Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lån af fotogalleri
Fra : Kasper Christensen

Dato : 28-01-02 18:00

Jeg er en multimediedesignerstuderende fra Århus, som skal til at lave et
projekt med en plakat og en hjemmeside. Tingene vil ikke blive offentlig
fremvist. Derfor søger jeg en som vil stille sit galleri til fri
afbenyttelse. Jeg har ikke valgt emne endnu men håber at finde inspiration i
galleriet.

Det eneste krav jeg har er at de skal være i rigtig god opløsning da det er
behandling i Photoshop.

Jeg håber at høre fra jer.

Mvh

Kasper Christensen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 28-01-02 18:16

Det skal lige siges at jeg tænker på webgalleri

Mvh

Kasper Christensen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-01-02 20:50

Tjaa kik ind på de to sider markeret nedenfor, der er fotos på begge.
Hvis du kan bruge nogle af billederne kan jeg da sende dem til dig i en
bedre opløsning end de er på websiden.
MVH

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Ole

Dato : 29-01-02 14:49

Du er velkommen på http://www.atomb.dk/foto

Ole

Fra : ab

Dato : 30-01-02 22:00

Alle mine anbefalinger - en mand der har "åbne øjne" + en side uden gætværk,
hvor billederne kan ses umiddelbart - noget af det bedste, der er vist.

ab

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-01-02 23:56

Kasper Christensen wrote:

> Jeg er en multimediedesignerstuderende fra Århus, som skal til at
> lave et projekt med en plakat og en hjemmeside.

Jeg har et stort on-line fotogalleri, og jeg temmelig mange
forespørgsler fra skoler og lærer, de vil gerne bruge mine billeder gratis.

Men jeg siger konsekvent nej gratis undervisnings brug, jeg er nemlig
sur over, at CopyDan som har lavet en fast aftale med
undervisningssektoren, omkring kopiering af ophavretsligt materiale til
undervisnings brug, ikke vil tilgodese fotograferne, med penge fra puljen.

Og det er iøvrigt samtidigt med, at jeg skal betale 5 kr. til CopyDan,
hver gang jeg bruger en CD til arkivering af mine egne billeder, jeg kan
ganske vist blive fritaget for afgiften, hvis jeg vil ha' et stort
administrativt besvær, og acceptere at CopyDan vil snage i virksomhed.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-01-02 01:45

Kasper Christensen wrote:

> Jeg er en multimediedesignerstuderende fra Århus, som skal til at
> lave et projekt med en plakat og en hjemmeside.

Jeg har et stort on-line fotogalleri, og jeg får temmelig mange
forespørgsler fra skoler og lærer, de vil gerne bruge mine billeder gratis....

Men jeg siger konsekvent nej til gratis undervisnings brug, jeg er

Fra : Tom

Dato : 30-01-02 15:03

> [...]
> ganske vist blive fritaget for afgiften, hvis jeg vil ha' et stort
> administrativt besvær, og acceptere at CopyDan vil snage i virksomhed.

Fint med din holdning. Men det var vist ikke det Kasper spurgte efter.

Til Ole
Jeg må indrømme at det er meget flotte billeder du har der.

mvh

tom

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-01-02 17:38

Tom wrote:

> Fint med din holdning. Men det var vist ikke det Kasper spurgte efter.

Formålet var også at informere alle i gruppen, om den urimmelighed, at
danske undervisningsinstitutioner, hvert år betaler et stort beløb til
CopyDan, som dækning for kopiering af bøger, blade og aviser, til
undervisnings brug.

Men det er kun de skrivende, journalister og forfattere, der får del i
midlerne, fotografer, tegnere og illustratorer får ikke en nikkel..:(

Og derfor bør vi faktisk boykotte Kasper's forespørgsel...!

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-01-02 21:01

> [...]
> midlerne, fotografer, tegnere og illustratorer får ikke en nikkel..:(
>
> Og derfor bør vi faktisk boykotte Kasper's forespørgsel...!

Nå hvor er det synd for dig. Alle er efter dig. Du skal da passe på de ikke
kommer og driller dig.
Helt ærligt. Jeg spørg om der er nogen som vil låne mig deres galleri. Du
vil ikke fint. Men så gider jeg ikke høre på off topic emner.

Hilsen

Kasper

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-01-02 22:16

Kasper Christensen wrote:

> ...cut... Du vil ikke fint. Men så gider jeg ikke høre på off
> topic emner.

Så har du henvendt dig det forkerte sted, snak om ophavsretten til
fotografiet, og dertil relaterede emner, som f.eks. betaling for brug
af billeder, er nemlig on-topic i denne gruppe...!

Det er din annoncering efter billeder, der er off-topic, dit indlæg
hører faktisk hjemme i news:dk.marked.privat.foto

FUT: news:dk.admin.netikette

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 30-01-02 23:26

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-01-02 01:47

Thomas Heide Clausen wrote:

> Jeg er ikke sikker på, at du har ret. I hvert fald ikke i alle
> tilfælde.

Nej du har ikke ret i alle tilfælde, der findes kun en aftale mellem
CopyDan og underviningssektoren, den omfatter fotokopiering af bøger
aviser og blade, og den tilgodeser i vid udstrækning journalister og forfattere.

Det er nemlig kun udgivere, forlag og forfattere, der kan tilmelde sig
og få andel i kagen, det er iøvrigt en model, der er meget lig
biblioteksafgiften, jeg har leveret fotos og illustrationer til en del
bøger, så jeg har sat mig ind i reglerne.

Men i dag sker en stor del af kopieringen fra Internettet, og her er der
slet ingen aftaler, hverken med forfattere eller fotografer.

> Derudover, så skal resten af denne thread vist over i
> jura-gruppen.....

Det ser jeg ingen grund til, denne debat handler jo ikke om jura, men om
principper, hvis vi skulle futte, så skulle det snarre være til politk,
men det gider jeg ikke, den gruppe er ubruglig, så jeg vil heller
afslutte debatten.....

Fra : Kasper Christensen

Dato : 31-01-02 06:42

> men det gider jeg ikke, den gruppe er ubruglig, så jeg vil heller
> afslutte debatten.....

Fint, med lad så vær med at starte en sådan åndsvag debat som ikke hører
hjemme nogen steder.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-01-02 12:24

Kasper Christensen wrote:

> Fint, med lad så vær med at starte en sådan åndsvag debat som ikke
> hører hjemme nogen steder.

Jeg vil nøjes med at konkludere, at du ikke bryder dig om mine
synspunkter, og at du ikke magter forholde dig til dem, derfor melder du
ud på en temmelig akav facon, med ensidige bemærkninger uden argumentation...!

Og emnet er on-topic og relevant i denne gruppe, i gruppens fundats står
der bl.a.:

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.

Spørgsmål kan stilles - viden, erfaringer og meninger kan udveksles.
Der fordres høj netikette og derfor bør der undgås ensidige bemærkninger
uden argumentation som: "Jeg bruger Nikon fordi det er det bedste -
Canon er noget hø !". Det er naturligvis i orden at have en holdning,
men grundlaget for en god diskussion er argumenter.

FUT:news.alt.dev.null