester ect.,
måtte nok sige at den var langtruken og små kedelig....
a propos kedelig..... Shipping news.... havde glædet mig da jeg så det var
med kevin... nej ak nej......

Fra : Per Kristensen

Dato : 22-02-02 10:27

Thomas K" <kaarup@privat.dk> wrote in message
> [...]
> måtte nok sige at den var langtruken og små kedelig....
> a propos kedelig..... Shipping news.... havde glædet mig da jeg så det var

Jeg syntes den var rigtig god, men ikke så god som Good Will Hunting.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 22-02-02 11:22

> [...]
ect.,
> måtte nok sige at den var langtruken og små kedelig....

Jeg synes absolut ikke den var småkedelig. Den havde nok et tidpunkt (ca 1/3
inde til midtvejs) hvor den virkede lidt langsom og gentagende, men ellers
synes jeg absolut ikke den var spor langtrukken, og slet ikke "små kedelig".
Jeg synes den var både spændende og gribende.

Det er meget lang tiden jeg så Good Will Hunting, men umiddelbart, så synes
jeg ABM var bedre.

Joakim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-02-02 20:01

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev:

>Det er meget lang tiden jeg så Good Will Hunting, men umiddelbart, så synes
>jeg ABM var bedre.

Det håber jeg, for jeg skal se den næste torsdag, og jeg syntes godt
GWH var røvhamrende kedelig.

Niels Søndergaard

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 22-02-02 21:45

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det håber jeg, for jeg skal se den næste torsdag, og jeg syntes godt
> GWH var røvhamrende kedelig.

Så tror jeg ikke du skal have for høje forventninger. Det er samme type
film, og er man ikke til den slags, så er der ikke meget til at redde den
tilbage, selvom enkelte anmeldelser brokker sig over for meget "action". Med
det "kendskab" jeg har til din filmsmag tror jeg ikke du vil synes om den,
men lad endelig høre fra der på næste torsdag.

Joakim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-02-02 03:52

> [...]

>det "kendskab" jeg har til din filmsmag tror jeg ikke du vil synes om den,
>men lad endelig høre fra der på næste torsdag.

Jeg skal nok vende tilbage. Min filmsmag er nok mere vidtfavnende, end
du umiddelbart tror. Ud over, at jeg i arbejdssammenhæng ser levende
billeder af enhver art hele dagen, prøver jeg også at nå en spillefilm
hver aften, og jeg udvælger dem over et bredt spektrum, også film, jeg
umiddelbart er skeptisk over for, så kom ikke her og kald mig
snæversynet. Men jeg har det ligesom den lille dreng i Kejserens Nye
Klæder. Jeg kan ikke holde min kæft, når jeg ser fok uden tøj på. Og
det er ikke porno, jeg snakker om.

I går så jeg Donnie Darko, som er en rigtig kritikerfilm, og det er
godt nok det værste lort, jeg længe har spildt tid på - men jeg så den
da til ende.

Nylige *positive* overraskelser af den kedeligdømte Grand-type var
Requiem for a Dream, The Others og så selvfølgelig Amélie, som jeg
ellers havde afskrevet totalt på forhånd som endnu en gang
Jeunet-gylle. Hvad andet kunne man gøre med manden, der myrdede Alien?

Decideret negative oplevelser for nylig har været Boogie Nights,
Traffic, The Pledge, Vanilla Sky og Almost Famous. Cameron Crowe kan
tydeligvis ikke finde ud af at fortælle en historie. Han er god til
stiløvelser, men det er dæleme ikke nok.

I går så jeg The Big Lebowsky - og den levede heller ikke op til de
forventninger, som mange begejstrede venner har givet mig. Men den var
da sådan nogenlunde okay som to timers ligegyldig underholdning. Det
var Ocean's Eleven også, men den havde jeg egentlig heller ikke ventet
mig mere af.

Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-02-02 14:08

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> Så tror jeg ikke du skal have for høje forventninger. Det er samme type
> film,

Nej, nu må du altså styre dig.

Ja, begge film har supermatematikere i hovedrollen. Nogenlunde der
slutter lighederne.

GWH er en OK lille coming-of-age-sag. Jeg kunne godt lide den. Men den
foregår over en ganske kort periode og fortæller en temmelig
straight-forward historie.

ABM følger en mand gennem hele hans karriere med opture og
nedture. Den bruger filmmediet til at vise os hvad der sker inde i
hans hoved. Mønstergenkendelsen med stjernerne og med tallene i den
russiske transmission. Og aviserne. Der er flere eksempler på dette,
men dem vil jeg ikke nævne her.

GWH følger dybest set en lille klynkerøv af en forkælet snotunge, der
ikke vil gøre hvad der forventes af ham, fordi han er bange for at
virke snobbet overfor sine "almindelige" venner.

ABM følger en superhjerne, der ikke vil gøre hvad der forventes af ham
(gå til forelæsninger et al), fordi han mener, at det vil sløve hans
hjerne, men som gør hvad han er nødt til, når det er nødvendigt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 23-02-02 15:42

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, nu må du altså styre dig.

Jamen det skal jeg da prøve på så.

> Ja, begge film har supermatematikere i hovedrollen. Nogenlunde der
> slutter lighederne.

Det skal du have lov til at mene, og går man i detaljer omkring handlingen
har du da ret, men jeg synes nu stadig vi snakker om film der på en måde
minder om hinanden.

Jeg var selv vild med ABM, uden at jeg synes GWH var det mesterværk det blev
gjort til den gang, men jeg tror alligevel at folk der synes GWH var
røvkedelig, vil have lidt den samme holdning til ABM. Og så er det vel
lettere ligegyldigt om handlingen strækker sig over et år eller et helt liv?
Nå ok, jeg kan da godt tage fejl. Det er som sagt meget lang tid siden jeg
så GWH.

Joakim

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-02-02 00:45

On Fri, 22 Feb 2002 20:00:59 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercity.dk> wrote:

>Det håber jeg, for jeg skal se den næste torsdag, og jeg syntes godt
>GWH var røvhamrende kedelig.

Jeg har ikke set den men...........
Hvorfra kan man udlede at han er skizofren?
Og hvorfor skal han havde den dialekt? Jeg har endnu ikke mødt en
skizofren der snakker anderledes end os andre - og jeg har mødt mange!

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-02-02 14:11

Morten Bowman Hansen <bowman@NOSPAMstofanet.dk> writes:

> Jeg har ikke set den men...........

> Hvorfra kan man udlede at han er skizofren?

Se den.

> Og hvorfor skal han havde den dialekt?

Hvilken dialekt?

ABM følger John Nash, en af verdens virkelig supermatematikere (og
nobelprisvinder). Jeg gætter på, at Russell Crowe har taget Nash's
egen dialekt til sig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-02-02 17:08

On 23 Feb 2002 14:10:31 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> [...]
>
>ABM følger John Nash, en af verdens virkelig supermatematikere (og
>nobelprisvinder). Jeg gætter på, at Russell Crowe har taget Nash's

Ved det, jeg tænkte på den der "bøvede" stemme?
Jeg synes bare den lød lidt for søgt.
Men hvis han snakkede sån så........
Det er bare set så mange gange før.
Jeg har enndu ikke set en film der med held kan illustrere skizofreni.
Undtaget måske Universets engle.
Well må jo hellere se den inden jeg konkluderer

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk