Hejsa
Fra : Lene Vang

Dato : 28-01-02 18:06

Hejsa allesammen
nu har jeg de sidste par måneder siddet og læst alle jeres indlæg, med en
snert af jaulosi. Jeg har ikke nogen kat, men jeg har store planer om at
skal mig en i dette år, lige så snart at jeg kan få mig en lejlighed hvor
man må holde husdyr.
Men jeg syntes lige at jeg ville give et lille bidrag til denne Superb
nyhedsgruppe :)

Hvorfor katte er bedre end mænd...

* En kat lytter gerne hvis man vil brokke sig og gerne i flere timer.
* En kat skal aldrig have at vide hvad der er korrekt brug af kattebakken.
* En kat har ikke noget imod at blive brugt som fodvarmer.
* En kat forstår vigtigheden af renlighed og god hygiejne.
* Hvis en kat ikke kan lide en af dine veninder, forsvinder den bare.
* Det er helt ok at skifte mening fra det ene øjeblik til det andet. Katte
forstår sådanne ting.
* En kat kan godt være alene et par dage og overleve det.
* En kat bøvser aldrig efter maden.
* En kat er altid glad for at se dig træde ind af hoveddøren.

Kærlig hilsen
Lene Vang
(den forhåbenlige snart kommende katteejer)

Fra : Finn

Dato : 28-01-02 18:59

Først LOL

"Lene Vang" <lenevang@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor katte er bedre end mænd...
>
> * En kat lytter gerne hvis man vil brokke sig og gerne i flere timer.

Som "mand" vil jeg dog lige gøre jer opmærksom på en meget grov fejl i
ovenstående linie.

Der burde stå:

En kat lytter gerne NÅR man vil brokke sig og gerne i flere timer

Mvh. Finn

Ps. Har heller ingen kat og skal heller ikke have en, jeg klapper andres.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-01-02 19:01

Hej Lene

Velkommen til gruppen og tak for et muntert indlæg!
Glæd dig til at blive kattejer (det varer forhåbentlig ikke så længe, inden
du kan dele dine sjove oplevelser med os andre)

mvh Eva (som deler tilværelse med 3 hjemmeboende pelsdyr)

Fra : Lene Vang

Dato : 29-01-02 14:12

Tak, jeg glæder mig også rigtigt meget, men kommer nok til at være et ½ år
inden at jeg kan begynder at kigge omkring efter en killing. Så nu bruger
jeg tiden til at tage på katteudstillinger, bare for at kunne få mit fix
*GG*. Jeg var på katteudstilling i Køge, øjj det var bare skønt, jeg fik
endda jo til at være kattebærer for en kortbemærkning.
Men nu har jeg da fundet den race som jeg gerne vil ha, og næste også
farven.

Jeg er dog lidt bange for at jeg vil ruinere mig selv, med køb af alskens
ting og sager til det lille kræ :)

hilsen Lene

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-01-02 14:49

Hej Lene

Min nysgerrighed kender ingen grænser, så derfor spørger jeg:
Hvilken race har du bestemt dig for???

mvh Eva

PS. Med hensyn til at bruge penge på kattekræene, ja så kan du godt begynde
at spare sammen! Mine har alskens legetøj i snart alle formater og
afskygninger (men gider de lege med det - jeg spø'r bare). Og til jul/nytår
investerede jeg i sådan en klatreting fra gulv til loft, de skal jo
ingenting mangle! Den er de til gengæld ellevilde med, ihvertfald de 2 af
dem, så de penge var givet godt ud!

Fra : Lene Vang

Dato : 29-01-02 14:54

Jeg kunne godt tænke mig en abyssinier, de er bare SÅ skønne, også skal den
være sortsølv eller vildtfarvet. Jeg mødte et par som avlede de skønneste
sortsølv aby'ere. Min mor så helst at jeg fik en Somali meeen det er vist
ikke lige mig.

