Moulin Rouge - ok film
Fra : Per Kristensen

Dato : 28-01-02 12:23

Efter alt postyret omkring Moulin Rouge bestilte jeg den for et par uger
siden på DVD. Jeg fik den dog først set i går. Jeg må indrømme, at jeg ikke
havde de store forventninger til filmen, da jeg ikke just er Luhrman-fan.
Men den var nu faktisk ganske god. Jeg vil bestemt ikke sige det var årets
film i 2001, men en visuel flot film, som også har en del rigtig flot musik.
Hvad musicals angår ikke værst, men bestemt ikke så god som Dancer In The
Dark.

Jeg har endnu ikke set ekstra materialet på disc 2, men har hørt det vist
skulle være godt.

Ps. jeg hørte første gang om Moulin Rouge for knap et år siden, til en
reception/præsentation for Fox/SF Film i København. Her så vi bl.a. et langt
trailer show for kommende Fox film, og her viste de en featurette om Moulin
Rouge. Vi var dengang enige om, at den ikke var noget for os, but who knew
;?

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 28-01-02 13:17

Hej

Per Kristensen wrote:
[snip]
> Jeg vil bestemt ikke
> sige det var årets film i 2001,
[snap]

Det ville jeg heller ikke efter første gang jeg så den, hvor jeg synes
at der var nogle dele der var lidt for langsomme, i forhold til andre
dele af filmen, men efter jeg fik set den et par gange må jeg nok påstå
at jeg forelskede mig pladask i filmen, og soundtracket kører konstant
i hovedet på mig, magien er simpelthen eminemt....

[snip]
>. Hvad musicals angår ikke værst, men bestemt
> ikke så god som Dancer In The Dark.
[snap]

Ahmm, er jeg den eneste der synes at skuespillet var forfærdeligt i
Dancer in the Dark? Jeg fandt filmen utrolig kedelig, musikken faldt
absolut ikke i min smag, og Björk var simpelthen forfærdelig at se på (
skuespil-mæssigt ), David Morses præstation var dog ikke helt at kimse
af. Filmen formåede på ingen måde gribe mig, end ikke slutningen, og
jeg synes klart at Moulin Rouge er mere seværdig.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 28-01-02 13:19

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

-snip-
> Hvad musicals angår ikke værst, men bestemt ikke så god som Dancer In The
Dark.
-snip-

Ja - ok, det var det - Dancer er nok noget af det mest tåbelige jeg har set,
og havde faktisk glædet mig lidt til Moulin R - men nu tror jeg sku jeg
springer over.

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 28-01-02 13:33

Hej

Jesper Winding wrote:
> Ja - ok, det var det - Dancer er nok noget af det mest tåbelige jeg
> har set, og havde faktisk glædet mig lidt til Moulin R - men nu tror
> jeg sku jeg springer over.

Jeg har det på samme måde omkring som det fremgår i en anden post jeg
har lavet i denne tråd, men Moulin Rouge! er klart en fed film, som du
ikke bør lade dig selv gå glip af...

Fra : Jesper Winding

Dato : 28-01-02 13:55

Ok - et øjeblik der troede jeg sku det var en blindgyde! men så giver jeg
den en chance - generelt er musicals bare ikke min store dille.

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-01-02 16:06

Jesper Winding skrev i meddelelsen
<3c5549fe$0$89064$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Ok - et øjeblik der troede jeg sku det var en blindgyde! men så giver jeg
>den en chance - generelt er musicals bare ikke min store dille.

Og det er heller slet overhovedet aldrig nej nej ... min dille, har
simpelthen hadet musicals ( samt teater osv. ) så det var med en på forhånd
dårlig indstilling til filmen, at jeg satte mig og så den.. Og jeg blev
heldigvis positivt overrasket, den film indeholder rigtig god musik, kan
godt lide den måde de synger deres versioner af kendte sange, og så kan jeg
også lide de sange de selv har skrevet ( går jeg ud fra det er. eller også
var det bare noget musik som jeg ikke kendte ...
Det er også første gang jeg har set en film hvor jeg har grinet og grædt
samtidig ( ja når man ser den hjemme er man lidt mere fri

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 28-01-02 23:11

Jesper Winding skriver:

> Ok - et øjeblik der troede jeg sku det var en blindgyde! men så giver jeg
> den en chance - generelt er musicals bare ikke min store dille.

Men gå nu ind og se den i en ordentlig biograf, med stort lærred
og fed lyd. - Derefter kan du genopleve den i TV-SKÆRMSTØRRELSE.

jc

Fra : Rune Zedeler

Dato : 29-01-02 15:13

Jørgen Carlsen wrote:

> Men gå nu ind og se den i en ordentlig biograf, med stort lærred
> og fed lyd. - Derefter kan du genopleve den i TV-SKÆRMSTØRRELSE.

Desværre går den i Århus nu kun i, hvad der må være byens dårligste sal
(den mindste sal i Palads). (

-Rune

Fra : Per Kristensen

Dato : 29-01-02 15:53

> Desværre går den i Århus nu kun i, hvad der må være byens dårligste sal
> (den mindste sal i Palads). (
>
> -Rune

Argh, så hellere DVD på 32" widescreen og DD/DTS ;)

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-01-02 16:06

> [...]
set,
> og havde faktisk glædet mig lidt til Moulin R - men nu tror jeg sku jeg

Nej, spring den ikke over, for den er skam værd at se. Desuden, hvis jeg har
lært én ting om folk i denne gruppe, så er det at vi har meget forskellig
smag, så døm selv :)

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 28-01-02 18:40

Så vil jeg som den eneste sige at Moulin Rouge er den kedeligste film jeg
længe har set.. den eneste positive ting jeg kan nævne er at den eventuelt
slutter... bare min mening.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-01-02 01:21

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> skrev:

>Ja - ok, det var det - Dancer er nok noget af det mest tåbelige jeg har set,
>og havde faktisk glædet mig lidt til Moulin R - men nu tror jeg sku jeg
>springer over.

Du kan roligt se Moulin Rouge. Den er milevidt hævet over Lars (von)
Triers lallende makværk.

Niels Søndergaard