TDC -vs- CyberCity -vs- Tiscali
Fra : SH

Dato : 29-01-02 00:02

Hej NG

Jeg står og skal flytte i ny lejlighed, hvor jeg kan få ADSL ind fra alle
sider, men spørgsmålet er hvilken udbyder jeg skal vælge både driftsmæssigt
og prismæssigt?

Min nye bopæl bliver i Århus C, så jeg er også interesseret i at vide om den
ene og den anden udbyder har problemer i dette område.

Jeg regner med en 1mbit forbindelse af en art, der skal kunne holde lave
pingtider i onlinespil =)
Forbindelsen skal desuden deles til et mindre netværk på 3-6 pc'ere.

Hvad skal vælge? (TDC?, CC?, Tiscali?)

Mvh.
SH

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-01-02 00:15

"SH" <zc@vink.org> wrote in

> Jeg regner med en 1mbit forbindelse af en art, der skal kunne holde
> lave pingtider i onlinespil =)
> Forbindelsen skal desuden deles til et mindre netværk på 3-6
> pc'ere.

De CC kunder jeg kender i Århus har aldrig brokket sig over noget. En
anden ting er at hvis det er med CC, så har man jo muligheden for at
booste til 2Mbit hvis det pludselig er lidt trangt med båndbredde
når/hvis alle 6 maskiner skal spille på samme tid.

Jeg tror ikke der er de helt store forskelle på stabiliteten af deres
produkter, det er mere forskelle i supporten man hører om.

Så jeg tror at CC vil være et udmærket valg, men så igen, det vil de
øvrige sikkert også

--Flemming

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-01-02 01:03

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> booste til 2Mbit hvis det pludselig er lidt trangt med båndbredde
> når/hvis alle 6 maskiner skal spille på samme tid.

Hvis 6 maskiner skal spille samtidig online, så er det vigtigt at man ikke
kun tænker på download...men også upload, som er mindst ligeså vigtig.
Dvs husk en høj upload, gerne på 512kbps.

--
Mvh HAA.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-01-02 01:26

Hej SH, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Min nye bopæl bliver i Århus C
>
> Jeg regner med en 1mbit forbindelse af en art, der skal kunne
> holde lave pingtider i onlinespil =)
>
> Hvad skal vælge? (TDC?, CC?, Tiscali?)

Hvad angår forbindelsen _i sig selv_, tror jeg såmænd, de kører fint
alle tre. Hvis du primært vil spille hos fx TDC, er den nok at
foretrække (til détte formål) - og ligeså mht. de to andre.
Simpelthen fordi man derved går den mest direkte vej.

Selv er jeg opkoblet på Århus C med Tiscali (og har med ADSL været
det siden sommeren 2000), og det kører yderst stabilt. Den anden nat
var der en (varslet) nedetid på ca. 10 minutter pga. opgradering på
centralen. Ellers skal vi tilbage til i sommer for at finde nedetid
(en gravko havde klippet noget hovedkabel, hvorved iøvrigt også TDC
var nede).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : TBC

Dato : 29-01-02 15:54

"SH" <zc@vink.org> skrev i en meddelelse

> Jeg regner med en 1mbit forbindelse af en art, der skal kunne holde lave
> pingtider i onlinespil =)
> Forbindelsen skal desuden deles til et mindre netværk på 3-6 pc'ere.

Hmm. Lidt af et dillemma. Jeg har Tiscali som udbyder derhjemme, og min
prioitering er netop også lave pingtider. Det må man sige jeg har fået med
min 512/512 med USB-Modem. (imellem 7 - 24 ms i Counterstrike på CC,
Tiscali's, Jubii's og Nethouse2000's servere). Før havde jeg samme 512/512
men med Cisco 677 router, men den kunne ikke give helt de samme lave
pingtider som modemet kan, formentligt pga de ekstra og resoucekrævende led
der er i en router (som f.eks. NAT)

Men ellers kan jeg kun give dig det råd ikke at nedprioitere din upload,
hvis det er ping i online spil der er vigtigst. Upload er endog også
billigere båndbredde end download, og er akkurart ligeså vigtig når det
handler om online spil, eftersom man sender og modtager lige "store" mængder
data.

TBC

Fra : Bent Hansen

Dato : 29-01-02 22:27

"SH" <zc@vink.org> wrote in message
> [...]
> pingtider i onlinespil =)
> Forbindelsen skal desuden deles til et mindre netværk på 3-6 pc'ere.

