AquaForum.dk og akvarieudstyr.dk?
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-02 20:24

Jeg faldt tilfældigt over en forhandler der hedder "Akvarieudstyr.dk" -
umiddelbart ser det ud til at de har nogle billige priser på en del varer.

Er der nogen der kender dem, og har erfaring med at handle der?

Ud for stort set alle var ser det ud til at man kan få rabat hvis man er
medlem af en forening ved navn "Aquaforum". Er de andet end en filial af
ovennævnte shop?
Er de de 295,- kr værd som det årlige kontingent er?

Med venlig hilsen

Niels Østergaard.

Fra : Carsten Gall

Dato : 29-01-02 00:12

NØ <noe snabel-a nielsoestergaard punktum dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c55d03a$0$62861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> ovennævnte shop?
> Er de de 295,- kr værd som det årlige kontingent er?

Spar du dine penge!
Det er Akvarieselskabet der står bag akvarieudstyr.dk.
Vi har på reefers haft en voldsom diskution meddem, om deres prispolitik

Faktisk er de fleste ting der dyrere selv med den "rabat" de vil give end
i Planteimporten.

Carsten

Fra : thomas schreiber

Dato : 29-01-02 18:12

shit de er dyre!!! hvor ser du de billige priser samlignet med for eks.
avifauna?

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Michael H

Dato : 29-01-02 22:07

> shit de er dyre!!! hvor ser du de billige priser samlignet med for eks.
> avifauna?

Du har ret i at de er dyrere end Avifauna !

Men jeg vil f.eks. hellere vil købe ind i en butik og have varen med det
samme.
(Varerne kan jo købes/ses/hentes i Akvarieselskabet)
Problemet for mig er derfor at Avifauna ligger i Kruså og jeg bor i
København.
Besparelsen forsvinder hvis jeg skal derover.

F.eks. en Eheim 2028:
Avifauna: 1529kr. (1612 incl. forsendelse)
PlanteImporten: 2030kr.
AkvarieWest: 1888kr.
Akvarieudstyr: 1642kr. (medlemspris)

Frostfodder ville jeg slet ikke bryde mig om at skulle have tilsendt.
Der er Akvarieudstyr vist også billigere end andre butikker i (i København)
?
F.eks. 907g Artemia for 102kr. (medlemspris)

Men om de er 295kr. værd er nok svært at sige...

Hvis man f.eks skal have en Eheim 2028 og 2 * 907g artemia:
AkvarieWest: 1888kr. + 2*125kr. = 2138kr.
Akvarieudstyr: 1642kr. + 2*102kr. = 1846kr.
Så bliver man jo næsten medlem gratis (3kr.) ...

Hilsen Michael

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-01-02 00:48

Michael H <dsl61606@vip.nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a372qk$2m7t$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> København.
> Besparelsen forsvinder hvis jeg skal derover.

Et af problemmerne er at du kun kan få varen om lørdagen, i
akvarieselskabet!
Og da det kun er en lille bitte butik, så er det du aligelvel kan se
meget begrænset.
Da du samtidigt er beskyttet af købeloven om postordre salg, er der ikke
noget
til hinder i at du returnerer en evt. vare som ikke er som den skal være.

Carsten

Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 30-01-02 08:03

Hej,

Jeg har været ganske godt tilfreds med dem. F.eks. købte jeg for nylig en
Eheim 2250 for ca. 1500,- fra dem efter at rabatten var blevet trukket fra.
Andre steder kostede den 1800. (Der tjente jeg hele medlemsgebyret af
Aquaforum hjem) Jeg fandt ikke ét sted der tilnærmelsesvis nærmede sig deres
pris. Varmelegemer fra Jäger er også billige, og sådan kan jeg blive ved.
Jeg har foretaget størstedelen af mine indkøb af udstyr hos dem.

Det er rigtigt at de kun har åbent om lørdagen, men jeg har tit ringet
derind i hverdagene og hørt at de var i forretningen sidst på eftermiddagen.
Så kunne jeg køre derind efter arbejde og købe det jeg skulle.

Men som altid skal man rigtig godt undersøge markedet inden man køber.

F.eks. fandt jeg over Internet at Calles dyrerige i Ålborg absolut var
billigst da jeg skulle ud og investere i et heldækkende Effectline Armatur
til 325L samt et underskab der passede til.

Håber det kan hjælpe dig i din videre søgen efter "den billigst
akvarieforretning".

Mvh
Nikolaj