Jeg kigget på et gulv til loft krasetræ, det kunne være ret fedt at ha sådan
et, hvis jeg får pladsen til det.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-01-02 15:30

"Lene Vang" <lenevang@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> sortsølv aby'ere. Min mor så helst at jeg fik en Somali meeen det er vist

må jeg være så fræk og spørge hvorfor???
det er jo i bund og grund samme race... den eneste forskel er pelsen*S* (
jeg har selv somali og er totalt vild med både somalier og abyer*S*

> Jeg kigget på et gulv til loft krasetræ, det kunne være ret fedt at ha
sådan
> et, hvis jeg får pladsen til det.

jeg er ved at omrokere i lejligheden så vi kan få plads til et gulv til loft
klatrearrangement...... det kræver at jeg fjerner en reol men hvad gør man
ikke for de kære små*G*
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Lene Vang

Dato : 29-01-02 15:39

Personlig bryder jeg mig ikke om langhåret katte, bare tanken om at skulle
finde et langt katte hår i maden..
jeg har også kigget på Somalien, fordi den ikke var så langhåret igen, men
jeg er en korthårs person. Jeg syntes tilgengæld at farverne er lidt mere
kraftige på Somalien end på Aby'en. Men det kan bare være at det er mig som
er helt galt på den.

Min mor har også sagt at jeg skulle passe på at det ikke blev et rent katte
hjemme, hvor der ikke var plads til mig.*GG*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-01-02 15:53

> [...]
> jeg er en korthårs person. Jeg syntes tilgengæld at farverne er lidt mere
> kraftige på Somalien end på Aby'en. Men det kan bare være at det er mig

hmmmm... det er nok bare mig*G* jeg synes ikke somalien er langhåret*GGG*
men jeg kan da godt se at hun har noget mere pels for tiden end hun havde i
sommers..... uanset så er det en dejlig race ( somali/aby)

> Min mor har også sagt at jeg skulle passe på at det ikke blev et rent
katte
> hjemme, hvor der ikke var plads til mig.*GG*

hehe*G* her i huset har vi 3 katte.... af vidt forskellig personlighed....
men som du sikkert har opdaget her i gruppen så er somali/aby'er store
personligheder.... og de kræver MEGET af deres mennesker.... det gør rasmine
også selvom hun har de andre misser at lege med....
en ting er sikkert... rasmine er en voksen pige nu... men hun opfører sig
stadig som en killing*G*
her i går fandt hun hendes fjerdusk som har været væk.... og straks KRÆVEDE
hun at vi skulle lege NU!!!!
hele natten gik den vilde jagt med fjeren*G* ( en dusk for enden af en
pind... hvis man kan kalde det det når der kun er en fjer tilbage*G*)
frem og tilbage... op i sengen og vente på at vi gad smide den ind i stuen
så hun kunne "fange" den*G*
det ser altså urkomisk ud når denner hersens mis kommer fræsende med en pind
efter sig og en pink fjer i munden.....

Fra : Lene Vang

Dato : 29-01-02 16:03

> [...]
> så hun kunne "fange" den*G*
> det ser altså urkomisk ud når denner hersens mis kommer fræsende med en

Det er lige Præcis derfor at jeg er faldt for den race, jeg vil ha en kat
som der er gang i, og ikke bare ligger på sofaen dagen lang. uhh jeg kan
ikke vente :)

Men så er det godt at jeg skal på katteudstilling igen, på søndag. Så jeg
kan se på fere dejlige katte.

hilsen Lene

Livet er bare ikke noget værd, uden katte.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-01-02 16:28

> Det er lige Præcis derfor at jeg er faldt for den race, jeg vil ha en kat
> som der er gang i, og ikke bare ligger på sofaen dagen lang. uhh jeg kan
> ikke vente :)

de er virkelig skønne....
lige nu har vi også en huskat og en perser..... de er skønne på hver deres
måde og jeg ville ikke undvære en eneste af dem.....

> Men så er det godt at jeg skal på katteudstilling igen, på søndag. Så jeg
> kan se på fere dejlige katte.

orv... skal du til roskilde???
uhhh jeg glæder mig vildt*G*
jeg foreslog jo i sidste uge at dem der kom til udstillingen kunne mødes og
blive fotograferet til hjemmesiden..... jeg har ikke hørt noget fra nogen...
synes folk det er en dårlig ide??

> Livet er bare ikke noget værd, uden katte.

du har så evigt ret..... fra jeg flyttede hjemmefra og til nu har der max
været 8-9 måneder hvor der ikke har været en kat i mit hjem..... nogle gange
en andre gange 6*G* og de få gange jeg hr forsøgt mig uden en kat er det
gået galt.... jeg HADER at komme hjem til et tomt hus

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-01-02 19:05

> [...]
og
> blive fotograferet til hjemmesiden..... jeg har ikke hørt noget fra

Jeg troede, at det var aftalt God idé, at vi
mødes - jeg gider bare ikke blive fotograferet til
den hjemmeside.

