Ørred fra kysten... ?
Fra : Simon...

Dato : 28-01-02 18:47

Hejsa !

Nu skal jeg til sommer med svigerfamilien til Als, og jeg kunne egenligt
godt tænke mig at vide hvordan
chancerne er for ørred (havørred ?) fra kysten der... ?

Og hvordan er det med ørred fra kysten i det hele taget, er der noget med de
går hvor bunden er
skiftevis sand og lidt tang, eller hvordan og hvorledes, og hvordan med
dybden på vandet ?
skal jeg have vaders på, eller kan jeg klare det fra kysten ? (hvor langt
fra land er de som regel) ?

og er der nogen der har nogle små tricks? jeg har hørt at bobleflod og orm
skulle være effektivt,
er der andet der er smartere, bedrere, mere effektivt eller noget andet i
bare foretrækker ? er der nogle
specielle farver, eller skal det bare være blankt ?

Hvad med fluefiskeri ? men så er jeg vel næsten nødt til at skulle i vandet
?

hvad er gode sæsoner for ørred ved kysterne ?

Mange tak !

knæk og bræk
-Simon

Fra : Kalle

Dato : 29-01-02 10:41

Hej
I Fisk & Fri årgang 2001 februar nr. 1.
Her er der en stor artikel vedr. fiskeri på Als.

Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Carsten

Dato : 05-02-02 11:46

Prøv at kontakte http://www.sika-tackle.dk det ligger i Sønderborg