adwr...orm....
Fra : Pernille Scharff

Dato : 28-01-02 14:16

Så kommer vi til den lidt mindre charmerende del af weekendens
katteoplevelser.... Ce'Nedra har i perioder haft tynd mave men ellers
virket sund og rask, så vi har bare slået os til tåls med at hun har
sart mave og ikke kan tåle alle de mærkelige ting som Silk spiser.
Lørdag morgen ser jeg så lange tynde ting i en klat meget tynd
kattelort...ydrk.... JESPER!!! Kom lige og se - adwr..... Lange tynde
ting samles op og lægges i en pose som tages med til dyrlægen her til
morgen - jojo, den er god nok, der er spolorm.

Så er der bare lige en ting jeg ikke forstår: Dyrlægen sagde nemlig at
vi kunne få en ormekur med hjem i morgen efter Ce'Nedras operation men
da hun også skal vaccineres skal vi lige vente et par dage med at gå i
gang med ormekuren. Det sagde han bare ikke noget om sidst - lige efter
vi havde fået hende, hvor vi var ret sikre på at hun havde orm. Så der
må jo være nogle æg der har overlevet den sidste ormekur for 1½ måned
siden....bwadr...

Er der nogen af jer der ved om katte kan smitte hinanden med orm? For
hvis de kan så må Silk jo også ha' en ormekur - men så skulle alt det
pjat med orm og lopper også gerne være overstået så længe de er
indekatte!!

/Pernille

Fra : Blue & White

Dato : 28-01-02 14:54

(...)
> [...]
> hvis de kan så må Silk jo også ha' en ormekur - men så skulle alt det
> pjat med orm og lopper også gerne være overstået så længe de er

Ja, de kan smitte hinanden (undtagen når det er bændelorm), så det er nok
smartest at give hele bestanden en kur!
Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-02 14:57

Pernille Scharff wrote:

> [...]
> hvis de kan så må Silk jo også ha' en ormekur - men så skulle alt det
> pjat med orm og lopper også gerne være overstået så længe de er

Jeg ville give dem begge en kur - så de ikke afleverer det til hinanden
på skift, for jo, jeg mener klart at det kan overføres. Dyrlægen sagde
ikke noget - han ved vel godt I har mere end en mis?

Mange hilsner fra Ann R, Donna, og Ditte

Fra : Pernille Scharff

Dato : 28-01-02 15:20

Hej Ann,

dyrlægen ved egentlig godt vi har to misser, men det er ikke sikkert han
lige har slået op i systemet - og det var Jesper der snakkede med
ham....Du ved vel selv hvor meget mænd husker at spørge om ikke? *G* Så
til i morgen skriver jeg en fin seddel til Jesper om at Ce'Nedra skal
vaccineres 2.gang, neutraliseres (fjern det hele) og øremærkes, og at
han skal ha' ormekur med til 2 katte à 3 kg. Ellers må guderne vide hvad
der sker *fnis* Men det er jo altid nemmere at lade ham køre til dyrlæge
når han nu "kun" er studerende og ikke har faste arbejdstider - selv om
jeg indimellem hellere vil selv!

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-01-02 19:29

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

> [...]
> der sker *fnis* Men det er jo altid nemmere at lade ham køre til dyrlæge
> når han nu "kun" er studerende og ikke har faste arbejdstider - selv om

Tak for tilliden *gg*
Husk også en seddel om at han skal huske sedlen som skal med til
dyrlægen *gg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Birgitte

Dato : 29-01-02 11:57

Hej Pernille
Jo jo det smitter fra kat til kat.
Giv dem alle en gang Drontal, det er den mest bredspektret ormekur der
findes. Orm, æg og laver dør meget hurtig.
Held og lykke
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : none@none.com

Dato : 29-01-02 12:54

Øhm, er det ikke bedre at give en smalspektret kur rettet mod spoleorm
fremfor at skyde med kanoner? Det er også receptpligtigt og dermed dyrlægens
beslutning, så Pernille kan nok ikke selv bestille.

mvh
Lars

Fra : Birgitte

Dato : 29-01-02 18:48

Langt de fleste ormemidler klare de fleste former for orm, men netop Drontal
dækker alt ang. orm.
Jeg ved ikke om det er bedre at give en kat et smalspektret ormemiddel end
at give den et bredspektret.
Jeg bor på landet og har nok større scancer for at få alle slags orm, derfor
bliver mine katte behandlet med Drontal, og det er nu ikke at skyde med
kanoner
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk