Wupper sender SOS
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-01-02 12:34

Hejsa

Ja jeg hedder Wupper og er jo nu blevet enehund .. lidt trist . .jeg
savner faktisk Sandra at lege med .. for vi kunne altså lege mægtig
godt sammen .. men det er så en anden ting ... det jeg vil fortælle om
er den meget traumatisk oplevelse jeg har nemlig at leve på
sultegrænsen næsten hele denne måned .. og mor har fortalt at den der
nyhedsgruppe for hunde er et sted man kan skrive ind og få gode råd så
det vil jeg prøve ..

Det begyndte ellers så godt .. lige efter slagsmålet med Sandra var
mor rigtig god til at kræse lidt om mig fordi jeg ikke ville spise (og
havde jo dårligt ben, som jeg ikke har kunne støtte på og grimme sår
... uh det var såååå synd for mig ... ) .. og da i al fald slet ikke
tørfoder .. men gerne alt mulig andet .. og det var virkelig dejlig
med de mange ting mor gav mig over min mad i håb om at jeg så ville
spise tørfoderet med .. men jeg er vældig god til at slikke tørfoder
ren .. slet ikke lissom Sandra der bare åd alt .. Nå noget skulle jeg
jo have at spise så jeg besluttede mig til .. sådan nærmest for at
glæde mor lidt .. at jeg ville tage mod tørfoder når hun trænede eller
aktiverede mig .. og de øvelser jeg kunne lide ville jeg spise mange
stykker tørfoder, mens jeg ved øvelser jeg ikke var vild med bare
spiste et enkelt stykke eller slet intet ..

Nå men jeg må være gået for hurtigt frem .. eller lavet en fejl for
mor lurede mig og tænk en hel dag aktiverede hun mig uden at give
tørfoder .. bare ros og klap... heldigvis fik vi da besøg af en dame
der havde ostemad med til mig .. og det spiste jeg med stor appetit ..
og godt det samme for mor gav mig ingen aftensmad ... tilbød mig lidt
tørfoder da hun aktiverede mig om aftenen inden sengetid .. men jeg
var ikke storsulten og ville gøre mig lidt kostbar .. men tænk så
lagde mor tørfoderet væk og aktiverede uden tørfoder ..DET VAR EN
STREG I REGNINGEN siger jeg jer .. nå lørdag ved 10 tiden begyndte
hun at aktivere mig og havde skam tørfoder i hånden og tilbød mig et
stykke ..sådan ved at række hånden fyldt med tørfoder ned til mig ...
og jeg skyndte mig at spise hele håndfulden og sådan fortsatte jeg og
pludselig ved 13 tiden (efter flere ganges aktivering ) sagde mor:" nå
Wupper så er morgenmaden spist ... og så var der ellers ikke noget
tørfoder ved aktiveringen i løbet af dagen .. ikke før ved 17 tiden så
kom der gang i tørfoderet igen .. og I kan tro jeg spiste når endelig
mor tilbød mig et stykke tørfoder .. og nå ja nu har jeg besluttet at
jeg spiser hver gang vi aktiverer .. men kun når vi aktiverer /træner
... helt skal mor nu ikke tro hun har vundet .. og det er virkelig for
let for hende bare at hælde min mad i en busterterning, dogpyramide
eller at strø det ud over gulvet eller græsplænen .... og som sagt ..
helt skal mor ikke tro hun har vundet .. .... selvom jeg nu har spist
min sædvanlige dagsration .. nææææsten .. af tørfoder både lørdag,
søndag og her i formiddag ... men en streg i regningen var det nu for
jeg troede jeg kunne have fået hende opdraget til at give mig tun i
vand, torskerognsmadder og torskelever i olie , men den gik ikke
... er der nogen af jer der har fundet ud af hvordan man mon
betinger sit menneske til at give os vovser livretter så mennesket
ikke stædigt fastholder at det vil bestemme hvad hunden spiser??

Masser af wuffer fra Wupper der håber en af jer kan hjælpe mig med
gode råd ..

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 29-01-02 15:16

Hej Wupper.

