Erfaringer med Panasonic GD93
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 27-01-02 22:17

Hej NG.

Jeg overvejer at købe en Panasonic GD93 til 500kr (+ TDC abonnement).

Er der nogen der kan sige noget godt/skidt om den telefon?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-01-02 00:05

"Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at købe en Panasonic GD93 til 500kr (+ TDC abonnement).
> Er der nogen der kan sige noget godt/skidt om den telefon?

Til den pris må det helt klart siges at være en MEGET attraktiv telefon.
Hvor kan du få den til den pris??

Den indeholder alt jeg kunne ønske i en mobiltelefon. Har vibrator, vejer
kun 80 g, har wap og mobil email (super smart så man kan hente emails ned i
telefonens indbakke og sende emails når man er på farten). Den er ikke en
udpræget teenage-tlf med spil og frække billeder som mange af Nokias
telefoner er. Og der er således ikke særligt mange GD93'ere i omløb (jeg
synes det er lækkert at have en særpræget og fed tlf, som ikke alle har).

Til gengæld har den såkaldte polyfoniske ringetoner (ringe-melodierne lyder
helt anderledes og mere naturtro end de traditionelle ringetoner . Lyder
mere som en mellemting mellem et cirkus, en lirekasse og en karrusel )
F.eks. kan man optage sin egen ringetone fra radioen eller fra en sætning,
man indtaler.
Og den har diktafon (kan gemme 3-4 indspilninger med x antal sekunder fra en
samtale eller som du selv indtaler).
Den har 'ægte håndfri', så man kan samtale i den, selvom den ligger på
bordet foran en.
Den har 7 forskellige baggrundsfarver, man kan vælge imellem.
T9-ordbog til sms osv.
Stemmestyret opkald.
Ur, lommeregner, valutta-omregner.

Ikke alle disse ting er noget alle har brug for til dagligt. Men som jeg ser
det, har den alt, man kunne ønske (måske lige pånær radio eller
mp3-indspiller, men så er det jo en HELT anden prisklasse )
Og Panasonic er af en god holdbar kvalitet. Holder til _mange_ hårde ture på
gulvet uden at blinke. Min gamle Panasonic gd70 kører stadig perfekt (pt. er
den til udlån hos min kæreste) efter 3 år uden forringelse af funktioner
eller batteri-tid.
Og så skal vi ikke glemme, at Panasonic var fremme med vibrator og
diktafon-funktionerne flere ÅR før Nokia og Ericsson begyndte på den slags,
så derfor kan man roligt regne med at funktionerne er gennemtestede og i
orden. Allerede min gd70 havde disse.

Se interaktiv demo om hvad GD93 kan her:
http://www.panasonic.com.sg/gsm-asia/products/gd93_dwnload.html#
(husk at tage # med i enden af linket). Tryk derefter på "Interactive Demo"
i bunden, hvorefter det starter.

Jeg har også postet en japansk tv-reklame (fylder 2,3 MB) for telefonen i
dk.binaer under overskriften 'Erfaringer med Panasonic GD93'. Slip for at
downloade alle posterne ved blot at klikke på det direkte link:

Så alt i alt en forrygende tlf til en fantastisk pris. "Slå til" er min
anbefaling!

Claus Rolsted

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 28-01-02 17:13

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote in message

> Hvor kan du få den til den pris?? (500kr)

Fona i Århus. Dertil skal der lægges 6*49kr. til for TDC abonnenemt
(Oprettelse gratis indtil 31.1). I alt: 800kr. Jeg bruger Telmore, derfor
behøves den ikke oplåses (Hvilken den vidst nok heller ikke kan).

> [...]
> http://www.panasonic.com.sg/gsm-asia/products/gd93_dwnload.html#
> (husk at tage # med i enden af linket). Tryk derefter på "Interactive

Sejt!

> Jeg har også postet en japansk tv-reklame (fylder 2,3 MB) for telefonen i
> dk.binaer under overskriften 'Erfaringer med Panasonic GD93'. Slip for at
> downloade alle posterne ved blot at klikke på det direkte link:

Jeg kan ikke lige finde den post i dk.binaer, og linket virker ikke fra min
computer.

> Så alt i alt en forrygende tlf til en fantastisk pris. "Slå til" er min
> anbefaling!

Har jeg gjordt!

Tak for det grundige svar, glæder mig til den er opladet så jeg kan afprøve
alle funktionerne.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-01-02 18:36

> Fona i Århus. Dertil skal der lægges 6*49kr. til for TDC abonnenemt
> (Oprettelse gratis indtil 31.1). I alt: 800kr. Jeg bruger Telmore, derfor
> behøves den ikke oplåses (Hvilken den vidst nok heller ikke kan).

Ok så ærgrer man sig lidt over den pris man selv gav for den - æv
800 er billigt for den tlf.
Mht. oplåsning så tror jeg, du har ret. Jeg var ikke i stand til at finde
nogen, som kunne låse min op, desværre. Og det selvom jeg undersøgte godt
omkring. PanaS bygger simpelthen bare tlf'erne _for_ godt og softwaren _for_
avanceret, desværre

> Jeg kan ikke lige finde den post i dk.binaer, og linket virker ikke fra
min
> computer.

Hmmm. Prøv at nøjes med at hente brevhovederne (under
synkroniseringsindstillinger) for dk.binaer og søg efter titlen "Erfaringer
med Panasonic GD93" eller mit navn. Alternativt kan jeg evt. sende den til
dig pr. mail (?).

> Har jeg gjordt!

Jamen så til lykke med dit nye legetøj..

> Tak for det grundige svar, glæder mig til den er opladet så jeg kan
afprøve
> alle funktionerne.

Det var da så lidt..... God fornøjelse.

Claus Rolsted