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Kate

Dato : 29-01-02 19:59

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in

> jeg foreslog jo i sidste uge at dem der kom til udstillingen kunne
> mødes og blive fotograferet til hjemmesiden..... jeg har ikke hørt
> noget fra nogen... synes folk det er en dårlig ide??

Næhh, jeg regner bare ikke med at få tid. Lige iøjeblikket er der gang
i weekenderne på andre fronter

Kate

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-01-02 19:09

> [...]
> Jeg syntes tilgengæld at farverne er lidt mere
> kraftige på Somalien end på Aby'en. Men det kan bare være at det er mig

Nej, det er helt rigtigt Du skal være opmærksom
på, at der en en smule forskel i temperamentet på
sortsølv og vildfarvet.

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Lene Vang

Dato : 29-01-02 19:16

hvori ligger forskellen??

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-01-02 21:23

> hvori ligger forskellen??

Ja, nu skal du selvfølgelig tage det med et vist
forbehold, for alle katte er jo forskellige, så du vil
sikkert kunne finde eksempler på det modsatte

Men altså generelt, er sølvkattene lidt mere
forsigtige, selv fra killinger af. De vil, i starten være
lidt mere forbeholdne og mistroiske overfor nye
ting, hvor de vildtfarvede (og sorrel) mere er nogle
små damptromler, der ikke stopper op længe nok
til at tænke sig om.

Min opdrætter plejer at beskrive forskellen på en
charmerende måde, som jeg finder meget
sigende. En vildtfarvet aby vil sige: "Elsk mig -
ellers får du bank !" En sølvkat vil sige: "Vil du ikke
godt elske mig, for ellers bliver jeg ked af det ?"

Hilsen Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-01-02 23:05

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ting, hvor de vildtfarvede (og sorrel) mere er nogle
> små damptromler, der ikke stopper op længe nok

hehee )

> [...]
> ellers får du bank !" En sølvkat vil sige: "Vil du ikke
> godt elske mig, for ellers bliver jeg ked af det ?"

*fniz* hvor det lyder som vores rasser..... når HUN vil vader hun ind i folk
med træsko på og KRÆVER kærlighed*G* og hvem kan stå for det??
er det egentlig gængs for somalier også??

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-01-02 23:18

> *fniz* hvor det lyder som vores rasser..... når HUN vil vader hun ind i
folk
> med træsko på og KRÆVER kærlighed*G* og hvem kan stå for det??
> er det egentlig gængs for somalier også??

Absolut Det er helt på samme måde.

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-01-02 20:45

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev...

> Nej, det er helt rigtigt Du skal være opmærksom
> på, at der en en smule forskel i temperamentet på
> sortsølv og vildfarvet.

Hej Helle.

Hvad er forskellen? Det er jo ingen hemmelighed at Phumba er sort/sølv og
jeg synes godt nok heller ikke hun "opfører" sig som det jeg har hørt om
dine - bortset fra det der med at verden omkring hende er skabt til at hun
kan blive tilbedt *L* således at ALT naturligvis er til hende. Men hvad er
ellers forskelligt? Jeg har aldrig hørt det før - hendes morfar (tror
jeg det var) var sorrel så de er da ikke ret langt fra hinanden, og jeg
tro'de de KUNNE optræde i samme kuld, men det er måske osse forkert?

Til Lene:
Du har valgt rigtigt *SS* Sort/sølv aby'er er bare det smukkeste der kan gå
på 4 ben - og ja, det er MEGET sødere end alle de uldtotter *G* Hvis du
endnu ikke har set min(e) så tag et kig her: http://cutiecats.tripod.com

Hilsen
Lisbeth

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-01-02 17:13

Hej igen Lene
Jeg vil bare sige: Godt valg!
Jeg har selv en vildtfarvet abyssinier, hun er 6 år og hedder Ferina.
Alle tiders dejlige kælepotte!
Derudover består kattebestanden af 2 huskatte, Sabina, gråstribet, 8 år
gammel og Nikita på 2 år, hun er sort.
Glæd dig til du får kat i huset, det er bare så dejligt! Og jeg vil næsten
love, at det ikke bliver ved én, bare vent og se!!!!

