Firewall og porte ... begynder-spm...
Fra : Carsten Junker Thoms~

Dato : 27-01-02 22:59

Se der lige en ting som undrer mig lidt....
Nu har jeg ikke den store forstand på Firewall og protokoller og porte, men
jeg har lige et par spm:

1)
HGvis en på et LAN spøger en web-server et eller andet sted om en
hjemmeside, så spørger den på port 80 og får et reply på en "tilfældig"
eller ledig port over 1023 ???
Hvordan bestemmes denne port?
Er man så nødt til at holde alle porte over 1023 åbne?

2)
Som regel er der nogle kritiske porte som skal holdes lukket!
F.eks. hører man tit om at Telnet port 23 SKAL være lukket!
Men hvorfor egentlig ?
Kan en angriber ikke foretage samme angreb på port 80 som 53 som 80 eller
119, når han sidder udefra og vil ind på en port... jeg forstår det ikke
rigtigt!

3)