Flytning af 250 l akvarie
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 27-01-02 22:31

Hejsa,

Jeg skal flytte og have mit 250 liters akvarie med inklusive fisk,
planter o.lign.
Nogle gode forslag/råd til hvordan jeg slipper bedst fra det ? Jeg
tænker på, at der bla. kommer nyt vand i tanken.
Det hele skal flyttes en times kørsel.

Mvh
Jesper

Fra : Katjastrofen

Dato : 27-01-02 23:23

et råd omkring flytning af fiskene.. pak dem i poser! - jeg var så naiv da
jeg flyttede sidst.. - hvilket drejede sig om ti minutter i bil, at smide
dem alle i en spand.. - det mistede jeg to fisk ved ! - så jeg fortrød
bittert jeg ikke havde brugt tiden på at smide dem i poser med vand, som
når du køber fisk!
du kan jo derved også få en del af dit akvarievand med dig.. og over i
akvariet igen, når det skal fyldes med vand det nye sted

katja

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 28-01-02 09:38

On Sun, 27 Jan 2002 23:23:19 +0100, "Katjastrofen" <katja.bk@email.dk>
wrote:

>du kan jo derved også få en del af dit akvarievand med dig.. og over i
>akvariet igen, når det skal fyldes med vand det nye sted

Det er nok en god ide.

Mvh
Jesper

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 28-01-02 19:01

"Jesper L Hansen" <lismoes@hotmail.com> wrote in message

> Det er nok en god ide.
>
> Mvh
> Jesper

Hej Jesper.
Isoler poserne så der ikke bliver for stort varmetab, og sørg for at fiskene
står mest mulig mørkt, da dette kan være en mindre stressende oplevelse for
dem. HAr du tilgang til en flamingo kasse eller en køleboks vil dette være
en optimal måde at flytte fiskene på en sikker måde.
God fornøjelse med flytningen.
Planterne kan også pakkes i en flamingokasse så de ikke får for meget
kulde - det er jo sikkert tropiske plantearter du har. Og de kan stå i
kassen (pak dem i plastposer) i flere dage, uden at tage skade, så længe de
ikke har det for koldt.
Hilsen Ditte

Fra : Johnny

Dato : 29-01-02 17:10

Du kan gå ind på din lokale pizza bar og købe nogle termoposer de er kanon
gode dem brugte jeg med et godt resultat.
Med venlig hilsen
Johnny

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 30-01-02 18:13

"Johnny" <poulsen.johnny@wanadoo.dk> wrote in message
> Du kan gå ind på din lokale pizza bar og købe nogle termoposer de er kanon
> gode dem brugte jeg med et godt resultat.
> Med venlig hilsen
> Johnny

Eller gå ind i din lokale fiskeforhandler og tig til dig nogen for nogle få
kroner
Så længe man siger man er villig til at betale lidt for dem, så får man så
mange man ønsker - virkede i hvert fald for mig, da jeg skulle transportere
16 fisk (kampfisk og ancistrus) fra Danmark til Trondheim (Norge) lige før
jul
Hilsen Ditte

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 31-01-02 10:27