Ikke TDC!! Se her og læs alle tråde:

Med Venlig Hilsen
BH

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-02 16:42

SH <zc@vink.org> wrote:

> [...]
> pingtider i onlinespil =)
> Forbindelsen skal desuden deles til et mindre netværk på 3-6 pc'ere.

Da vi i sin skulle have en ADSL kunne vi kun få TDC og det har været en
blandet fornøjelse:

- news servere som er aldeles ustablie/langsomme

- pludselig lukning af abonnementet, fordi man ikke signet on på deres
latterlige Opasia site

- Ingen fast IP adresse (Netxpress)

- 8 millioner forskellige ansatte, hvor det ALDRIG er den samme du taler
med

- + alle de øvrige små problemer

Nu har vi opsagt vores abonnement for at søge andre græsgange fx. CC,
som jeg kun har gode erfaringer med, men det skulle vi aldrig have
gjort.

Nu kan vi nemlig ikke få ADSL fra hverken CC eller Tiscali selvom vi
havde en 2 Mbit. TDC benytter sig nemlig af en bestemt bit stream
teknologi, som CC ikke vil røre med en ildtang, da den åbenbart er så
fejlbehæftet at de ikke vil byde deres kunder det.

Problemet er at nu er der ikke nok ledigt kobber, så den eneste måde vi
ka få en ADSL fra CC eller Tiscali er ved at konvertere vores ISDN (som
vi kun bruger til telefoni) til en analog linie. Men vi skal bruge 2
telefonlinier til firmaet.

Nu er gode råd jo dyre, så jeg kontakter TDC og spørger om deres
ProAccess ordning, hvilket godt kan lade sig gøre, men det koster kr.
320,- for en 256 linie og så stiger prisen ellers proportionalt med
hastigheden..................... !!!!!!?????????? jamen det er da
nøjagtigt det samme arbejde teknikeren skal lave på min adresse ? Ja,
men det er da billigt, siger damen så hos TDC.

Hvad så vis jeg bestiller den lave hastighed og så senere vil have
ændret hastigheden, ja så er det samme prispolitik blot minus kr. 200,-
da man er kunden i forvejen. Jamen du godeste.......... Hvad har de gang
i ?

I følge Tiscali får de en løsning så de kan levere på samme måde som TDC
- altså via en ISDN, men det er først om 2 måneder.

Personligt har jeg kun gode erfaringer med CC. Tiscali har jeg hørt godt
om, men TDC ville jeg ikke røre med en ildtang, hvis jeg var dig.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-01-02 17:43

On Wed, 30 Jan 2002 16:41:52 +0100, Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
>
> - news servere som er aldeles ustablie/langsomme
>
> - pludselig lukning af abonnementet, fordi man ikke signet on på deres

Øh, der står i dine papirer at man skal sign'e på der, så det kan
du vel ikke klandre TDC for.

> - Ingen fast IP adresse (Netxpress)

Kommer pr. 1/2

Alle de andre TDC ADSL produkter har mulighed for fast adresse i
dag.

> [...]
> teknologi, som CC ikke vil røre med en ildtang, da den åbenbart er så
> fejlbehæftet at de ikke vil byde deres kunder det.

Forkert, TDC tilbyder følgende produkter til andre ISP'er.

- rå kobber
- delt rå kobber
- gensalg af TDC DSLAM porte

De 2 første bruger ISP'ens egne DSLAM.
De 2 sidste bruger samme kobber forbindelse som telefoni.

At CC ikke har valgt at bruge den sidste mulighed, er vel mest et udtryk
for at de heller vil have folk på deres egne DSLAM'er, som de har
investeret penge i.

> [...]
> vi ka få en ADSL fra CC eller Tiscali er ved at konvertere vores ISDN
> (som vi kun bruger til telefoni) til en analog linie. Men vi skal

Dette er kun fordi Tiscali og CC ikke har valgt at bruge delt rå kobber
sammen med ISDN.

> [...]
> ændret hastigheden, ja så er det samme prispolitik blot minus kr. 200,-
> da man er kunden i forvejen. Jamen du godeste.......... Hvad har de gang

Jeg forstår ikke dit spg. det er et spørgsmål om der er en oprettelse,
eller at kvartals prisen er tilsvarende større ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : TBC

Dato : 30-01-02 20:02

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, der står i dine papirer at man skal sign'e på der, så det kan
> du vel ikke klandre TDC for.

