Reverse frames????!!!!!!!HJÆLP
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-01-02 19:57

hejsa
jeg har egentligt 2 spørgsmål:

1. jeg kan ikke finde den frame action som i flash 4 hed / hedder reverse
frames...hvor er den i flash 5 ?eller er den helt udgået?

2. er der nogen der ved, hvordan man afspiller et movieclip bagfra?..jeg
syntes, at der har ligget noget her på gruppen,
men kan ikke finde det igen!!!!

håber der er en der kan svare på mine spørgsmål!!!

hilsen
jesper

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-01-02 20:41

Hejsa

>1. jeg kan ikke finde den frame action som i flash 4 hed / hedder reverse
>frames...hvor er den i flash 5 ?eller er den helt udgået?
modify->frames->reverse???

>2. er der nogen der ved, hvordan man afspiller et movieclip bagfra?..jeg
>syntes, at der har ligget noget her på gruppen,
>men kan ikke finde det igen!!!!
kig på en af mine sidste postings:
http://groups.google.com/groups?q=Bo+Dudek+group:dk.edb.internet.webdesign.flash+group:dk.edb.internet.webdesign.flash&hl=da&selm=3c53e7ad.6710068%40news.cybercity.dk&rnum=3

Mvh
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-01-02 21:14

det er et godt bud og tak!!!
men er der ikke noget med. at man kan få det til at køre bagvendt via.
onclip event?

hilsen
jesper

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-01-02 22:40

>det er et godt bud og tak!!!
velbekommen

>men er der ikke noget med. at man kan få det til at køre bagvendt via.
>onclip event?
tjoeh, der skulle vel ikke være noget i vejen for at lade et
OnClipEvent trigger den controller, som får mc'et til at spille
baglæns.. :) kan jeg ikke se det store problem i :)

Mvh
Bo Dudek

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 31-01-02 01:30

Du kan indsætte dette script på det pågældende clip:
//-------------------------------------------
onClipEvent (load) {
stop();
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (playDir == "forward") {
nextFrame();
} else if (playDir == "backward") {
prevFrame();
}
}

Og så kan du styre variablen hvorfra du nu lyster.

Morten