Stylesheet må kun virke i én tabel ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-01-02 23:19

Jeg forsøger at lave en tilmelding til et nyhedsbrev, og formularen til
dette inkluderes på en side i en tabel. Det virker udmærket, og ser sådan
ud:

<!-- #include file="mailliste/tilmeld_afmeld.asp" -->

Nu er problemet så bare, at den side hvor tabllen er, har sit eget
stylesheet, og det har formularfilen ("tilmeld_afmeld.asp") også. Men her
går der noget galt, for stylesheetet til "tilmeld_afmeld.asp" fungerer ikke,
når denne fil er inkluderet i en anden, og hvis jeg flytter dens stylesheet
ind i tabllen sådan:

<!-- #include file="mailliste/stylesheet.css" -->
<!-- #include file="mailliste/tilmeld_afmeld.asp" -->

så påvirker maillistens stylesheet alle andre tabeller på denne side, og det
må den ikke. Problemet er altså, hvordan man får et stylesheet til kun at
virke inden for rammerne af én tabel, og ikke samtidig i alle andre.

Hvem har et godt råd?

v.h.
Jakob Munck

Fra : scn

Dato : 27-01-02 23:30

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c547c81$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> må den ikke. Problemet er altså, hvordan man får et stylesheet til kun at
> virke inden for rammerne af én tabel, og ikke samtidig i alle andre.

Hvad med at bruge class="timeld" og lægge tilsvarende
th.tilmeld{ bla}
td.tilmeld{ bla}
p.tilmeld{ bla}
i css-filen det burde klare det (eller hvad???)

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-01-02 12:43

Tak for hjælpen. Så snart man har fået idéer er det i virkeligheden ikke så
svært. Det drejede sig om at give de 2 stylesheet forskellige navne på de
html-tags de skulle styre. Det lykkedes.

v.h.
Jakob Munck