Jeg hedder Jockum, mit speciale er at stjæle det jeg vil have. Her bor 3
andre 4 benede og for at sikre mig at de ikke får noget har jeg
specialiceret mig i at komme først.
Kun når min "mor" er i nærheden gør jeg det ikke. For at være ærlig så tør
jeg ikke, hun bliver sååååå sur.
Teknikker: Få telefonen til at ringe, når der smørres madpakke. Lad som om
du sover når gæsterne følges ud, der er næsten altid kage tilbage, eller en
sukkerskål.
Vi har en lille 2benet, hun er næsten for nem at stjæle fra, det er der ikke
sport i mere.
Lad som om du vil ud midt i aftensmaden og når de så går mod døren - op og
stjæle et stykke kød.
Jeg kan gemme et halvt franskbrød i min mund og tygger så når " mor" vender
ryggen til.
Forrige nytårsaften havde de givet mig en pille, men selv i min rus kunne
jeg lige vælte mit hovede op på stueborden og hugge hele kransekagen, mens
de stod i vinduet og sa neeejj og ihhh. Smart ikke.
Det var lige lidt triks for at suplere tørfodret. Som min " mor" også ynder
at få os til at arbejde for.
Vi har lige fået sådan en hvor jeg skal løfte nogle klodser så ligger der
mad under. Kun jeg er klog nok til at hitte ud af det, de andre kan ikke og
jeg fortæller dem ikke hvordan man gør.
Mange vuf og snus den gamle Jockum.

Fra : Coppi

Dato : 29-01-02 22:34

Hej Wupper og Jokum.

I er da vist nogen værre nogen. Især dig Jokum, sådan noget kunne vi aldrig
finde på.
<<<<men vi er også nogle dydsmønstre.

Men mine nogle af mine menneskers familie havde for nogle år tilbage
barnedåb.
De havde en schæferhund, der så sit snit til at slikke fløden af alle
islagkagerne, mens der blev holdt tale.
Friskt gjort ikke ?

Røskva og coppi

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-01-02 10:38

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jockum!

Tak for dit indlæg .. endelig fik jeg mig snydt til computeren og læst
hvad du skrev , mor havde ellers sagt der ikke var kommet nogle svar
på mit SOS .. hun snakkede noget om censur .. ved du hvordan det
smager ??

> Jeg hedder Jockum, mit speciale er at stjæle det jeg vil have. Her
bor 3
> andre 4 benede og for at sikre mig at de ikke får noget har jeg
> specialiceret mig i at komme først.

Ja den taktik kender jeg godt .. Sandra brugte den sommetider .. men
er du vild det tør jeg slet slet ikke for så skruer min mor altså
bissen på ...ikke fordi hun siger så meget men hun siger nej og kigger
ind i øjnene og .. jeg har set hende gøre det ved Sandra og det bryder
jeg mig ikke om .. Sandra var ellers god til den slags ting .. hun
stjal i nov. 2000 bl.a en pose med små spiselige ting (mor havde købt
som skulle i en pakkekalender) .. og dem lagde Sandra så rundt
omkring ... hun ville vel gemme dem som forråd .. jeg fandt et par
stykker af dem men lod dem klogeligt ligge .. for Sandra vidste
garanteret hvor mange der skulle være og hvor hun havde gemt dem ..

> mad under.

Er det mon en magen til den jeg har fået ...? sådan en som mor kalder
en slagbænk hvor der er huller der skal hamres pløkker ned i ..?? mor
har så sat pap på bagsiden af bænken så hullerne ikke går helt igennem
og så lægger hun en godbid i et af hullerne og sætter alle 6
træpløkker i (mens jeg ikke kigger) og jeg skal så snuse mig frem til
hvor godbidden er og flytte pløkken , give mor den og så tage
godbidden ... det sker også at hun lægger godbid i alle huller og så
skal jeg en efter en fjerne pløkkerne, giv mor dem og tage godbidden
... eller er det nogle andre nogen du snakker om ..

Mor har forresten fået en Dog pyramide .. og du drømmer ikke om hvor
sjovt det er at sidde og se på hun lægger godbidder i den og så sidder
og skubber pyramiden for at godbidderne skal komme ud ..men man skulle
undre sig over at hun ikke kan få tiden til at gå med andre ting ..

Nå men jeg vil smutte nu .. mor snakker noget om aktivering og træning
så måske tager hun den der slagbænk frem og bruger kyllingekød i tern
som godbidder .. det er hun begyndt på efter jeg pænt spiser mit
tørfoder mens vi aktiverer i løbet af dagen ...

