Fjern vandret scrollbar
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-01-02 12:13

Jeg har et æstetisk problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med at løse.

Jeg har et tre-delt frameset som dette:

____________________
|________1___________|
| | |
| | |
| 2 | 3 |
| | |
| | |
|___|________________|

I 2 har jeg en navigationsmenu, der genereres dynamisk. I et enkelt
tilfælde kan denne menu blive så lang, at der kommer en scroolbar -
hvilket sådan set er fint nok. Mit problem er derimod, at der udover den
lodrette scrollbar også kommer en vandret - selvom den ikke er nødvendig.

Er der nogen måde at undgå dette ? Jeg ledte efter noget som fx
"horizontal-scroll=no" på w3 ... men har ikke rigtigt fundet noget ... :(

Eksemplet kan ses på www.pf.dtu.dk/pfnyt

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-02 12:43

Prøv med css:

body   {overflow-x : hidden}

Vil kun virke i IE.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-01-02 14:56

Knud Gert Ellentoft wrote in

> Prøv med css:
>
> body {overflow-x : hidden}
>
> Vil kun virke i IE.

hmmm ... så er det ikke så interessant :)

Det jeg nu undrer mig over er, at den vandrette scrollbar kommer til
syne, hvis listen bliver for lang. Burde det ikke kun være den lodrette ?
På siden skrives der kun "nedad" ... og ikke vandret - så det undrer mig
lidt ...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-02 15:09

Mon, 28 Jan 2002 13:56:03 +0000 (UTC), skrev Jesper Stocholm
<spam200201@stocholm.dk>:

>Det jeg nu undrer mig over er, at den vandrette scrollbar kommer til
>syne, hvis listen bliver for lang. Burde det ikke kun være den lodrette ?

Det skyldes jo at du angiver, at framen skal være 15% og det jo
det browseren hele tiden vil vise.

Jeg tror kun du kan undgå det ved, at give framen en fast
størrelse.

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-01-02 16:14

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Det skyldes jo at du angiver, at framen skal være 15% og det jo
> det browseren hele tiden vil vise.
>
> Jeg tror kun du kan undgå det ved, at give framen en fast
> størrelse.

Jeps. Når der genereres en lodret scrollbar tæller den fra i de 15%,
så der er *nødt* til at være en vandret.

Da siden er lavet med absolut tekststørrelse er det en fornuftig
løsning at angive menurammen i pixel i stedet.

--
Kurt Lund