Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor ?
Fra : Obser

Dato : 28-01-02 12:59

Hvorfor er der ikke lavet et "bagstykke" som passer ind i et
24*36 spejreflexlkamera, så det kan benyttes som digitalkamera.
Er det så svært ??
Man skulla da tro, at det var den ideelle løsning med et spejlrefleks
med en god optik, og en relativt stor overflade til de digitale pixels.
Eller er det kommet ? Jeg mener at have hørt for et par år siden, at
der var planer om dén løsning, men har ikke hørt mere.

Mvh, Kim
kimspur@image.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-01-02 12:33

"Obser" <Vil_ikke@Mailes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller er det kommet ? Jeg mener at have hørt for et par år siden, at
> der var planer om dén løsning, men har ikke hørt mere.

Hej Kim.
Den har været lavet, men den var kun på 1.3Mp og kostede mere end et bedre
kamera, og jeg tror ikke den bliver lavet mere.
MVH Billedhenteren

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 28-01-02 21:55

On Mon, 28 Jan 2002 11:58:49 -0000, "Obser" <Vil_ikke@Mailes.dk>
wrote:

> [...]
>Eller er det kommet ? Jeg mener at have hørt for et par år siden, at
>der var planer om dén løsning, men har ikke hørt mere.

Der var et firma, der forsøgte at lave det. De er gået konkurs. Du kan
godt få den slags til nogle kamaraer - hvis du har nok penge (hvis du
ikke har, kan du jo altid købe en bil i stedet - den kan fås væsentlig
billigere). Jo større en CCD er, jo dyrere er den også. Men hvis du
har lyst til at ofre to-tre hundrede tusind kroner, kan du få det. Det
vil dog nok være billigere at købe et Contax N1 og et Contax N
Digital, så kan du bruge samme linser etc. til dem. Hvis du vil have
noget at vide om Contax N Digital, kan du klikke her:
http://www.steves-digicams.com/contax_ndigital_pr.html

Desværre er prisen sandsynligvis ret høj - jeg har hørt gæt på omkring
100.000 kr for Contax N Digital body alene.

Til gengæld lader det til, at det bliver den nye Konge indenfor
digitale SLR kameraer.

/Kristoffer

Fra : Flemming

Dato : 28-01-02 22:44

"Obser" <Vil_ikke@Mailes.dk> wrote in message
> [...]
> Eller er det kommet ? Jeg mener at have hørt for et par år siden, at
> der var planer om dén løsning, men har ikke hørt mere.

Den gang (1997) jeg var i praktik i forbindelse med min uddannelse,
arbejdede jeg i et firma der hed ColorCrisp (som var ejet af Scanview) De
lavede lige det du efterlyser :

http://www.colour-byte.com/products/main/main.htm
http://www.johntinsley.co.uk/FF3020text.html

Via google, kan jeg dog se at de åbenbart er blevet solgt og købt et par
gange, og nok er helt lukket nu

--
Mvh. Flemming