Det er vel selve politikken man kan klandre dem for

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-02 22:42

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> [...]
> latterlige Opasia site
>
> Øh, der står i dine papirer at man skal sign'e på der, så det kan du vel

Sikkert rigtigt, men hvorfor ikke bare snede en mail om at den bliver
lukket, såfremt man ikke foretager en registrering ?

> Kommer pr. 1/2

I følge TDC ProAccess tidligere i dag, så er det en and med fast IP på
NetXpress, men det ville ikke forbavse mig at de dér heller ikke aner en
kæft om hvad der foregår i deres egen organisation.

> [...]
>
> Jeg forstår ikke dit spg. det er et spørgsmål om der er en oprettelse,
> eller at kvartals prisen er tilsvarende større ...

Oprettelsesprisen er proportional med hastigheden, men arbejdet er det
samme. Prisen skal vel afspejle den forbrugte tid ?

-- Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Simon Skals

Dato : 30-01-02 22:45

It seems Jesper Haaber Gylling wrote:
>Oprettelsesprisen er proportional med hastigheden, men arbejdet er det
>samme. Prisen skal vel afspejle den forbrugte tid ?

Hvorfor i alverden skulle den dog det?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-02 23:05

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> Hvorfor i alverden skulle den dog det?

Hvis man bestiller en 256 koster det 340,- og hvis man bestiller en 512
koster det 720,-, men arbejdet er vel det samme for TDC ?????

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-02 23:26

> Hvis man bestiller en 256 koster det 340,- og hvis man bestiller en 512
> koster det 720,-, men arbejdet er vel det samme for TDC ?????

Vi taler om oprettelsen.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 01-02-02 10:50

On Wed, 30 Jan 2002 23:26:25 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Vi taler om oprettelsen.

Ja - og hvad så?
Produkters prissætning har ikke noget med de reelle
produktionsudgifter at gøre. Det styres udelukkende af markedshensyn.

/Jarlskov

Fra : Simon Skals

Dato : 30-01-02 23:51

It seems Jesper Haaber Gylling wrote:
>Hvis man bestiller en 256 koster det 340,- og hvis man bestiller en 512
>koster det 720,-, men arbejdet er vel det samme for TDC ?????

Ja, og?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-01-02 00:21

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

> Ja, og?

Du synes altså det er OK at oprettelserne ikke koster det samme uanset
hastighed, selvom arbejdet er det samme ?

--
Ciao Jesper ) http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-01-02 00:29

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Du synes altså det er OK at oprettelserne ikke koster det samme uanset
> hastighed, selvom arbejdet er det samme ?

Man må mange steder finde sig i at arbejdet og pris ikke altid hænger
sammen.
Det er det overordnede billede du skal kigge på.

Fra : Simon Skals

Dato : 31-01-02 00:50

It seems Jesper Haaber Gylling wrote:
>Du synes altså det er OK at oprettelserne ikke koster det samme uanset
>hastighed, selvom arbejdet er det samme ?

Ja, det er jo forskellige produkter.

Du er nødt til at abstrahere fra, at du i denne sammenhæng har
regnet ud, at du betaler forskelligt for to stykker arbejde, der
i praksis er det samme.

Oprettelsesprisen er en parameter, man kan konkurrere på som så
mange andre. Fx tog udbyderne (i hvert fald nogen af dem) en gang
flere tusinde kroner i oprettelse for en forbindelse, og det er jo
immerværk noget mere end de beløb, du nævner.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 31-01-02 00:38

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Ja, og?

Er du lidt træt?? Det er da total grimt!
De skal trykke på én skide knap uanset hvad. Men det ved du jo nok. Du lyder
som om du har eller arbejder for TDC siden du tager dem i forsvar!

Du betaler vel også din bilforhandler samme pris, hvis du skal have skiftet
dæk. Om det er så er 15" eller 17". De skal stadig have det samme for, at
skfte dem!!
Se da lige og luk øjnene op! TDC er kun griske og intet andet! De praler med
deres såkaldte gode service som er nul og niks værd i min opfatning af TDC!

Jeg har mange oplevelser jeg kan komme med som absolut vil sige til folk:
Drop TDC, deres service er det dårligste længe set!

CCJ

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-01-02 00:45

"Carsten C. Jensen" <CCJ-dk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> De skal trykke på én skide knap uanset hvad.

Hvis det var tilfældet så havde den knap nok ikke været helt billig.

