WIN2000 og DNS problemer/opsætning
Fra : fedtmule64

Dato : 28-01-02 12:00

Hej er der en der kan hjælpe !!!

Jeg har opsat en WIN2000 ADV. Server med to netkort i.
Den skal fungerer som Firewall for mine maskiner og min ADSL
forbindelse.
Jeg har opsat route-tabeller og DHCP, jeg har oprettet serveren i et
domain og gjort den til primær domain controler.
Det der er mit problem er at jeg kan ikke finde ud af at sætte DNS op så
det virker, jeg kan ikke lige overskue hvad forward of loopback er og
hvad er hvad.
Og den wizard der er i WIN200 til DNS fatter jeg ikke megt af.
Hvis jeg sætter min DHCP server op til at bruge de IP adresser som min
router fra TDC bruger kan jeg sagtens få fat i internettet, MEN jeg kan
ikke få opløst mine egne HOST navne på mit "interne" netværk.
Please HJÆLP

Vh.
Jørn

http://www.kandu.dk/

Fra : Preben Graversen

Dato : 28-01-02 22:09

"fedtmule64" <fedtmule64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> router fra TDC bruger kan jeg sagtens få fat i internettet, MEN jeg kan
> ikke få opløst mine egne HOST navne på mit "interne" netværk.

Du er selv inde på problemet. Dine klienter skal have en korrekt hosts-fil.
Hedder din server "server" med IP 10.0.0.1 skal din hosts-fil se sådan ud:

10.0.0.1 server

Denne fil oprettes med notepad og gemmes UDEN extension. Kører klienterne
2000/XP skal filen gemmes i \windows\system32\drivers\etc. Kører de Win98
placeres filen under \windows.

DNS:
Her skal du indtaste de 2 adresser fra din ISP under forwarders. I din DNS -
mmc gør du sådan; højreclick server, properties, fanebladet forwarders,
flueben i enable og indtast DNS addresser fra din ISP.

Håber dette hjælper.

Preben Graversen
pg@hogym.dk
preben@lundgaarden.dk