Så kom den til dyrlægen!
Fra : Anja

Dato : 28-01-02 17:44

Hej alle sammen

Først vil jeg lige sige tak for alle jeres svar. Jeg har været til dyrlægen
med den stakkels mis, og fik at vide at den havde stress på grund af den nye
omvæltning. Dette medførte så, at den har fået feber og derfor havde mistet
appetiten. Men nu skulle jeg vente og se, om den vil spise, ellers skal den
desværre til dyrlægen igen :(

Hilsen Anja

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-01-02 17:52

"Anja" <netkatten@e-box.dk> wrote in message
> [...]
mistet
> appetiten. Men nu skulle jeg vente og se, om den vil spise, ellers skal

hvad vil dyrlægen så gøre???

der er en anden tråd hvor der bliver nævnt feliway... det kunne måske også
være en ide til din mis...... det virker betryggende på missen....

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : A. Knudsen

Dato : 28-01-02 17:53

Hej Anja !

Vi ønsker Jer al mulig held & lykke herfra.....

Hilsen

Anya.

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 19:34

"Anja" <netkatten@e-box.dk> writes:

> [...]
> appetiten. Men nu skulle jeg vente og se, om den vil spise, ellers skal den

Tak for updaten, stakkels lille misser :((
Og til dig lille mis : kan du så blive rask og spise så du kan komme
igang med at opdrage på dine mennesker...;-D
Det er nok en situation, hvor man kunne ønske at vi mennesker kunne
lære at spinne som en kat, for så ville missen jo nok slappe af..

Melissa sender et stort spinbrum..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-01-02 19:48

Hej Anja

Stakkels lille pus da, håber da snart at den bliver frisk.
Kan bare ikke forstå at du skal se tiden an, det er jo efterhånden længe det
lille pus ikke har spist.
Håber det bedste for missen.
Neo & Dixie sender en masse næsenøz

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 28-01-02 21:03

Anja skrev i meddelelsen
> [...]
nye
>omvæltning. Dette medførte så, at den har fået feber

Undskyld, jeg spørger dumt, og det er altså ike nogen kritik af dig, Anja,
men mere en undren over dyrlægens konklusion; Kan en kat få feber af
stress??? Jeg troede, feber kom i forbindelse med en reaktion fra
immunsystemet, altså i forbindelse med en infektion?
God bedring til den lille mis; jeg er sikker på, den får masser af kærlighed
fra dig, og sammen med ro, tror jeg, at det kan medvirke til dens bedring.

Hilsen Birgitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-01-02 21:15

"Birgitte Krogh" <birgitte.krogh@get2net.dk> wrote in message

> [...]
kærlighed
> fra dig, og sammen med ro, tror jeg, at det kan medvirke til dens bedring.

min søn har haft feber af stress... jeg har prøvet at få feber af stress...
hvis vi mennesker kan hvorfor skulle katte så ikke også kunne??

rent faktisk havde min søn en lignende reaktion i forbindelse med min
operation... han gik i 3 dage uden at være ret sulten og fik til sidst
feber.... en dag på langs med noget lækkert mad kurerede det.... det sammen
med at han fik set mig og fandt ud af at jeg var ok.....

Fra : Heidi Høegh

Dato : 29-01-02 09:18

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bji58.7713$Eu2.837713@news010.worldonline.dk...
> [...]
sammen
> med at han fik set mig og fandt ud af at jeg var ok.....

Hej Sabina

Stakkels dreng, kan godt forstå han bliver helt nervøs når hans mor skal i
gennem sådan noget grimt noget.
Har længe været nysgerrig for at høre hvordan det går med dig, og om du har
vænnet dig helt til situationen. Jeg ved godt det ligger lidt langt fra
katte snak, så hvis du gider må du gerne skrive til mig privat, og fortælle
lidt Lider selv af Crohn.

Masser af hils fra
Heidi Høegh

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 29-01-02 22:06

Sabina Hertzum skrev i meddelelsen ...

>min søn har haft feber af stress... jeg har prøvet at få feber af stress...
>hvis vi mennesker kan hvorfor skulle katte så ikke også kunne??

Næ, det har du da ret i. Jeg undrede mig bare, fordi jeg ikke havde hørt om
det før.
Tak for svaret.

Hilsen Birgitte

Fra : Denise

Dato : 29-01-02 08:45

Hej Anja
Stakkels dig og den lille mis. Ja, det handler jo nok om at den er utryg, og
der er jo nogle katte der er mere sarte af sind end andre, og der er også
nogle katte der ikke egner sig til alenekatte, så det er jo ikke din skyld.
Synd at I ikke kunne få et kat til, så var der måske ikke noget problem,
kan I ikke prøve at søge om tilladelse til endnu en, hvis I forklarer
situationen?
Jeg handler nogle gange, (især når det drejer sig om katte) uden at tænke
over konsekvenserne, så jeg havde skyndt mig ud og hente en af dens venner
- må jeg nok tilstå. Men lad hellere være med det.
Den skulle gerne spise nu, har du forsøgt med noget af det usunde mad der
dufter,
som f.eks.Whiskas, og måske Whiskas killingefoder der iøvrigt skulle være
ok,
og som andre foreslår tun, makrel i tomat. AD fra dyrlægen skulle også være
godt
for katte at komme til kræfter på og smage godt. Kom noget mad på fingeren
og
se om du kan få den til at slikke det af, for at få gang i den, eller smør
lidt på dens
pote, så plejer de at slikke det af. Eller æggeblomme med druesukker på.
Ellers kan du jo ikke gøre andet end holde kontakt med dyrlægen, for mad
og vand skal den jo have, så jeg går ud fra dyrlægen vil holde øje med at
den ikke
dehydrerer, og måske giver/har givet noget appetitstimulerende.
Og så må du på en eller anden måde selv sørge for katten ikke mærker du er
nervøs for
den og ked af det, for det mærker den med det samme, så meget kæl og meget
snak,
evt. radio på lavt blus, så den ikke også sidder og lytter efter fremmede
lyde.
Så det er lidt af en balancegang mellem at være hos den og holde øje med den
(uden
den mærker det) og samtidig lade den få ro, så du ikke stresser den.
Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal sige, men situationen skulle gerne skifte
indenfor et par
dage, ellers må du nok tage den ubehagelige stilling af hensyn til katten,
at levere
den tilbage.
En af mine veninder fik for ca 8 mdr. siden 2 katte, fra forskellige kuld.
Selv om de var
2, ville den ene bare ikke trives, men gemte sig hele tiden og var totalt
bange for deres
hund. Til min på daværende store forargelse, satte hun en annonce i avisen,
og katten
kom til et hjem hvor den trives som blommen i et æg. Hun fik derefter en
anden kat til
den hun havde og det går strålende, både med hinanden og med hunden.
Så det er selvfølgelig aldrig morsomt at levere en kat tilbage, men det sker
af og til,
at en kat bare ikke vil trives hvor den er, så du må have det i tankerne.
Men jeg håber selvfølgelig det bedste for jeg, så held og lykke.

Hilsen Denise