Flatbed Scanner
Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-01-02 00:56

Hejsa!

Jeg prøver at finde en billig flatbed scanner der har TWAIN support, til
brug under både eCS, Windy og Linux.

AGFA SnapScan 1212p, e20 og e25 - ser ud til at være ret prisbillige men er
der nogen som helst TWAIN understøttelse ??
Har kigget forbi på STI Twain og twain org men her sendes jeg ud til
fabrikanterne af scannerne der hellere vil sælge mig en Windy driver og
alle spor havner i sandet.

--
Live long and prosper...

Fra : steen_

Dato : 28-01-02 13:58

Peter Jespersen wrote in a message to All:

PJ> Jeg pr¢ver at finde en billig flatbed scanner der har TWAIN
PJ> support,
PJ> til brug under både eCS, Windy og Linux.

www.cfm.de kan give en liste over hvilke de underst¢tter, så kan du jo
bagefter se om de er prisbillige.

Er du interesseret kan jeg sende <scanner.ini> fra dem - men der er nok
kommet flere til siden.

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-02-02 11:13

steen_ wrote:

> www.cfm.de kan give en liste over hvilke de underst¢tter, så kan du jo
> bagefter se om de er prisbillige.
>
> Er du interesseret kan jeg sende <scanner.ini> fra dem - men der er nok
> kommet flere til siden.

Nej-tak det er ikke nødvendigt, men jeg takker for tanken....
SCSI-scannere er blevet lidt for pebrede til mig i øjeblikket...

--
Live long and prosper...

Fra : Lars Lund

Dato : 28-01-02 23:55

Peter Jespersen wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg prøver at finde en billig flatbed scanner der har TWAIN support, til
> brug under både eCS, Windy og Linux.

På Warpstock Europe for et par år siden fik jeg af Team OS/2 Køln/Bonn en pjece
omhandlende OS/2 og scannere. Herunder hvilke scannere, der understøttes af
hvilke programmer. Pjecen kan stadig hentes på deres hjemmeside:

http://teamos2kb.bnic.de/service/2.pdf

Måske du eller andre kan få nytte af dette Team's udmærkede arbejde.

--

\lars lund, Team OS/2 Aalborg, ll@larslund.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-01-02 22:31

Peter Jespersen wrote:

> [...]
> Har kigget forbi på STI Twain og twain org men her sendes jeg ud til
> fabrikanterne af scannerne der hellere vil sælge mig en Windy driver og

Øv en mager høst med mindre man vil rode med SCSI (Lidt halvdyr omgang for
lidt dokumentscanning), USB er udenfor rækkevidde og de parallel-port
drevne benytter gerne properitære protokoller som fabrikanterne ikke vil
udtale sig om...

men nu ved jeg hvad jeg nogenlunde skal gå efter - takker for svarene

--
Live long and prosper...

Fra : steen_

Dato : 29-01-02 19:37

Peter Jespersen wrote in a message to Peter Jespersen:

PJ> ¥v en mager h¢st med mindre man vil rode med SCSI (Lidt halvdyr
PJ> omgang for lidt dokumentscanning),

Der k¢rer en tråd "Parallel port scanner" på comp.os.os2.apps
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 31-01-02 21:43

steen_ wrote:

> Der k¢rer en tråd "Parallel port scanner" på comp.os.os2.apps

Smukt der kigger jeg forbi!

--
Live long and prosper...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 31-01-02 21:46

Peter Jespersen wrote:

Takker for svarene

Som det ser ud nu er SCSI-scannere næsten den eneste udvej....

Innotek har dog annonceret (Har jeg lige fået at vide i min øresnegl) at
USB passthrough for Windy i VPC vil dukke op i Q3 i år.

--
Live long and prosper...

Fra : Bent Nielsen

Dato : 31-01-02 22:01

Peter Jespersen skrev:

> [...]
>
> Innotek har dog annonceret (Har jeg lige fået at vide i min øresnegl) at
> USB passthrough for Windy i VPC vil dukke op i Q3 i år.
Ja lad os nu se en VPC som virker ordenlig først. men det vil da være en
god tig hvis denne mulighed skulle komme, men så er der sikker mange som
først vil købe den til den tid, da den jo ikke helt billig. Der skal jo
også en windows til før den køre, så der er næste 3 gange prisen for et
OS i dag.

BentN

Http://New2000.dk