Halelogren og wufferlivuffer fra Wupper ..

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 30-01-02 11:29

Hej Wupper.

Den hedder en DOGSMART, mor siger hun er nød til at beskæftige mig nu jeg
nok er blevet for gammel til agillity, jeg kan ikke mere gå på trapper og
jeg halter lidt en gang imellem.
Jeg kan stadig lide at gå spor og jeg er ret god når jeg selv skal sige det.
Jeg nyder også at lege med hvalpene, men ikke så længe, men så tager jeg en
lur i sofaen eller på min krøjerkugle seng, og hvis jeg kan få læberne til
at sidde rigtig, holder hvalpene sig fra mig.
Min mor bliver da også møj sur når jeg stjæler, men jeg mener jeg har bedre
af det end de små hunde.
> Gør det i smug, så tror hun bare at hun husker forkert, du ved man skal
gribes på fersk gerning ellers bare lade som om man lider af
korttidshukommelse.
Min middagslur kalder.
VUF Jockum

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-01-02 11:50

> Hej Wupper.
>
> Den hedder en DOGSMART,

Den må du fortælle lidt mere om og spørg lige din mor hvor hun har
købt den og hvad den mon koster ...

Mor siger det næste jeg skal have er nogle babybyggeklodser der er
hule og kan sættes inden i hinden så jeg kan lære at lægge dem inden i
hinanden og hun vil også have et kasseapparet til mig som børn bruger
Brio hedder det vist .. og så skal jeg lære at udløse den godbid mor
ligger i kasseapparates skuffe .. ja mor aktiverer også mig meget ..
og Sandra var rigtig dygtig til mange ting men der var også ting jeg
kunne som Sandra ikke kunne .. f.eks kunne Sandra ikke fordrage at
rulle rundt eller sidde med en godbid på næsen det synes jeg er mega
sjovt .. men det er først nu efter jeg er blevet enehund at jeg vil gå
med aviser i munden osv ..

> Jeg kan stadig lide at gå spor og jeg er ret god når jeg selv skal
sige det.

Det med spor var Sandra også drøn dygtig til .. jeg synes også det er
sjovt .. og mor siger jeg slet ikke er tabt bag en vogn ... men
hvorfor skulle hun også tabe mig bag en vogn .. hun er vel ansvarlig
hundeejer skulle jeg mene ..

> Jeg nyder også at lege med hvalpene, men ikke så længe, men så tager
jeg en
> lur i sofaen eller på min krøjerkugle seng,
Sådan en krøjerkugle seng lyder da spændende .. jeg har fået min og
Sandras seng helt for mig selv nu .. men jeg lægger mig nu stadig ikke
ret tit på Sandras plads om natten .. men om dagen gør jeg gerne ..(
da kan hun jo tage en anden stol hvis hun pludselig skulle komme
tilbage ..) nå helt for mig selv har jeg nu ikke sengen mor mener
sørme også der skal være plads til hende ... hun kunne da få sig en
seng selv ..

> Min mor bliver da også møj sur når jeg stjæler, men jeg mener jeg
har bedre
> af det end de små hunde.

Ja det har du ret i .. du må endelig passe på de små hunde ikke får
noget usundt i sig ..

> gribes på fersk gerning ellers bare lade som om man lider af
> korttidshukommelse.

Tja det kunne jo være jeg skulle prøve at dristige mig til at prøve
det med at stjæle .. og det er vel heller ikke så slemt .. jeg har jo
ikke selv fundet på det .. bare fulgt et godt råd fra dig ..

Ja jeg vil også lige have en lur .. halelogren og bjæf fra Wupper ..

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 30-01-02 16:25

Hej Wupper.

Min mor har købt DOGSMART hos dyrlægen, 140kr.
Den kan også købes sammen med en masse andet spændende på nettet. Mor vil
lede efter stedet i morgen, for iaften skal hun til hvalpemotivation, med
den ene af de små.
Iøvrigt en rigtig dum dag. Med hjem fra hundetræning har de en dum boxer
hvalp og så leger hvalpene så man ikke kan få ro. Det gode er at det så er
en af de rigtig gode aftener at stjæle på. De tobenede sidder og BEUNDRE de
her hvalpe lege og så er det at ingen ser at jeg smager på kagen.
Vi tales ved i morgen, hvis tastaturet er frit.
Jeg er sulten nu.
VUFF. Jockum