> Men det ved du jo nok. Du lyder
> som om du har eller arbejder for TDC siden du tager dem i forsvar!

Simon har vist aldrig arbejdet for TDC. Til gengæld er han rimeligt
fornuftig...

> Se da lige og luk øjnene op! TDC er kun griske og intet andet!

TDC vil tjene penge. Er det forbudt?

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 31-01-02 01:21

> TDC vil tjene penge. Er det forbudt?

Nej! Men det er ikke der pointen er!! Det er, at de ikke lever op til deres
service som de omtaler!
Her kan du jo så ikke sige: jo de gør! For det har de ikke gjort ved mig og
mange andre. Følg selv med i debatten i tele.internet.adsl

Derfor.. Det er iorden, at være grisk, hvis man også kan levere en ordenlig
service!!!

CCJ

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-01-02 01:49

> Nej! Men det er ikke der pointen er!! Det er, at de ikke lever op til
deres
> service som de omtaler!

Der vil man sikkert kunne finde gode og dårlige eksempler hos alle
udbydere.
Men du synes altså ikke at oprettelsesafgiften er "total grim" længere?

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 31-01-02 02:01

> [...]
> udbydere.
> Men du synes altså ikke at oprettelsesafgiften er "total grim" længere?

Jo det er til grin!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-01-02 07:34

> Jo det er til grin!

Så forstår jeg dig ikke. Er det til grin at TDC vil tjene penge?

Fra : TBC

Dato : 31-01-02 13:50

> længere?

> Så forstår jeg dig ikke. Er det til grin at TDC vil tjene penge?

>snip en masse om oprettelsesafgifter<

Det der i den forbindelse kan undre lidt er at TDC har lagt sig fast på en
sådan prispolitik. Når man tager i betragtning at de fleste udbydere hyler
over at det tager for lang tid at tjene pengene ind på de mindste
konfigurationer, er det vel nærmest kontraindiceret.

I det lys er det vel en lidt underlig måde at gøre de større konfigurationer
"ekstra attraktive" på. Iflg en sådan logik (i lyset af at TDC vil tjene
penge) kunne man jo fortsat undre sig og mene at oprettelsesafgiften
ligesåvel kunne være gradueret lige modsat ???

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-02-02 23:19

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> penge) kunne man jo fortsat undre sig og mene at oprettelsesafgiften
> ligesåvel kunne være gradueret lige modsat ???

Man vil uden tvivl have så høj en oprettelsesafgift som man kan slippe
af sted med.
Men mange kunder vil nok mene at ex 1000 kroner er meget i oprettelse
for en linje til 300 kroner/md, hvormid 1000 kroner i oprettelse for en
linje til 1000 kr/md er mere spiseligt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-01-02 00:30

> Sikkert rigtigt, men hvorfor ikke bare snede en mail om at den bliver
> lukket, såfremt man ikke foretager en registrering ?

Hvor skulle TDC have din mailadresse fra før du er registreret?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-01-02 12:48

On Wed, 30 Jan 2002 22:42:19 +0100, Jesper Haaber Gylling wrote:

> I følge TDC ProAccess tidligere i dag, så er det en and med fast IP på
> NetXpress, men det ville ikke forbavse mig at de dér heller ikke aner en
> kæft om hvad der foregår i deres egen organisation.

Det er mig bekendt et faktum at det kommer i morgen.

> Oprettelsesprisen er proportional med hastigheden, men arbejdet er det
> samme. Prisen skal vel afspejle den forbrugte tid ?

Nej, den samlede pris (oprettelse og kvartals prisen) skal
afspejle udgifter og fortjeneste.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 01-02-02 15:11

Jesper Haaber Gylling wrote:

> I følge TDC ProAccess tidligere i dag,så er det en and med fast IP på

> NetXpress, ...

Hvis du vil finde oplysninger om NetExpress, ville NetExpress siderne
sikkert være et bedre sted at starte, ikk'?

Prøv f.eks. http://internet.opasia.dk/info.php?id=34661

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 31-01-02 17:30

It seems Jesper Skriver wrote:
> [...]
>
> At CC ikke har valgt at bruge den sidste mulighed, er vel mest et udtryk
> for at de heller vil have folk på deres egne DSLAM'er, som de har

For enøjet - der er mange flere parametere involveret end blot den
eksisterende infrastruktur, f.eks. (men ikke begrænset til) prisen.

--
Kasper Mejlgaard