Køb af brugt mobiltelmobiltelefon.
Fra : Verner Wittrup Jense~

Dato : 06-12-00 18:06

Hej alle.
Er der nogen der har prøvet at købe en brugt mobiltelefon i Den Blå Avis ??
Jeg vil gerne høre om der er nogen dårlige eller gode oplevelser af køb af
brugt telefon.

Mange Tak.
Venlig Hilsen Morten

SVAR HELST VIA EMAIL : norretoftegaard@privat.dk

TAK
God Jul til Alle

Fra : Tower

Dato : 07-12-00 10:43

"Verner Wittrup Jensen" wrote:
> Jeg vil gerne høre om der er nogen dårlige eller gode oplevelser af
køb af
> brugt telefon.

Jeg har købt min telefon brugt gennem en internet-
auktion, alt i alt en positiv oplevelse. I teksten
på auktionssiden var sælgeren ikke særlig meddelsom,
så jeg sendte ham en mail og spurgte om nogle basale
ting:

Hvor gammel er den?

Hvor er den købt?

Medfølger original kvittering?

Er telefonen SIM-låst? Til hvilket selskab?

I hvilken stand er telefonen? Har den ridser
og lignende?

Det er jo en klar fordel hvis telefonen er under et år
gammel, da man så ofte kan få den repareret gratis
hvis der er problemer med den.

Det er også en fordel at mødes og udveksle telefon
og penge fremfor at lade posten klare det. Så kan
man tjekke at telefonen er i den stand man forventer.
Hvis man selv har et sim-kort kan man afprøve om
telefonen virker med dette eller er låst til et andet
selskab.

Hvis man forlanger det skal selskabet låse telefonen
op 6 måneder efter den er købt. Her på Usenet var der
en der fortalte om problemer med at få telefonen
låst op fordi han ikke var den oprindelige ejer/ikke
havde det oprindelige sim-kort eller noget i den stil.
Men det BØR ikke volde problemer.

Hvis sælger ikke kan fremvise den originale kvittering
ville jeg være skeptisk og i hvert fald sørge for at
få ham til at skrive en kvittering med navn, adresse,
pris osv.

Bemærk at det er nærmest umuligt at undersøge hvilken
stand batteriet er i. Men er det dårligt kan man
selvfølgelig bare købe et nyt.

-Tower

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Fra : Japster

Dato : 07-12-00 21:06

Jeg tror problemet med at dele oplevelser fra disse brugt-markeder, er at
det jo er en individual oplevelse hver gang.
Nogle mennesker er normale, andre prøver at snyde folk, andre er stupide og
kan ikke tælle sine penge f.eks.
DBA og alle de andre services er jo bare "mæglere".

Men indtil videre har jeg aldrig haft problemer med online brugt-handel,
tværtimod.
Men jeg har hørt om mange der er blevet snydt på det groveste.
Falske adresser... telefonnumre lignende...

-Japster

Verner Wittrup Jensen <norretoftegaard@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90lvdm$q9u$1@news.inet.tele.dk...