Hvordan laver man bookmark og startside
Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-01-02 19:31

Hej NG.

Er der nogen der ved, hvordan man kan lave to knapper på en hjemmeside, der
hhv. gør ens hjemmeside, som startside og foretrukne side.

På¨forhånd tak.

MS

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-02 19:39

Mon, 28 Jan 2002 19:31:22 +0100, skrev "Michael Sørensen"
<m-s@mail1.stofanet.dk>:

>Er der nogen der ved, hvordan man kan lave to knapper på en hjemmeside, der
>hhv. gør ens hjemmeside, som startside og foretrukne side.

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/start.htm>

højreklik => vis kilde.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Birgitte Nin@

Dato : 28-01-02 20:08

> [...]
en hjemmeside, der
> hhv. gør ens hjemmeside, som startside og foretrukne side.

se http://www.egenhjemmeside.dk chek Nyttige effekter
begge dele er der
MVH
Birgitte

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-01-02 21:26

> se http://www.egenhjemmeside.dk chek Nyttige effekter
> begge dele er der

Jeg har fundet det og takker. (MEN. Ja der er altid et men). Jeg har prøvet
og prøvet og vil da gerne indrømme, at jeg aldrig har arbejdet med de der
koder før og let er det da ikke.

Hvad gør jeg forkert, når den tekst, som jeg skal kopiere over i frontpages
HTML-del, bliver vist som - ja den selv samme tekst. Og det er jo ikke
meningen.

Den tekst jeg indsætter er:

<script language="JavaScript1.2">
var bookmarkurl="http://home1.stofanet.dk/m-s"
var bookmarktitle="MS-Homepage"
function addbookmark(){
if (document.all)
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle)
}
</script>

Fra : Munk-Jensen

Dato : 28-01-02 21:49

Hej Michael

Det du skal gøre at at du skal gå op i Indsæt => Avanceret => HTML, så
bliver koden indsat som den skal, og ikke så den bliver vist som en
html-kode på din side. Alternativt kan du også redigere det i fanen html
(ved siden af "Normal" og "Eksempel")

Håber det kan hjælpe dig!

MVH
Morten Munk-Jensen

Michael Sørensen <m-s@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c55b37b$0$215$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-01-02 22:29

> [...]
> bliver koden indsat som den skal, og ikke så den bliver vist som en
> html-kode på din side. Alternativt kan du også redigere det i fanen html

Jeg siger endnu engang tak (det hjalp nemmerli'). MEN, men, men. Ikke fordi
det ikke virker, men nu er jeg nysgerrig. Er der en LOGISK forklaring på, at
man ikke kan se noget af det indtastede OVERHOVEDET under fanebladet normal,
mens der man kan se diverse koder under HTML-fanebladet samt beskeden
"Bookmark "hjemmesidenavn"" under fanebladet eksempel.

Men tak for hjælpen alligevel. Det løste jo mit oprindelige problem.

Fra : Munk-Jensen

Dato : 28-01-02 23:55

Godt at dit problem blev løst!

Fanen html er til dem der ønsker at lave div. redigeringer i deres html
kode, eller dem der ønsker helt at opbygge deres sider udelukkende vha.
html.

Du kan ikke se det i normal, da det jo er din visuelle editerings fane.

nyhedsmeddelelse:3c55c259$0$219$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-01-02 01:40

Prøv at se her: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/addhome.htm
og
her: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/addbook.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-02 05:01

Wed, 30 Jan 2002 01:39:55 +0100, skrev "John Vedsegaard"
<taform@c.dk>:

>Prøv at se her:

Hvad med at besvare spørgsmålet i stedet for?

Hvordan man indsætter et javascript med FP?

Det er iøvrigt besvaret.
--
med venlig hilsen
Knud