Hjælp Soltek SL75 Kav
Fra : Svend Henriksen

Dato : 28-01-02 17:22

Hej
Jeg har lige købt et bundkort der efter sælgers udsagn lige er blevet
byttet efter han havde sendt et defekt bundkort til fabrikken der er et
Soltek Sl 75Kav.Der sidder en lille lampe ved siden af de stik på
bundkortet hvor man tilslutter harddisk og floppydrev denne lille lampe
lyser Rødt hele tiden,og når jeg starter computeren
op viser den lige hvqr mange ram den har + type harddisk
+ cd-rom drev + floppy. Når den prøver at køre videre så er det som det hele
fryser fast. Og jeg kan kun slukke den ved hive stikket ud eller slukke
kontakten på væggen.
Er der nogen her i gruppen der kan fortææle hvad der er galt ,så bliver jeg
meget glad. Mvh Svend

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-01-02 18:44

"Svend Henriksen" <svendhenriksen@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> siden af de stik på bundkortet hvor man tilslutter harddisk og
> floppydrev denne lille lampe lyser Rødt hele tiden,og når jeg

Jeg har en tilsvarende lampe på mit Asus board, og det eneste den gør
(i hvert fald på mit board) er er at informere om at der er strøm på
strømforsyningen sådan at man ikke begynder at pille ved HW'en inden
man slukker for strømmen.

Flemming

Fra : Steen Dyhre

Dato : 28-01-02 21:49

On Mon, 28 Jan 2002 17:21:54 +0100, "Svend Henriksen"
> [...]

>kontakten på væggen.
>Er der nogen her i gruppen der kan fortææle hvad der er galt ,så bliver jeg

Hej Svend
Den lampe du beskriver tolker jeg som den der sidder lige over IDE1.
Afskrift fra manualen:
When LED ZD1 light is on, meaning that 3.3V is operating and flowing
into DIMM slots, please do not add or remove memory modules.
Der er en anden lampe som i dit tilfælde er ret så vigtig og det er
SSF1. Hvis den lyser, så der er manuelle stillet på bus ratio.
Hvis du ikke har fået en manual med, så kan du finde den på følgende
link: http://www.soltek.de/English/home/01.htm.
Start med at kontroller at indstillingerne på SW1 og SW2 er standard i
forhold til den CPU du har. Hvilken CPU du har er også interessant at
følge op på, for er det en XP kræver det er en bios opdatering og at
dit bundkort er revision F1 eller nyere.
Håber det kan hjælpe
Steen