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 31-01-02 10:43

Hej Wupper.

www.nina-ottosson.com

Her er der masser af legetøj - aktiveringsting.
Holder sovedag, det regner og jeg hader regn. Aftenen i aftes var frygtelig.
Hvalpene og deres kammerat kom trætte hjem, så her troede jeg på en fredelig
aften. Efter en times søvn vågnede de op forstyrrede, larmede og tumlede
rundt. En australien sherpherd, en shiba og en boxer kan fylde og larme
meget.
Held og lykke med at få din mor til at købe nogle af de sjove ting.
Gab Jockum.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 31-01-02 11:32

> Hej Wupper.
>
> www.nina-ottosson.com
>
> Her er der masser af legetøj - aktiveringsting.
> Holder sovedag, det regner og jeg hader regn.

Jamen velkommen på holdet .. regn er forfærdelig man bliver våd af det
... næh lad mig så bede om et brusebad .. det er jeg tilgengæld glad
for og det var Sandra også .. og så elskede Sandra at bade i kanaler
åer osv osv ..og allerbedst for hende var nok et bad i en å eller en
mudderpøl og så finde en lækker kokasse at rulle sig i bagefter ..
> [...]

tumlede
> rundt. En australien sherpherd, en shiba og en boxer kan fylde og

Åh din stakkel .. kunne du ikke låne mig en af dem , jeg trænger
sommetider til en at tumle lidt med og de er vel så små at de vil have
naturlig respekt for mig nu hvor jeg er førehund .. den øverste af
hundene herhjemme .. nå ja der er kun mig men sig ikke det til nogen
vel ..

> Held og lykke med at få din mor til at købe nogle af de sjove ting.

Det bliver ikke noget problem, mor køber med glæde sådanne ting til
hunden men er sværere at få til at købe bolde osv .. men pyt med det
... Dog pyramiden har jeg allerede og den slagbænk jeg fortalte om i
går er vist noget i stil med ... en af tingene der er omtalt .. det
vil mor lige kigge nærmere på og så bestiller hun nok en ting til mig
...eller køber briokasseapparatet til børn så jeg kan lære at udløse
godbidder der ligger i kasse apparatets skuffe ...

Kan du have en god dag, eller vil du sove hele dagen mon .. eller du
skal måske tage dig lidt af de små??

Bjæf fra Wupper ..

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 31-01-02 11:45

Hej Wupper.

Nu ikke vise det her brev til andre, det er en hemmelighed. Jeg elllllllsker
de små, jeg leger tit med dem, helst i det skjulte. De er 5 og 6 mnd og har
respekt for mig, det er dejligt. Jeg kan godt forstå du savner en kammerat,
kunne du ikke få din mor til at finde en til dig. Min mor har tit
opringninger om hunde der skal have et nyt hjem, heldigvis tager hun dem
ikke her hjem, selvom hun tit er lige ved. Vi er rigelig, vi er jo 4 og jeg
gider ikke dele seng med endnu en.
Ja jeg har tænkt mig at sove hele dagen, jeg bliver så træt efter sådan en
aften som i aftes og de små er også trætte.

Gab Jockum

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 31-01-02 12:16

> [...]
kammerat,
> kunne du ikke få din mor til at finde en til dig

Nja mor siger at jeg nu skal være enebarn og det har jeg heller aldrig
prøvet før , for både det sted jeg var før jeg kom på internatet hvor
mor hentede mig og så hos mor har jeg jo altid været hund nr. 2 så nu
nu synes mor jeg skal opleve at udvikle mig og få personlighed og
kreativitet og bare være enehund . og det er jo på nogle måder også
lækkert at være enehund har jeg fundet ud af .. men i starten ..
faktisk helt til i lørdags ville jeg ikke rigtig spise .. det gør jeg
altså igen nu .. men kun hvis mor aktiverer maden i mig .. hun skal jo
også lave lidt ..

ti hi du har det de små som jeg har det med mors gamle katte .. men
det må du heller ikke sige til nogen lov mig det ..

Nu er det mig der vil sove lidt .. halogren fra Wupper .. du må da
forresten gerne skrive til mig privat hvis du synes .. det kan jo godt
være de andre i gruppen synes det er trættende at vi udveksler
erfaringer osv her .. hej fra Wupper