Nokia vs Siemens
Fra : JC Fassel

Dato : 10-12-00 00:07

Hej NG

Efter gennemlæsning af jeres poster spores en klar tendens med Nokia

Nå men til sagen: min trofaste Motorola 930 er nok ved at være vel kaput -
tiden går 6*, og telefonen slukker efter forgodt befindende - ergo efter 2¼
år er det nok på tide at skifte den.

Da det godt kunne være rart at have en brugbar telefon er spørgsmålet så om
man skal vælge en Siemens M35i (pga robusthed etc.) eller en Nokia 3310 ...
eller om de egentlig overhovedet er pengene værd mod en Nokia 3210 med
vibrator (hvordan man btw får den?)
Hvad er holdningerne ? - og er Siemens interessant ?

Chatfunktioner og WAP kan vi for min skyld godt stikke et vist sted,
hvorimod jeg værdsætter vibracall fra min Motorola. og ja prisen gør også
lidt forskel - ingen planer om Nokia 6210 hvor lækker den så end er...

MVH
JC Fassel

Fra : John R. Jensen

Dato : 10-12-00 13:05

Hej JC Fassel,

Jeg har selv en Nokia 3310, og er meget godt tilfreds med den. Personligt
synes jeg ikke menu-opbygningen er lavet nær så godt i SIEMENS M35i,
derudover har en af min studiekamerater problemer med at den ikke kan holde,
nær så lang tid som, min nokia, før den skal lades op.

Men i bund og grund er det vel mere et spørgsmål om, hvilket design man
synes om. Hvis du er til ændring af loge, ringe toner og den slaks popsmarte
ting skal du nok vælge en Nokia 3310, eller generelt en Nokia, den er nok de
telefon det er lettest at finde software og kabler til.

Mvh. John

Fra : J. S.

Dato : 10-12-00 16:46

> [...]

> hvorimod jeg værdsætter vibracall fra min Motorola. og ja prisen gør også
> lidt forskel - ingen planer om Nokia 6210 hvor lækker den så end er...

Hi

Menu-strukturer er en vanesag. Er man vandt til den ene, er det andet
besværligt, og vise-versa.

Jeg vil råde dig til at læse testen af telefoner til under kr. 2.000 (prisen
er uden operatørtilskud - selvfølgelig billigere hvis du køber med
oprettelse) i december-nummeret af "Mobil". Her kigger man på alle
modellerne....selv 3210 som efterhånden er lidt af en alderpræsident i
gruppen. Jeg har læst testen i den svenske udgave, og man er meget grundige.

Held og lykke med det.

J.S.

PS. Jeg har absolut intet tilhørsforhold til "Mobil" - jeg synes blot at det
var på tide at DK fik sit eget mobil-blad.

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 23:05

Fra : John R. Jensen

Dato : 10-12-00 23:05

Hvad er det mere specifikt, der ikke skulle være stabilt ???

Jeg har haft min i nu 14 dage, og har ikke haft et eneste problem med den.
Den er tændt 24 timer i døgnet og har været ladet op 3 gange. (siger måske
lidt om standbytiden, hvis nogle skulle undre sig)

SW Ver. 4.02
(tryk *#0000#)

Fra : JC Fassel

Dato : 11-12-00 17:17

Jeg var inde og høre i en butik idag- det var vidste bare noget software bug
i de tidligste modeller.. og vel også derfor de ikke var til at skaffe i
starten.

JC