Reklamemusik/tyveri...
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-01-02 10:46

Jeg mener det er reklamen for Danske Bank, der hvor en pige sidder ved et
klaver, og en anden står med en hest, osv... Underlægningsmusikken er 98%
præcis ligesom Radiohead-nummeret 'Everything In Its Right Place'... Bare
uden sang og effekt... Er der nogen der ved om de rent faktisk har betalt
Radiohead for brugen, eller om de har bare har ændret den nok til ikke at
være 100% identisk?

Jacob

Fra : John K

Dato : 28-01-02 12:59

> [...]
> Radiohead for brugen, eller om de har bare har ændret den nok til ikke at

Et nummer skal ændres en del før der ikke skal betales til den oprindelige
rettighedshaver.
Hvis Danske Bank har lånt noget fra Radiohead, tror jeg også de har betalt
for det. Sikke en skandale det kunne blive.

Mvh

John K

Fra : Troels

Dato : 28-01-02 16:50

> [...]
> Hvis Danske Bank har lånt noget fra Radiohead, tror jeg også de har betalt
> for det. Sikke en skandale det kunne blive.

Jeg tror _ikke_ de har betalt for, men netop ændret nok til det ikke kan
kaldes et kopi. Ellers er der vel ingen ide i at lave det istedet for at
forsøge at købe det originale nummer (kan selvfølgelig også være de har
gjort). JEg tror det er gjort for at spare penge. Forøvrigt er det jo set
før bla. i lorealreklamen hvor det var Madonna - Ray of light der blev
plagieret.

/Troels

Fra : Astrid

Dato : 28-01-02 21:57

Troels <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
Forøvrigt er det jo set
> før bla. i lorealreklamen hvor det var Madonna - Ray of light der blev
> plagieret.

.... Og en del andre numre blev plagieret, bl.a. Lenny Kravitz' "Are You
Gonna Go My Way" og den der irriterende "Kiss Me" har også været udsat for
L'oreal ... der er flere men jeg kan ikke liiiige huske hvilke. Måske et
emne for en konkurrence: Nævn flest muligt kendte numre der er blevet
plagieret i reklamer!

Fra : Troels

Dato : 28-01-02 22:58

> "Kiss Me" har også været udsat for
> L'oreal ... der er flere men jeg kan ikke liiiige huske hvilke. Måske et

Var det ikke originalen der blev brugt der?

/Troels