ECS K7S5A problem med usb modem
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-01-02 23:05

Efter venlig hjælp her, har jeg flashet bios, opdateret chipset drivere m.m.
Men et Safeway usb modem kan jeg ikke få til at virke. Der bruges windows xp
og xp driver til modemet er hentet hos Safeway. Den finder modemet og
installerer driveren fra min angivne placering, men slutter installeringen
med, at det angivne modem ikke kunne installeres. Nogen gange skrev den vist
også, at det var fordi den angivne fil ikke kunne findes, uden at angive
hvilken fil.
Modemet er afprøvet på en anden pc med andet bundkort, hvor det virker med
det samme. Efter biosopdatering er denne jo "nulstillet", så er der evt.
noget jeg skal ændre der. Det er kun under Features setup, at jeg kan se
noget med usb portene, og der er de selvfølgelig enabled.
I enhedshåndtering kan jeg se modemet, samt at det ikke er installeret
korrekt.

Kurt

Fra : Søren

Dato : 30-01-02 17:42

> [...]
> noget med usb portene, og der er de selvfølgelig enabled.
> I enhedshåndtering kan jeg se modemet, samt at det ikke er installeret

Jeg har ikke noget USB modem på mit ECS K7S5A , men der er et SiS USB
Registry Patch på denne side.
Det fik min HP usb scanner til at virke bedre.

http://www.sis.com/support/driver/utility.htm

Mvh Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-02 21:01

"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke noget USB modem på mit ECS K7S5A , men der er et SiS USB
> Registry Patch på denne side.
> Det fik min HP usb scanner til at virke bedre.
>
> http://www.sis.com/support/driver/utility.htm

Tak for tippet. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at det formentlig var
rester af en forkert driver, som ikke kunne fjernes og så lavede ged i det,
når man ville installere den rigtige.
Formatering og installering forfra og nu kun med den rigtige driver løste
problemet.
Generelt må jeg i øvrigt nok sige, at det er et bundkort, hvor man virkelig
skal sørge for at få opdateret bios og bundkortsdriver, herunder til agp
porten, for ellers giver det godt nok mange mærkelige problemer.

Kurt