mvh Eva

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-01-02 19:44

Hej Lene

Velkommen i kliken *S*
Glæder mig til at høre mere om dig og den kat, du forhåbentligt snart bliver
ejet af

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 19:46

"Lene Vang" <lenevang@get2net.dk> writes:

hehe..
> Kærlig hilsen
> Lene Vang
> (den forhåbenlige snart kommende katteejer)

Jamen velkommen i gruppen ;D

Som en modvægt mod dit indlæg, har jeg selv komponeret et som jo gerne
forbigås i larmende tavshed.. Kunne jo tyde på at jeg rammer et par
ømme punkter *gg*

1. Hun skælder også ud når jeg har været væk

2. Det er billigere at købe en pakke kitekat, vådmad til 2-3 kr end
det er , at købe en rose, resultatet er fred i begge tilfælde..;))

3. Hun tror ikke at man har været ude på sjov, når man kommer med en
gave til hende
4. Hun bliver ikke sur fordi man sidder og læser en hel aften

5. Hun bliver ikke fornærmet særlig længe ad gangen, når man hellere
vil sidde med vennerne og spille på nettet.

6. Hun bruger ikke evigheder hver morgen på badeværelset.

7. Hun tror ikke at telefonregningen bliver mindre, jo mere man snakker.

8. Hun bruger ikke en formue på alt muligt skrammel, bare fordi det
var på udsalg.

9. Hun inviterer ikke sin mor på besøg et par dage, som hurtigt bliver
til en måned.

10. Der er masser af plads i skabene, fordi hun er klædt på fra naturens side.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 28-01-02 20:13

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> til en måned.
>
> 10. Der er masser af plads i skabene, fordi hun er klædt på fra naturens

*LOL*

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Kate

Dato : 28-01-02 20:13

> [...]

> Som en modvægt mod dit indlæg, har jeg selv komponeret et som jo
> gerne forbigås i larmende tavshed.. Kunne jo tyde på at jeg rammer

hahaha, Henrik. Det er måske derfor jeg har badeværelset næsten i fred

Kate

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-02 21:05

Tjah, begge to - jeg vil mene at jeres syn på jeres medmennesker er lidt
- hm - unuancerede?
Men vi kan da blive enige om, at det er skønt at have sine misser - og
at de af og til er at foretrække for mennesker. Ingen bagtanker, ingen
forstillelse, ingen intriger......
Også mange gange velkommen fra mig

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 22:12

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> writes:

> Tjah, begge to - jeg vil mene at jeres syn på jeres medmennesker er
> lidt - hm - unuancerede?

Kun lidt...?? æv altså jeg havde håbet på meget... *gg*

> Men vi kan da blive enige om, at det er skønt at have sine misser - og
> at de af og til er at foretrække for mennesker. Ingen bagtanker, ingen
> [...]

Helt sikkert og så er de altid klar til et trøstekram (et lille i det
mindste) når man er lidt nede..;-D

Men jeg lavede min liste som modvægt, fordi jeg ofte har fået revet
både den med katten og så den med 10 grunde til at en agurk er bedre
end en mand i næsen... Og da jeg ikke kunne finde noget besluttede jeg
mig til at lave en selv *gg*

Og så syntes jeg da også at der skulle være en rotflmaosca.. til
"drengene" også..

rotflmaosca = rolling on the floor laughing my ass off scaring cat away..

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-01-02 00:05

Henrik Pedersen wrote:

> [...]
> både den med katten og så den med 10 grunde til at en agurk er bedre
> end en mand i næsen... Og da jeg ikke kunne finde noget besluttede jeg

Jeg ved det
Min kommentar var helt klart ment med mere end ét glimt i øjet

Mange hilsner fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-01-02 06:38

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> writes:

> Jeg ved det
> Min kommentar var helt klart ment med mere end ét glimt i øjet
>
> Mange hilsner fra Ann R

Det var mit indlæg også..;-D
Men det er/var du/i jo nok også klar over..

Men håber da ikke at jeg/vi har skræmt nogen væk fordi de tror at vi
et kattefundamentalister...
Selvom ved nærmere eftertanke er vi det jo nok også i mindre grad *gg*

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 29-01-02 08:27

Tak for et godt grin og velkommen til gruppen. Jeg håber at du bliver glad
for gruppen både nu før du får en mis men selvfølgelig også efter.

Camilla Christiansen